ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

چگونه با تجاوز مقابله کنیم

 

چگونه با تجاوز مقابله کنیم

مقاله به سفارش شبکه ملی مبارزه با زنا با محارم
یکی از مشکلات اساسی در راه کمک به قربانیان خشونت و تجاوزجنسی ، نه تنها در ایران ، که در تمام کشورهای دنیا ، اقدامات نادرست یا ناکافی قربانیان است که کاردفاع از آنان را برای وکلا سخت و گاه غیرممکن می کند ( موارد متعددی مثل الف -ن  و  م از جمله این موارد است).

این امر ناشی از ضربه و شوک شدیدی است که اینگونه جرایم بر قربانیان وارد می کنند و آنها را دروضعیت مبهم و منفعل قرار می دهند ؛ به طوری که گاه قربانیان از بازگویی این واقعه برای نزدیکان خود نیز خودداری می کنند (این مشکل در جوامع سنتی و قومی بسیار حادتر و بغرنجتر است) بنابراین بهترین راه حل ، دادن پیش آگاهی در این زمینه و اقدامات حمایتی برای قربانیان، پس از تجاوز است واین کار سازمانهای غیردولتی است که با الگوگیری از سازمانهای مشابه که در سرتاسر دنیا به این منظور تاسیس شده اند ، و با بهره گیری از وکلا، مددکاران و مشاورین داوطلب اقدام به تاسیس مراکز اینچنینی در ایران نمایند.

شبکه ملی مبارزه با زنا با محارم ، آزار جنسی و تجاوز(RAINN) ، بزرگترین سازمان ضد خشونت جنسی در آمریکاست که قربانیان از طریق خط تلفن اظطراری با آن ارتباط برقرار کرده و کمک می گیرند . RAINN در ماموریت خود آگاهی بخشی در زمینه آزار جنسی را مد نظر دارد، ونیز سعی می کند کمکهای ملی را در اختیار قربانیان قرار دهد.
توصیه های زیر از سایت این سازمان به آدرس: -------ترجمه شده است.

 

اگر مورد تجاوز واقع شدم ، چه کنم؟

• محل امنی برای خود بیابید( هر جایی که دور از متجاوز باشد). از یک دوست مورد اعتماد بخواهید که برای دادن آرامش روحی ، نزد شما بماند.
• مدارک و شواهد تجاوز را از بین نبرید .حمام نروید و دندانهای خود را مسواک نزنید. تمام جزئیات حمله و حمله کننده را تا جایی که امکان دارد ، یادداشت کنید.
• با مراکز حمایت از زنان خشونت دیده تماس بگیرید.
• تحت معاینه پرشکی قرار بگیرید. حتی اگر جراحت فیزیکی پیدا نکرده باشید، باید خطر بیماریهای مقاربتی و بارداری را در نظر بگیرید.

• برای جمع آوری مدارک قانونی از بیمارستان بخواهید سری آزمایشهای مربوط به تجاوز را در مورد شما انجام دهد.

• اگر شک دارید که به شما مواد مخدر داده شده باشد، از آنها بخواهید که آزمایش ادرار از شما بگیرند. این نمونه ممکن است بعدا در دادگاه به نفع شما مورد استفاده واقع شود.

• موضوع را به مقامات مسوول گزارش دهید. یک مشاور می تواند شما را از مراحل قانونی کار مطلع کند.

• به خاطر داشته باشید که شما به هیچ وجه مقصر نبوده اید.

• آگاه باشید که التیام یافتن عوارض تجاوز نیاز به زمان دارد، پس به خود فرصت بدهید.

• این را بدانید که هیچگاه برای گزارش یک تجاوز و تقاضای کمک دیر نیست ،حتی اگر سالها از آن گذشته باشد. بسیاری از قربانیان نمی دانند تا ماهها و حتی سالها ، بعد از تجاوز نیز نیاز به کمک دارند .

چگونه می توانم به دوستی که مورد خشونت جنسی واقع شده کمک کنم؟

• در کنارش حضور داشته باشید ، گوش کنید اما قضاوت نکنید.
• دوست خود را به طور جدی تشویق کنید که موضوع را گزارش کند. یک مشاور می تواند اطلاعاتی را که او برای انجام این تصمیم نیاز دارد در اختیارش قرار دهد.
• صبور باشید و بدانید دوست شما برای کنار آمدن با این آسیب به زمان نیاز دارد.
• او را از کمکهای تخصصی موجود برای او مطلع کنید اما بپذیرید که او خود باید تصمیم نهایی را در این مورد بگیرد.

چگونه می توانم خطر آزار جنسی را در مورد خود کاهش دهم؟

• مراقب لیوان نوشیدنی خود باشید و از افراد ناشناس نوشیدنی نگیرید.
• وقتی به مهمانی می روید با تعدادی از دوستان خود بروید، مراقب یکدیگر باشید و با هم مهمانی را ترک کنید.
• دائم مراقب اطراف خود باشید.
• با کسی که نمی شناسید یا به او اعتماد ندارید تنها نمانید.
• به میزان صمیمیتی که در روابط خود مد نظر دارید توجه کنید و حدود مورد نظر خود را رعایت کنید.

چگونه می توانم فرزند خود را از آزار جنسی حفظ کنم؟

• ارتباط ، ارتباط ، ارتباط
• با فرزندان خود صحبت کنید و نامهای مناسبی را برای اعضای بدنشان برای آنها بکار برید. کودکان آگاهتر بهتر می توانند درباره آزاری که نسبت به آنها صورت گرفته توضیح دهند.
• کودکان شما باید بدانند که احترام به بزرگترها به این معنی نیست که بزرگترها باعث شوند آنها احساس ناراحتی کنند و هیچ ایرادی ندارد اگر به آنها نه بگویند و محل را ترک کنند.
• به غریزه خود اعتماد کنید و اگر غریزه شما به شما می گوید ایرادی وجود دارد آن را جدی بگیرید و پیگیری کنید.

با تشکر از شبکه ملی مبارزه با زنا با محارم  تاریخ قرارگیری مطلب بعدی : 10/2/1386

نظرات 12 + ارسال نظر
نگار جمعه 7 اردیبهشت 1386 ساعت 15:27

سلام
من خیلی از مطالب وبلاگتون استفاده میکنم . من یه بچه دارم و تازه دارم خیلی چیزهارو یاد میگیرم . نظر نمیدادم چون فکر میکردم حتما باید عضو باشم . از این به بعد هروقت سر بزنم نظر میدم :d

سلام نگار یا ونوس یا محد جان مرسی از نظرتون اما چرا با چند نام متفاوت نظر میدید اینجا آی پی شما ربای من میاد

ونوس ومحمد جمعه 7 اردیبهشت 1386 ساعت 15:31

سلام
من(ونوس) تازه با محمد نامزد شدیم.ولی از اول شروع به کار آقای مجد من با بلاگشون آشنا بودم.اون موقع اسم بلاگ سکسولوژی بود و من هم بلاگ داشتم.کلی هم از مطالب استفاده کردم. اگر هم نظر نمیدیم به خاطر اینه که خجالت میکشیم.چشم از این به بعد نظرمو میگم.

سلام نگار یا ونوس یا محد جان مرسی از نظرتون اما چرا با چند نام متفاوت نظر میدید اینجا آی پی شما ربای من میاد

فرنگیس جمعه 7 اردیبهشت 1386 ساعت 15:51

مطلب خیلی مفیدی بود اما ای کاش به اندازه کافی قوانین و موسسات کمک به این جور افراد و دفاع ازشون تو ایران بود.
من یه نفر رو میشناسم که سالها پیش پسر همسایه بهش تجاوز میکنه و اون بیچاره از ترس آبرو هرگز ازدواج نمیکنه و بعد از حدود ۴۰ سال این قضیه رو عنوان میکنه.....

مرسی از نظرتون و ببت دوستتون هم متاسفم

ک جمعه 7 اردیبهشت 1386 ساعت 23:40

سلام وخسته نباشید.
به مطلب خوبی اشاره کردید جناب مجد ولی سئوالی که برام پیش اومد اینکه ایا درایران هم چنین مراکزی وجود داره واگرممکنه مراحل قانونی ویاتوصیه های مورد نیاز دراین زمینه رو بفرمایید ممنونم از زحماتتون.

سلام دوست من متاسفانه تا این لحظه مرکزی جهت این منظور تعیین نشده اما چیزی که هست این وظیفه قوه قضاییه در ایران میباشد من فکر می کنم دیر یا زود اقداماتی این چنینی دتوسط دستگاه قضایی کشور پیاده سازی و اجرا خواهد شد . امیدوارم

فرشته جمعه 7 اردیبهشت 1386 ساعت 23:58

سلام
من تازه با وبلاگ شما اشنا شدم ولی در این مدت کوتاه هم کلی مطالب مفید یاد گرفتم.فقط کاش یک کم زودتر این مسائل رو می دونستم.
موفق باشید

سلام . مرسی از نظر شما اما مهی رو هر موقع از آب بگیری د تازه است نه ؟

ونوس شنبه 8 اردیبهشت 1386 ساعت 01:13

سلام
یادم رفت بگم، من و نگار خواهریم.یعنی ونوس و نگار و من و محمد نامزدیم.به خاطر این من اسم خودمو تنها ننوشتم چون هر مطلبی که جالب باشه و مفید من یا محمد به هم توصیه میکنیم که حتما بخونیمش.نگار هم دیروز پیش من بود بنابراین با کامپیوتر من و همزمان با من برای شما کامنت گذاشت.وگرنه ما قصد اذیت کردن نداشتیم.موفق باشید.

سلام . به هر حال از هر سه شما دوستان ممنونم

ن شنبه 8 اردیبهشت 1386 ساعت 08:00

shahriar شنبه 8 اردیبهشت 1386 ساعت 08:52

با عرض سلام
بسیار منون و متشکرم از ما استاد عزیز که با راهنمایی های خوبتان جهل و ابهامی که به لحاظ محدودیت های اجتماعی بر جوانان حکمفرمایی می کند را مرتفع می کنید . مدت زمان کوتاهی است که افتخار عضویت در مجموعه خوبتان را دارم اما به جرات می گویم که بسیا بسیار آموختم و بسیار بسیار سپاس گذارم . امیدوارم که در راهتان موید و موفق باشید ، من نه تنها یک علاقه مند ، بلکه یک مبلغ نیز برای سایت خوبتان هستم . متشکرم

آقا شهریار عزیز ممنونم از نظر شما . انشالله که هیچ وقت از سر زدن به وبلاگ من پشیمون نشوید

مجید شنبه 8 اردیبهشت 1386 ساعت 13:17

کارت حرف نداره
باور کن ثوابی که می بری خیلی زیاده
تو جامعه ای مثل جامعه ما که سکس یه تابو هستش وجود وبلاگی مثل وبلاگ تو نعمته
دمت گرم و موفق باشی

مجید جان ممنونم از لطف شما .

شهرام دوشنبه 21 خرداد 1386 ساعت 22:50

بنام خدا
با سلام من از شما به خاطر اینکه در این مملکت به فکر جوانان هستی تشکر می کنم ولی این را هم می خواهم بگم که در اسلام که فرهنگ ما برگرفته از فرهنگ اسلامی است وما مسلمان هستیم به هیچ وجه بعضی از مسائلی که شما در مورد روابط جنسی ذکر می کنید مجاز نمی باشد در اسلام به هیچ وجه به مرد اجازه داده نشده که مهبل زن را لمس کرده واورا تحریک کند دوست عزیز راه ما با راه امریکا ۱۸۰ درجه فرق میکند امریکا اعتقاد به ذات منزه ادمی ندارد وفقط بر اساس هوای نفس حیوانی کار میکند و مطمئن باش هر کس که دستئرات اسلام را به طور کامل در روابط جنسی رعایت کند هرگز دچار این مسائل نخواهد شد دگر نمی خواهم بگم چون میدانم شما به این چیزها اهمیت نداری ولی بدان اسلام بهترین راه را برای بشریت انتخاب کرده.

سلام مرسی از لطف شما و توجه شما
همچنین از یاداوری شما تشکر می کنم موفق و پیروز باشید یا حق

[ بدون نام ] سه‌شنبه 12 تیر 1386 ساعت 17:13

یکی از رههای مهم و اصولی پشگیری از تجاوز این است که با آرایش هفت قلم و لباسهای تحریک کننده بیرون نیاییم.

سید مهدی سه‌شنبه 20 اسفند 1387 ساعت 13:32

سلام آقای مجد خدا قوت . مقاله تان عالی بود . متشکرم
در پاسخ دوست خوبمون آقا شهرام عزیز :
سلام شهرام جان
البته نظرت رو حدود 9 ماه بعد دارم می خونم و جواب می دم امید وارم که بخونی . در هر حال شاید برا بقیه هم مفید باشه.
اولا بنده تا جایی که می دونم در اسلام هیچ منعی در این رابطه که شما ذکر کرده ای وجود نداره . البته به چند نکته مکروه مانند نگاه کردن به ...... زنانه اشاره شده که اگه اسنادش درست باشه در حد مکروهه و به هیچ وجه گناه نیست. پس باید فرق گذاشت بین حرام و مکروه ، مستحب و واجب.
ثانیا در یه حدیثی از معصومین آمده که شخصی از امام صادق(ع) یا پیامبر اکرم(ص) {تردید از من است} پرسیده نگاه کردن به بدن عریان همسر چه حکمی دارد ؟ فرموده اند آیا لذتی بیش از این سراغ داری؟ پرسیده است بوسیدن ..... زنان چطور ؟ فرموده اند که اشکال ندارد
پس در می یابیم مطمئنا لمس کردن بلااشکال است.
ثالثا اسلام دین روز است و استمرار وجود ولی خدا تا آخر الزمان و وجوب تقلید از فقیه واجد شرایط ، به منظور کشف زوایای نهفته احکام اسلام بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) طبق درک و فهم انسان ها و شرایط روز است و می تواند بعضی از مسائل ثانویه با تغییر شرایط و نیاز ها انسان ها تغییر کند.
رابعا با شما موافقم که راه ما با راه کشورهای غربی کاملا جداست و بیش تر مشکلات جوامع اسلامی ناشی از فراموشی و عمل نکردن به دستورات اسلام و هم چنین تقلید کورکورانه از فرهنگ آنان است . ولی ما دستور داریم که حرف همه را حتی دشمن ترین دشمنان (که شیطان لعین است) را گوش داده و با سنگ محک خودمان (قرآن و ائمه) بسنجیم و سپس در باره کاربرد آن تصمیم بگیریم . بنابراین اگر در منش و رفتار و کردار جوامع غربی موارد مثبت و مناسبی هم باشد(که حتما هم هست) ما می توانیم از آن ها استفاده کنیم .
در هر صورت از اینکه به مسائل اسلامی توجه دارید به سهم خود بسیار ممنون و متشکرم .
( نقطه چین ها از ترس ربات فیلترینگ است . بین کارمان به کجا کشیده که از ربات ها هم باید حساب ببریم)
از شما جناب آقای مجد عزیز که وسیله اظهار نظر و تبادل آرا را فراهم کرده اید ممنونم اجرتان با حضرت دوست (تکیه کلام خودتان را به کار بردم)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد