ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

فشار جنسی در دوران مجردی

فشار جنسی در دوران مجردی


چند سکانس از فاجعه ای که جوانان ایرانی از فشار جنسی در دوران مجردی تجربه می کنند

سکانس اول :فاصله زیاد میان بلوغ جنسی و ازدواج

طبق آمار، در کشور ما متوسط بلوغ جنسی پسران ۱۲ و دختران ۱۰ سال است. آمار رسمی سازمان ثبت احوال در سال ۸۹ نشان می‌دهد که متوسط سن ازدواج برای مردان ۲۷ و زنان ۲۲ سال است. با یک جمع و تفریق ساده، عمق فاجعه را می‌توان دریافت. فاصله بلوغ جنسی و ازدواج برای پسران ۱۵ و دختران ۱۰ سال است. غم انگیزتر آن که طبق گفته‌های مهدی صابری، مدیر بخش روان پزشکی سازمان پزشکی قانونی، متوسط سن بلوغ عاطفی هم به ۱۶ سال شد پیدا کرده است. در نتیجه ما با انبوه جوان‌هایی روبه روییم که هم به بلوغ جنسی رسیده‌اند هم توانایی شناخت و ابزار احساساتشان را دارند، اما نمی‌توانند ازدواج کنند.

سکانس دوم : دسترسی به برنامه‌های ماهواره‌ای

برنامه‌های ماهواره‌ای، اعم از فیلم، سریال و حتی تبلیغات در صورتی که کنترل شده استفاده نشوند، چه در سایت‌های فارسی زبان و چه غیر از آن، پر از محتواهای تحریک کننده‌اند. به این فهرست می‌توانید دسترسی آزادتر به فیلم‌های سینمایی و سریال‌های سانسور نشده و تحریک کننده را هم افزود.

سکانس سوم : گسترش سایت‌های پورنوگرافی در فضای مجازی

آمار مشخصی وجود ندارد، اما افراد زیادی در جهان به صورت مداوم از سایت‌های پورنو استفاده می‌کنند. تاکنون بیش از ۱ میلیارد جست و جو برای کلمه‌های پورنو در فضای وب انجام شده است. این سطح از تقاضا البته به یک تجارت عظیم در فضای مجازی برای عرضه محتوا و رسانه‌های پورنو در فضای وب منجر شده است؛ محتواهایی مانند کلیپ، عکس، داستان و رسانه‌هایی که اختصاصاً برای رابطه جنسی اینترنتی به وجود آمده‌اند. استفاده از این محتواهای غالباً تصویری برای همه کاربران ایرانی که از فیلتر شکن استفاده می‌کنند ممکن است و احتیاج به زبان دانی هم ندارد.

نسل جوان و نوجوان فعلی کمتر از نسل قبلی به مبانی سنتی مذهبی رجوع می‌کند و در مورد رابطه با جنس مخالف دیدگاه‌های آزادانه تری دارد

سکانس چهارم: تغییر ارزش‌ها

طبق پژوهش‌های انجام شده، شکاف نسلی آشکاری میان نسل سوم (متولدین نیمه دوم دهه ۶۰ و نیمه اول دهه ۷۰) با نسل اول و دوم (نسل جوان دوران جنگ) وجود دارد. نسل جوان و نوجوان فعلی کمتر از نسل قبلی به مبانی سنتی مذهبی رجوع می‌کند و در مورد رابطه با جنس مخالف دیدگاه‌های آزادانه تری دارد. تغییر ارزش‌ها از یک سو و ساختار سنتی حاکم از سوی دیگر، باعث بلاتکلیفی جوانان در مسئله چگونگی مدیریت میل جنسی در دوران مجردی شده است.

سکانس پنجم : افزایش آگاهی‌های جنسی

در عصر وفور اطلاعات، جوان‌ها دیگر مانند گذشته تا زمان ازدواج چشم و گوش بسته نمی‌مانند و این آگاهی به آنچه در رابطه جنسی می‌گذرد، هم بلوغ جنسی را کاهش داده و هم فشارهای جنسی را به یک دغدغه روزمره تبدیل کرده است.

 

گرداوری شده توسط پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد