ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

انزال زودرس شایع‌ترین مشکل جنسی مردان و پیشگیری


انزال زودرس شایع‌ترین مشکل جنسی مردان و پیشگیری..

هفته نامه سلامت :دیر و دلپذیر
انزال زودرس شایع‌ترین مشکل جنسی مردان است که تاثیرات عمیقی برزندگی زناشویی افراد دارد
اغلب کسانی که دچار این بیماری هستند به دلایل مختلف اخلاقی و فرهنگی از مراجعه به پزشک امتناع می‌کنند.
دکتر یاشار تقی زاده
چندی قبل پوشه قطور سوالات خوانندگان <سلامت> را ورق می زدم که با نکته جالبی مواجه شدم. بسیاری از خوانندگان <سلامت> یک سوال مشابه داشتند و یک موضوع و بیماری را مورد پرسش قرار داده بودند، سوالی که پیش از این هم بارها با آن مواجه شده بودم. سوالی که افراد از پزشک معتمد خود می پرسند. این سوال درباره بیماری است که بسیاری از مردها از آن شکایت دارند اما صحبت از آن را بی‌حیایی می‌دانند و گمان می‌کنند این مشکل بیماری نیست و طبیعت و ویژگی بدن آنها این‌گونه است و رفع آن یک نوع زیاده خواهی است. درحالی که با مراجعه به پزشک به راحتی می‌توان از رنج بیماری <انزال زودرس> خلاص شد.

درددل جوانان
اگر بیماری اختلال نعوظ شایع‌ترین بیماری جنسی مردان بالای 40 سال باشد، قطعا انزال زودرس شایع‌ترین بیماری جنسی مردان زیر 40 سال است. حتی برخی از دانشمندان با در نظر گرفتن کل مبتلایان این بیماری نسبت به کل جمعیت مردان، انزال زودرس را شایع‌ترین بیماری جنسی در کل مردان می‌دانند.
در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته که امکان آمارگیری در این زمینه وجود دارد، برآورد می شود30 تا 70 درصد مردان به نوعی در طول عمر خود دچار این بیماری می شوند. در ایران آمار دقیقی در این‌باره وجود ندارد، چرا که اغلب کسانی که دچار این بیماری هستند به دلایل مختلف اخلاقی و فرهنگی از مراجعه به پزشک امتناع می‌کنند. اگرچه همه این بیماران از یافتن راه‌حلی برای رهایی از شر آن خوشحال می‌شوند.
مشکل مردها ، درددل زن‌ها
انزال زودرس عبارت است از انزالی که زودتر از زمان دلخواه زوجین رخ دهد و باعث نارضایتی یک یا هر دوی آنها شود. یعنی حتی اگر زوجه نیز در اغلب نزدیکی‌ها احساس کند که انزال همسرش زود تر از زمان مورد انتظار اوست و این حالت باعث نارضایتی او شود، حتی اگر مرد چنین احساسی نداشته باشد، انزال مرد، زودرس بوده و باید بررسی شود. به عبارتی اگر انزال مردی پس از 8 دقیقه صورت گیرد و همسرش در عرض 5 دقیقه ارضا شود، انزال مرد به موقع بوده و زودرس محسوب نمی‌شود. در حالی که اگر مردی حتی پس از 20 دقیقه فعالیت جنسی به انزال برسد ولی همسرش پس از 35 دقیقه ارضا شود، انزال مرد زودرس در نظر گرفته می‌شود.
نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که انزال زودرس در بسیاری از افراد و در برخی از موارد وجود دارد ولی آن انزال زودرسی بیماری تلقی می شود که در بیش از 50 درصد نزدیکی‌های فرد رخ دهد. یعنی مردی دچار بیماری انزال زودرس است و باید درمان شود که در بیش از نیمی از موارد نزدیکی های خود دچار انزال زودرس شود.

نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که انزال زودرس در بسیاری از افراد و در برخی از موارد وجود دارد ولی آن انزال زودرسی بیماری تلقی می شود که در بیش از 50 درصد نزدیکی‌های فرد رخ دهد. یعنی مردی دچار بیماری انزال زودرس است و باید درمان شود که در بیش از نیمی از موارد نزدیکی های خود دچار انزال زودرس شود.
هیجان بی‌مورد
انزال زودرس در اغلب موارد یک مشکل روانی محسوب می شود و در آن اندام‌های تناسلی فرد اصلا دچار اختلال نیستند. در واقع تصور می‌شود کسانی که دچار انزال زودرس هستند، در اولین تجربیات جنسی خود برای رسیدن به انزال زودتر به دلایل مختلف فرهنگی و گاهی مذهبی تحت استرس بوده اند و همین تصور و ذهنیت اولیه در طول زندگیشان باعث ایجاد انزال زودرس شده است.
البته آنچه مسلم است ، این است که زنان معمولا دیرتر از مردان ارضا می‌شوند و عدم آگاهی زوجین از چگونگی ایجاد تطابق، زمان طولانی ارضا شدن زوجه و زمان کوتاه‌تر زوج، باعث نمود بیشتر و عذاب آورتر این مشکل می‌شود. در حالی که می‌توان با یک آموزش درست در این زمینه از احساس نارضایتی زوجین جلوگیری کرد.
مشکلات روانی که به اشکال مختلف می‌توانند باعث ایجاد انزال زودرس شوند زیادند. مثلا اضطراب، هیجان و استرس‌های روانی که فرد در زندگی روزمره خود دچار آنها می شود در بروز بیماری انزال زودرس نقش مهمی ایفا می‌کنند. معمولا این هیجانات و استرس‌ها باعث می‌شوند تا فرد در حین نزدیکی توانایی خود را در راحتی و تمرکز روی رابطه جنسی از دست داده و انزال زودرس رخ دهد. یکی دیگر از مسایلی که از طریق ایجاد مشکل روانی باعث بروز انزال زودرس می‌شود، ترس از بروز اختلا‌ل نعوظ است. در واقع ترسی که فرد نسبت به از دست دادن نعوظ دارد باعث می‌شود تا به صورت ناخودآگاه انزال زودتر از موعد رخ دهد. البته در موارد نادری هم مصرف برخی داروها مثل بعضی از داروهای اعصاب باعث بروز انزال زودرس می‌شود.
تاخیر دلپذیر
برای درمان انزال زودرس باید ابتدا حجب و حیای کاذب را کنار گذاشت و به روانپزشک مراجعه کرد. روانپزشک بر اساس نتایج بررسی‌های که می‌کند معمولا دو یا هر سه روش درمان اصلی انزال زودرس را تجویز می‌کند، یعنی: سکس درمانی، دارو درمانی و روان درمانی.
روش سکس درمانی چهار مرحله دارد. در مرحله اول، فعالیت جنسی شروع شده و به صورت معمول ادامه می‌یابد. در مرحله دوم، وقتی احساس انزال به فرد دست داد، فعالیت جنسی باید فورا متوقف شده و بیمار باید سر‌آلت تناسلی خود را محکم فشار دهد وبرای چند ثانیه نگه دارد تا احساس انزال از بین برود. در مرحله سوم ، باید برای حدود2 تا 3دقیقه صبر کرد و سپس دوباره به فعالیت جنسی ادامه داد. این مراحل باید تا زمانی که دلخواه زوجین باشد، تکرار شود. انجام این روش به تدریج باعث طولانی شدن زمان انزال در مرد می‌شود، البته می توان به جای فشار دردناک سر آلت برای 2 تا 3 دقیقه رابطه جنسی را قطع کرد و دو مرتبه شروع کرد.
برای درمان انزال زودرس به روش دارو درمانی، از داروهای زیادی می‌توان استفاده کرد که رایجترین آنها انواعی از ضدافسردگی‌ها به نام مهارکننده‌های اختصاصی بازجذب سروتونین مثل سرترالین، فلوکستین و پاروکستین هستند. البته این داروها از طرف اداره نظارت غذا و داروی آمریکا برای درمان انزال زودرس تایید نشده اند. معمولا یک قرص با دوز کم چند ساعت قبل از نزدیکی به خوبی می‌تواند زمان انزال را به مقدار قابل‌ملاحظه‌ای افزایش دهد.
البته باید در نظر داشته باشید که هر یک از این داروها می‌توانند عوارض خاص خود را به همراه داشته باشند. عوارضی مثل اختلالات خواب، مشکلات قلبی و غیره که هر یک به تنهایی ایجاب می‌کند تا این داروها را تحت نظر پزشک مصرف شود. یکی دیگر از روش‌های دارودرمانی که می تواند در درمان انزال زودرس مفید باشد، مالیدن ژل یا کرم لیدوکائین روی آلت تناسلی مذکر است که از طریق کاهش احساس آلت تناسلی، باعث طولانی شدن زمان انزال می‌شود. این روش با قطع مصرف لیدوکائین، تاثیر خود را از دست می‌دهد. در روان درمانی، خصوصا در کسانی که به سکس درمانی و دارودرمانی پاسخ مناسبی نمی‌دهند، مشکل زمینه‌ای روانی فرد از طریق صحبت کردن و مشاوره بر طرف می‌شود. این روش هم باید توسط یک متخصص انجام شود.

گرادوری : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

منبع : هفته نامه سلامت

 

نظرات 1 + ارسال نظر
یسب دوشنبه 13 تیر 1390 ساعت 00:15

سلام یکی از عللی مرد زود انزالی دارد به خاطر استمنائ هایی که انجام میداد .چون یکی از ضررهای خودارضایی زود انزالی هست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد