ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

برخی دیگر از عوارض خود ارضایی یا استمناء مقاله تکمیلی؟

خود ارضایی (استمناء) ، راه درمان و عوارض آن

خود ارضایی چیست؟

ارضا شدن به صورت غیر عادی بواسطه تحریک مجازی توسط عکس فیلم و یا شخصیت و انجام سکس خیالی در ذهن را خود ارضایی می نامند . یکی از بارز ترین مشکلات جوانان به خصوص در ایران به علنت نیاز میل جنسی و عدم دسترسی به جنس مخالف برای  ارضا شدن این غریزه پدیده خود ارضایی میباشد این پدیده در زنان 20 در صد بیش از آقایا ن میباشد اما ضررهای وارده بر جسم و روان مردان تا 50 درصد بیش از زنان می باشد بر حسب لذت و امنیت خاطر و محیا بودن محیط و سهولت انجام این عمل اعتیاد به آن بسیار زیاد می باشد و ترک آن بسیار سخت هرگونه خارج شدن منی و انزال از آلت مردانگی بواسطه خود ارضایی باعث می شود تا انرژی زیادی از بدن به هدر رود خواب آلودگی ، احساس خستگی ، بی حوصلگی ، عدم تمرکز ذهن را می توان از مهمترین مشکلات روانی این عمل به شمار آورد .

راه درمان:

هیچ وقت به افرادی که به عمل خود ارضایی  وابسته شده اند و بارها تصمیم گرفتند که دست به این عمل نزنند پیشنهاد ترک فوری نمی دهم چون عملی نیست این یک میل است ، این قوی ترین غریزه انسان است پس به آسانی نمی توان با آن مبارزه کرد افرادی را می شناختم که بیان می کردند روزانه سه یا حتی چهار مرتبه این عمل را انجام می دهند و امروز ترک کرده اند راه درمان احتیاج به صبر و مقاومت دارد اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که روزانه این عمل را انجام می دهید برای  ترک پیشنهاد می کنم روشهای زیر را به کار گیرید.

1) از تنها بودن خودداری کنید

2) اگر با نگاه کردن به اندام جنس مخالف تحریک می شوید بلا فاصله روی خود را برگردانید

3) ار دیدن عکس ، فیلم ، تصاویر و خواندن مظالب تحریک کننده بپرهیزید

4) شما در یک ههته و یا حتی  یک ماه نمی توانید این عادت را ترک کنید

5) اگر روزانه یک بار این عمل را انجام می دهید در ابتدا به جای آنکه هر روز یک بار این کار را بکنید هر دوروز یکبار این عمل را انجام دهید پس از مدت 10 روز بجای انجام این عمل هر دوروز یکبار آنرا به هر سه روز یک بار کاهش دهدید اینبار پس از مدت 15 روز سه روز را به چهار روز و بعد از مدت 3 هفته 4 روز را به یک هفته برسانید به مراتب پس از مدت زمان حدود 3 ماه از این روش می اتوانید به ترک کامل برسید

عوارض خود ارضایی:

1) عوارض روحی و روانی:

این عارضه هم در مردان و هم در زنان مشترک میباشد زمانی که شما شخصی را در ذهن خود تجسم می کنید و عمل سکس را بازسازی می کنید به مغز یک دستور مجازی می دهید در این صورت مغز هم به اندامها دستور مجازی خواهد داد بلافاصله حرکت خون به قسمتهای قابل تحریک شما زیاد می شود و در خاتمه که ارضا می شوید یک انرژی زیادی  از شما بواسطه یک حرکت مجازی به هدر می رود به مراتب مغز به این پدیده عادت خواهد کرد و زمانی میرسد که شما فقط با ساختار مجازی ذهن خود تحریک می شوید و از حقیقت دور می شوید پس زندگی زناشویی  شما به خطر خواهد افتاد، مغز شما قدرت تصمیم گیری  خود را تا حدودی از دست خواهد داد دیر فکر می کنید ، زود خسته می شوید ، بی حوصله و عصبی ، گوشه گیر و خواب آلودگی رنجتان می دهد ، ضریب هوشی شما کاهش می یابد و در نتیجه توانایی مغز شما پایین می آید

2) عوارض :

در آقایان:

بهم خوردن ریتم خواب ، کم حوصلگی ، عصبی شدن زود هنگام ، عدم تمرکز ، لاغری ، به هم خوردن ریتم ضربان قلب ، احساس ضعف و خواب آلودگی در طول شبانه روز ، عدم لذت از رابطه جنسی حقیقی ، کم شدن میزان اسپرم ها در صورت اعتیاد بیش از حد

در خانمها:

کم حوصلگی ، درد در ناحیه زیر دل بالای دستگاه تناسلی ، عدم لذت از رابطه جنسی ، عدم تمرکز ، خواب آلودگی و خستگی ، احساس ضعف جسمانی و کوفتگی در طول شبانه روز



نظرات 21 + ارسال نظر
حیدری دوشنبه 14 خرداد 1386 ساعت 09:48

آقای سلطانی سلام
واقعا وبلاگ مفیدی دارید.تشکر میکنم.
من دو هفته پیش ازدواج کردم.همیشه فکر میکردم که وقتی ازدواج کنم یک زتدگی سراسر معنوی خواهم داشت و به مسائل جنسی به دیده بد نگاه میکردم.
ولی حالا با همسری مواجه شدم که بسیار آتیشی است و واقعا نمیدونم چه کار کنم.آیا خواسته هاش رو برآورده کنم؟البته پسر سالمی است فقط توی خوابگاه که بوده این چیزا رو خیلی دیده .خودش میگه.ازتون ممنون میشم که راهنماییم کنین.
یاعلی

سلام

اولا ازدواج شما رو تبریک عرض می کنم دوما سوالات خود را در قسمت نظرات مطرح نکنید و اما سوما اگر شما خواسته های همسرتون رو برآورده نسازید چه کسی باید اینکار رو انجام بده ؟ البته همه چیز متقابله

سکوت سه‌شنبه 15 خرداد 1386 ساعت 02:46

چرا خودارضایی باعث افزایش قوس کمر می شود؟
ازلحاظ علمی آیا این یک مطلب اعتبار دارد؟
آیا تحقیقی علمی در این زمینه وجود دارد؟
من کاربر ویژه نیستم .به همین خاطر نمی توانستم از طریق فرم ارسال سوال اقدام کنم.اگر جواب بدید ممنون می شم.

مقالات درج شده بر اسا مستندات پزشکی ترجمه شده میباشد.
پاسخ سوالات هم عضو شوید اقدام کنید دریافت کنید.

مانی سه‌شنبه 15 خرداد 1386 ساعت 11:48

سلام
ممنون از مطلب خوبتون .
ممنون میشم اگر مطلبی هم در مورد پوست و زیباییهای اون کارهایی که میشه برای زیبایی پوست بدن انجام داد
در وبلاگ قرار بدید.

سلام ممنون از پیشنهاد شما چشم

ناشناس سه‌شنبه 15 خرداد 1386 ساعت 16:52

من می خواستم با ایمیل خصوصی تان صحبت کنم چون تو قسمت نظرها نمی تونم بنویسم و احتیاج شدیدی به راهنماییتو ن دارم اگه کمک کنید واقعا یعنی به خواهر کوچکترتون کمک کردین ممنون

سلام اگر در زمینه مشاوره میباشد مانعی نداره از طریق ایمیل در خدمتون هستم اکا اگر سوا ل پزشکی داشتید از طریق فرم ارسال سوال مشکل خودتون مطرح کنید

تارا سه‌شنبه 15 خرداد 1386 ساعت 20:41

سلام
ممنون از راهنمایی هاتون.
می خواستم بدونم که در طول فعالیت جنسی فقط مرد ها باید هدایت گر عمل باشند؟
زن چه جوری می تونه در طول فعالیت عمل کنه تا شریکش لذت بیشتری ببره؟ لطفا برای راهنمایی در این مورد هم مطالبی بنویسید
ممنون

سلام
اگر از کاربران عضو هستید مقاله مورد نظر رو از طریق فرم سفارش مقله سفارش دهید اما اگر نه باید عرض کنم ما در درج برخی مقالات برای عموم محدودیت داریم

era یکشنبه 27 خرداد 1386 ساعت 18:42 http://www.mmnejad.blogsky.com

آقای سلطانی
سلام
خسته نباشید ، بابت وبلاک جالبتون بنده برای اولین دفعه وارد شدم . مقاله جالبی بود . ممکن بیش از این مطلب در این خصوص بنویسید تا همه از پیروجوان آشنا شوند. در صورت امکان وبلاگ من را نیز در پیوندهاتون بگذارید . ممنون

سلام دوست من
ممنونم از نظر شما در مورد لینک بهما باید از طریق ایمیل پشتیبانی اقدام کنید .

فرشته چهارشنبه 30 خرداد 1386 ساعت 06:54

سلام من واقعا به کمکتون نیاز دارم من از بچگی یعنی تقریبا از ۶ سالگی با دیدین یه سری فیلم توی ماهواره به این کار کشیده شدم البته نمیدونم این اسمش خود ارضاییه یا نه ولی به هر حال حتما ربطی بهش داره اما من این کارو ترک کردم من واقعا نمیدونستم این کار ضرر داره کسی هم نبود که بهم بگه حالا بهم بگین ممکنه به من ضرری رسونده باشه مثلا دیگه نتونم بچه دار بشم ؟ من الان ۱۶ سالمه و اگه میشه جوابمو بدین لطفا

این عمل خوداراضیی بوده بله احتمالش هست اما نگران نباشید احتمال آن کم است فقط این عمل را تکرار نکنید

فرناز چهارشنبه 30 خرداد 1386 ساعت 07:03

من از ۶ سالگی تا ۱۵ سالگی این کارو میکردم البته نه هر روز مثلا شاید دو ماه این کارو نمیکردم اما دو روز پشت سر هم من نمیدونم ببخشید که خیلی رک حرف میزنم اخه واقعا افسردگی شدیدی گرفتم با کسی هم نمیتونم حرف بزنم چون میترسم بلایی سرم اومده باشه از وقتی فهمیدم ضررایی داره فوری ترکش کردم همون روز . اما ببخشید که این سوال رو میپرسم من با مالیدن این کارو میکردم این همون خود ارضاییه؟

سلام بله این عمل همان خودارضایی هست و مضر میباشد.

بماند... جمعه 1 تیر 1386 ساعت 15:17

آقا سلام.
من اصلا باورم نمیشد در همچین وبلاگی رو نبسته باشند :ِd خدا رو شکر که همچین مرجعی رو نبستن
درضمن در مورد خود ارضایی: من خودم از ۶ سالگی تا الان که ۱۷ سالمه این کارو میکنم اونم روزی حداقل ۲ بار. ولی نه تندخوی و نه تنبل هستم و نه گوز کمر دارم . لازم به ذکر است که با این سن کم خودم توی دو رشته متفاوت صنعتی (کامپیوتر و آلومینیوم کاری صنعتی) آدم موفقی هستم.
البته شاید علتش هم اینه که روشی که من انجام میدم با روش معمول بین پسرای دیگه متفاوته.بی ادبی نباشه ولی اکثر پسرا آلتشون رو تو دست میگیرن و دستشون رو عقب جلو میکشن در حالیکه من فقط لمسش میکنم.
از این گذشته به نظر من مفید هم هست.من قبلا به مدت ۴ ماه ترکش کردم ولی به شدت عصبی شدم و دکترم برام فلوکسیتین تجویز کرد.علاوه بر این اگه پسرا اینکارو نکنن خودشون رو در مقابل دیگران نمیتونن نگه دارن.من خودم حتی چند بار وقتی که هوسی شدم به سرم زده کارای بدی بکنم ولی بعد خود ارضایی مغزم دوباره سرجای اولش برمیگرده و اون فکر و خیالا از سرم میپره.

در خاتمه هم یه خواهش دارم که اینقدر خود ارضایی رو تحریم نکنید.اینجا اروپا نیست که باکرگی واسه دخترا مهم نباشه و یا اگه یه پسری هوس به کله اش زد بره کلوب و خودشو خالی کنه.
اینجا ایرانه و حتی به ما اجازه نمیدن که دراین باره حرف بزنیم چه برسه به کارهای دیگه....

موفق و سربلند باشید

سلام . اولا لازمه که بدونید این وبلاگ مدت ۶ ماه فیلتر بود که پس از رفع موارد تخلف از فیلتر در اومدیم که اگر الان تخلفات تکرار بشه باز فیلتر میشیم
اما و اما در مورد خود ارضایی دوست من اعتیاد به خودارضایی اونقدر بد هست که به وقتش دامنه فردی ورزشکار هم بگیره . شما هم زیاد تند نرید اگر الان اعتیاد به خود ارضایی دارید مطمئن باشید عواقبش رو همین امروز نمی بینید شاید ۱۰ سال آینده به حرف من برسید . الان خیلی ها دچار مشکلات ناتوانی جنسی هستند و روزی فکر شما رو می کردند در هر صورت امیدوارم شما از آندسته نباشید .
موفق باشید

فرشته شنبه 2 تیر 1386 ساعت 08:21

ببخشید من واقعا شرمندم ولی دارم از افسردگی میمیرم ولی شما مطمئنید که احتمالش کمه که نتونم بچه دار بشم؟ چون نمیتونم دکتر هم برم . اگه چیزی شده باشه با دارو میشه درمانش کرد؟ هر عوارض دیگه ای داشته باشه چشمم کور تحمل میکنم ولی اینو نمیتونم . واقعا تقصیر من نبود من اصلا نمیدونستم این کار به چه دردی می خوره. من اعتماد به نفس بالایی دارم تونستم این کارو یه روزه ترک کنم اگه چیزی شده باشه من خودکشی میکنم در ضمن ممنون از جوابتون یه کم ارومم کرد

خواهش می کنم . این عوارض در همه مشترک نیست

ناشناس چهارشنبه 6 تیر 1386 ساعت 15:10

سلام.ممنون از سایت خوبتون.میخوایستم بپرسم ارضا کردن همراه است با اسیب های جسمی مثل ضعف بینایی و...آیا این مشکلات در رابطه جنسی هم هست.چون در آن هم خروج منی وجود دارد.اگر نه تفاوت چیست؟

سلام دوست عزیز ÷اسخ سوال شما در آرشیو وبلاگ موجود است

محمد پنج‌شنبه 18 مرداد 1386 ساعت 01:09

سلام

خسته نباشین واقعا وبلاگ عالییه من خیلی وقته چند تا سوال دارم ولی حقیقت روم نمیشه با یکی در میون بزارم اولی متاسفاته منم از سال ۲ راهنمایی این عملو انجام می دادم الان دانشگاه میرم ولی هنوز نتونستم ترک کنم از رابطه با جنس مخالفم خوشم نمی یاد حداقل الان واقعاْ از آیندم می ترسم خیلی ممنونتون میشم اگه راهنمایم کنید . دوم اگه امکانش هست اموزش تست بیضه رو هم بذارین یه چیزه دیگم اینکه اگه این عملو ترک کنم به حالت اولم برمیگردم یانه

بازم ازتون ممنونم

سلام دوست من مرسی از نظر شما اما خواهشن اگر سوالی دراید از طریق فرم ارسال سوال اقدام کنید تا شرمنده شما نشوم .موفق باشید

unknown دوشنبه 29 مرداد 1386 ساعت 00:11

سلام. بسیار بسیار از مطالبی که قرار دادید ممنونم . .وبلاگ بسیار جالبیه.در ضمن سوالی داشتم . مدت ۲ ساله که من خود ارضایی می کنو و حدود ۳۰۰ ،۴۰۰ بار این کارو کردم . و الان چشام ضعیف شده است . و حدودی کمرم قوس داره.من فکر می کنم که بچه دار نمی شم . میشه منو راهنمایی کنید که آیا می تونم بچه دار شم یا نه ؟ اگه نه چه کار می تونم بکنم؟ تشکر

سلام مرسی از لطف شما دوست عزیز اینکه آیا شما بچه دار می شوید یا نه چیزی نیست که من از طریق نت بخواهم به شما بگویم این عمل بر اساس آزمایشات مشخص می شود.

علی سه‌شنبه 27 شهریور 1386 ساعت 20:29

سلام. آقا من از امروز برای هزار امین بار تصمیم گرفتم ترک کنم. اما این دفعه جدی تر و از روشهای شما! ولی آخه همه اون کارایی که گفتین رو که نمی تونم بکنم. مثلا ایجاد یه رابطه عشقی شدید با جنس مخالف. یا من اگه روزی ۴-۵ کیلو شکلات نخورم که می میرم. چه خاکی به سرم بریزم؟

سعید سه‌شنبه 20 فروردین 1387 ساعت 20:21

سلام آقای سلطانی
خود ارضایی در بچه دار شدن تاثیری دارد؟

سلام انجام معدود دفعات خود ارضایی خیر ربطی به بچه دار شدن یا نشدن ندارد
اما اعتیاد شدید به ان مضر است و این کار توصیه نمی شود

سجاد جمعه 31 خرداد 1387 ساعت 01:59

با سلام و تشکر‌

لطفا برای آنانی که خودارضایی متوقف کرده اند و از تصمیم خود مطمئن هستند و یقین دارند، روش هایی برای بازسازی خود و بهبود خود بنویسید.(خود سازی)
اگر چندین کتاب در این مورد را هم به ما معرفی کنید ممنون میشوم.
آیا با متوقف کردن خودارضایی امیدی به بهبود و بازگشت به دوران قبل از خودارزایی وجود دارد؟
اگر وجود دارد چه مدت زمان طول میکشد؟

با تشکر و تبریک به وبلاگ مفیدتان


نوید سه‌شنبه 5 شهریور 1387 ساعت 10:10

فقط می خواستم بگم که خودارضایی هیچکدوم از ضررهایی که اینجا نوشته شده رو نداره!! اینها نتایج یه سری تحقیقات هست که از عمه و خاله و بابابزرگ و مامان بزرگها شده و اصلا جنبه علمی نداره!! با اینکه تحقیقات زیادی در این مورد شده من جایی نخوندم که هیچکدوم از این عوارض اثبات شده باشه!! بلکه خیلی جاها هم خوندم که اینکار عوارض جسمی نداره! واقعا چرا داشته باشه؟! اگر ارضا شدن این مسائل رو قراره داشته باشه چه فرقی می کنه که چطور انجام بشه با مشارکت شریک جنسی یا با مشارکت خود آدم!!!!؟؟؟؟
لطفا اگر واقعا قصد کمک دارید یک منبع معتبر که تایید کننده این حرفهاست هم در آخر مطالبتون بیارید.

حتی یک پزشک معمولی هم میداند ساده ترین مشکل خود راضایی انطال دیرس است حالا شما از ساده ترین بگیرید الی اخر . شما شاید ندانید اما خود ارضایی با ارضا شدن در رابطه جنسی تفاوت دارد و تفاوت ان در این است خود ارضایی با تجسم شخصی خیالی صورت میگیرد و کلیه ارگانها عصبی و روانی را وادار به پردازش صحنه مجازی و سکس با شخص مجازی میکند این ارضا شدن تاثیر روحی و روانی مثبتی که ندارد هیچ تاثیرات منفی نیز بهمراه دارد اکثر افرادی که به خود ارضایی دارند در رابطه جنسی خود ارضا نمیشوند این و ما نمیگیم تحقیقاتی است که بر روی ۵۰۰۰ زوج انجام شده . حالا شما کجا میرید تحقیق میکنید و ما نمیدونیم اما ما اکثر مقالاتمون ترجمه شده مجلات معتبر sexology در اروپا میباشد . البته ما برروی اعتیاد به خود ارضایی تاکید داریم به واژه اعتیاد توجه کنید یعنی انجام مکرر یک کار نه یکی دو دفعه . در ضمن ایا کسی شما را مجبور کرده از این وب دیدن کنید ؟؟ ما ای پی شما رو چک کردیم ظاهرا از اطراف مشهد یا خود مشهد به این سایت متصل شدید و چون حرفهای شما پایه علمی نداره از ورود شما به این سایت جلوگیری خواهیم کرد البته از تاریخ 15 شهریور ما ه

س چهارشنبه 30 بهمن 1387 ساعت 08:51

سلام آقای مجد
دست گلت درد نکنه
خیلی خوب بود
ممنون از مقاله شما

ERROR.47 چهارشنبه 19 فروردین 1388 ساعت 12:02 http://tobedel.blogfa.com

سلام علی آقا
ببخشید که اینقدر صمیمی صحبت کردم اما باید اینکارو میکردم چون الان در حال تهیه مقاله علمی در این باره ام و می خوام به شما و مقالتون اعتماد کنم.
مقاله من فقط برای کمک به دوستامه و جنبه ی معنوی داره...امیدوارم اعتمادم درست باشه و باعث انحراف افکار نشه!
ممنون از احساس مسئولیتتون.

سلام
شما راحت باشید من هم خودمانی وبدن رو دوست دارم
اما در مورد مقاله اگر محقق هستید کمی صبر کنید تا مقاله جدیدم در اینباره منتشر بشه نهایتا تا ژایان فروردین فکر میکنم اماده بشه

بهروز شنبه 12 اردیبهشت 1388 ساعت 13:41

مطالب فوق همگی چرنده و از نظر علمی رد شده !

کیوان پنج‌شنبه 25 تیر 1388 ساعت 17:43

من پسر ۱۶ ساله ای هستم که فوق العاده به بچه ها علاقه دارم و دوست دارم که حتما بچه داشته باشم .
ولی میخوام بدونم آیا خودارضای باعث عقیم شدن مرد میشه؟
مثلا چند وقت به چند وقت خودارضایی کردن باعث عقیم شدن میشه ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد