ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

پرده بکارت را بهتر بشناسیم



پرده بکارت یک غشا نازک ، همراه با سوراخ یا سوراخهایی برای عبور جریان خونریزی عادت ماهیانه از درون آن ، و چیزی که بطور مشخص ورودی واژن زنان رو مسدود کرده است. اینکه موجودیت و مفهوم پرده بکارت چیست یکی از اسرار جاودانه و نهفته در بدن زنان است. اگرچه که بنظر نمیرسد این بخش وظیفه خاصی داشته باشد، و چیز مشهود اینستکه بافت پرده تنها باقی مانده از پروسه رشد و شکل گیری واژن باشد.از نظر روان شناسی بنظر می آید که این بخش باعث می شود که جرم و چرک نتوانند وارد سطح داخلی واژن گردند. حتی می توان گفت که در بچه ها و اطفال ، پرده میتونه تا حدی یک نقش محافظتی رو در برابر وارد شدن اشیا بداخل واژن رو بازی نماید. در بعضی مواقع مشاهده میزان آسیب به پرده میتونه دلیل بر وجود رابطه نامشروع و یا حتی دال بر مورد آزار واذیت قرار گرفتن نیز تلقی گردد. در طول تاریخ فرهنگهای بسیاری رو می توان دید که دراونها داشتن روابط جنسی خارج از چهارچوب ازدواج ، غیر قانونی می باشد. در این فرهنگها دست نخورده بودن پرده دال بر نداشتن رابطه جنسی برای فرد تلقی میگردد. ارتباط یاد شده امروزه دلیل برخورد بین فرهنگ و روان گردیده است.

اما از نظرعلمی مفهوم دست نخورده بودن پرده بیشتر به یک افسانه غیر واقعی می ماند. دلیل آن هم این است که پرده دارای انواع گوناگونی از نظر شکل ، ضخامت و اندازه می باشد. حتی ازانواع آن میتوان به نوع حلقوی آن اشاره کرد که پرده تمامی ورودی داخل واژن را مسدود میکند و تنها یک سوراخ در میان آن قرار دارد. یا میتوان به پرده جداره دار اشاره کرد که دارای شکافهای باریکی در قسمت مرکز به پایین آن میباشد. اکثر پرده ها تمامی بخش ورودی واژن را پوشش نمیدهند و همواره دارای منافذی برای خروج خون و مواد زائد در طول مدت عادت ماهیانه هستند.اما در بعضی موارد نادر پرده می تواند قطور باشد و یا بدون سوراخ بوده و یا تمامی بخش ورودی واژن را پوشش دهد. اینگونه پرده ها احتمالاٌ اجازه قائدگی و یا نفوذ آلت جنسی مرد در زمان آمیزش جنسی و یاهر چیزی که بخواهد وارد واژن گردد را نخواهند داد. در اینصورت در زمان سیکل ماهیانه خونریزی صورت نخواهد گرفت و نتیجه آن پر شدن واژن از خون خواهد بود که این خون میتواند به سمت رحم حرکت کرده و موجبات دردسر را برای فرد فراهم آورد. اگرچه که پزشکان این مانع را با یک جراحی ساده و ایجاد شکاف برطرف خواهند کرد.
از آنجا که پرده بکارت میتواند دارای اشکال مختلف باشد ، باید دریافت که بازبینی آن نمیتواند دلیلی محکمی برای اثبات این مورد باشد که فرد دارای رابطه جنسی بوده است یا خیر. این قضاوت نادرست میتواند برای افرادی هم که پرده آنها در اثر فعالیتهای ورزشی ، خودارضایی ، استفاده از تامپسون ، کشیدگی بیش از حد ، نبود مادر زادی ، تستهای پزشکی و غیره باشد نیز بیجهت منظور گردد و آنها را دچار دردسر گرداند. حتی بسیاری از مدارک از این حکایت میکند که پاردگی پرده در اثر کشیدگی بیش از حد در فعالیتهایی مانند رقص ، ژیمناستیک و یا اسب سواری نیز شایع است. حتی گونه ای پرده نیز وجود دارد که بسیار انعطاف پذیر بوده و در اثز ورود آلت جنسی یا جسم خارچی به واژن ، آن بکناری زده خواهد شد و ممانعتی ایجاد نخواهد کرد. در ادامه باید یاد آور شد که پارگی پرده ممکن است با مقداری درد و مدتی خونریزی همراه باشد ولی موارد بسیاری نیز وجود دارد که پرده بدون درد و خونریزی پاره گردیده است.

 

نظرات 20 + ارسال نظر
شیرین دوشنبه 2 آبان 1384 ساعت 01:34

سلان علی جان ادامه بده مطالبت واقعا عالی بود

ستاره یکشنبه 17 اردیبهشت 1385 ساعت 12:50

درمورد پاره شدن پرده و ترمیم اون حتما بنویس آیا قابل ترمیم هست یا نه؟ و قابل تشخیص ؟

mostafa دوشنبه 9 بهمن 1385 ساعت 17:38

ندا شنبه 10 آذر 1386 ساعت 14:56

سلام من میخواستم بدونم پرده با خودارضایی از طریق فقط مالش روی آلت زن پاره میشه؟

بدبخت چهارشنبه 1 خرداد 1387 ساعت 17:35

نمیشه وقتی توضیحاتی درباره ی آن میکنید شکل آن را نشان دهید تا توجه آن بیشترشود

مت تعهداتیداریم که بواسطه آناز درج تصاویر معذوریم.

باران یکشنبه 5 خرداد 1387 ساعت 18:03

عالی بود

یه مشکل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ جمعه 14 تیر 1387 ساعت 19:39

اگه ممکنه کامنتمو نزارید ببینن

ممنونم دوست من

از طریق فرم ارسال سوا اقدام کنید

بدبخت شنبه 22 تیر 1387 ساعت 18:18

من می خوام بدونم که پرده بکارت کجای دختر یا زن قرار گرفته است

بدبخت یکشنبه 23 تیر 1387 ساعت 17:58

چرا جوابمو نمیدید خواهش می کنم جوابمو بدهید وبگوئید از جائی که قاعدگی میریزد و آنجا پرده پاره میشود؟؟؟؟؟

از طریق فرم ارسال سوال اقدام کنید

ستاره پنج‌شنبه 10 مرداد 1387 ساعت 09:27

سلام مطالب خیلی خوبی بود اگه میشه منو راهنمایی کنید می خواستم بدونم خودارضایی یعنی مالش آلت تناسلی ممکنه پرده بکارت پاره بشه این موضع خیلی منو ناراحت کردهاگه میشه منو راهنمایی کنید ؟

سلام
ممنون
لطفا از طریق فرم ارسال سوال مشکل خود رامطرح کنید

مارال یکشنبه 13 مرداد 1387 ساعت 09:52

با سلام : مدتی است که نامزد کردم و نامزدم دستش داخل فرو میرود به راحتی و هیچگونه دردی هم ندارد .می خواستم بدانم پرده من سالم است ؟و برای چه من که هیچ گونه تماس جنسی نداشتم اینگونه است از شما خواهشمندم مرا راهنمایی کنید. با تشکر

سلام
از طریق فرم ارسال سوال اقدام کنید

پریا چهارشنبه 3 مهر 1387 ساعت 12:33

سلام
میخوام بدونم پرده با مالش الت تناسلی پاره می شه؟
(خود ارضایی)
متشکرم

سلام
از طریق فرم ارسال سوال اقدام کنید

[ بدون نام ] چهارشنبه 25 دی 1387 ساعت 16:56

ای بابا چهارشنبه 10 تیر 1388 ساعت 01:20

خوب همینجا جوابارو بدین شاید این سوالا سوال خیلیا باشه همه رو ننویس از طریق فرم ارسال سوال.....

سوالات در صورتی به دست گروه پزشکی و شماوره طذف قرار داد سایت میرسد که از طریق فرم ارسال سوال باشد و ان افراد بریا پاسخگویی به سوالات مبلغی را از ما دریافت می کنند.

gasem چهارشنبه 21 مرداد 1388 ساعت 22:52

خوب بود تشکر از شما ............

dorsa دوشنبه 1 فروردین 1390 ساعت 00:37

dar barehye tarmime parde aya rahi hast?

fatemeh جمعه 26 فروردین 1390 ساعت 11:46

می خواستم بگم از این رسم مسخره تو ایران متنفرم که پرده نشونه پاک بودن دختره...ممکنه دختری پردشو یه جوره دیگه از دست داده باشه....و دیگه به اون دختر تهمت ناپاک بودن می زنن.....پسرا اگه می خواهید برید خواستگاری باید به اون دختر اعتماد داشته باشید و اگر اعتماد دارید اونو به زور نفرستید پزشک متخصص واسه سالم یا ناسالم بودن پرده....این یه توهینه به دختری که واقعاً پاکه...در ضمن بعضی ها هم خدادادی پرده ندارن...و این واقعا واسه دختر سخت می شه....ما دخترا که پرده داریم که بعضی ها اعتقاد دارن نشونه پاک بودن دختره....شما پسرا چی ؟؟؟از کجا باید بفهمیم....این ظلم نیست که پسری با هزارتا دختر بوده حالا یه دختر پاکو می خواد بعد به زور می فرستش آزمایش؟؟؟

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 22 اردیبهشت 1390 ساعت 21:56

لطفا در مورد پرده های ارتجاعی هم توضیح بدید. شوهر من حتی با مراجعه به دکتر هم قانع نشده. مخصوصا اینکه آلت او براحتی و بدون اینکه من عکس العمل یا دردی داشته باشم وارد شد و خونی هم مشاهده نکرد. روزگارمو سیاه کرده

زیبا شنبه 21 آبان 1390 ساعت 00:33

سلام من تقریبا ۲ سالو نیم با شوهرم مدام نزدیکی داشتم و حالا ۱ ساله که جدا شدم..آیا رحم من الان تنگ شده؟ برای تنگ شدن رحم باید چیکار کرد؟ کجا باید ترمیم کنم؟لطفا همه سوالمو جواب بدین ممنون میشم

آنه شرلی چهارشنبه 3 اسفند 1390 ساعت 10:47

آیا سوراخ یا سوراخهای موجود روی پرده بارکت همان سوراخ واژن یا همان سوراخی است که خون قاعدگی از آن خارج میشود؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد