X
تبلیغات
شیکسون
سری دوم پاسخ سوالات شرعی در زمینه مسائل جنسی و زناشوئی - ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

    تماس با ما تبلیغات درباره ما مشاهده سایت اصلی خرید CD مقالات عضویت در سایت

صفحه اصلی

 

 

 

 

 

 

عضویت در سایت

دانلود کتاب

محاسبه اندازه آلت تناسلی

تخمین زمان زایمان

تناسب اندام

پخش زنده شبکه سلامت

دانلود مطالب جهت موبایل

چت

مشاوره آنلاین

سایتهای سلامت

اشتراک خبرنامه

 

مشاوره و پرسش و پاسخ

   

 

دوشنبه 13 شهریور 1391

سری دوم پاسخ سوالات شرعی در زمینه مسائل جنسی و زناشوئی

سری دوم پاسخ سوالات شرعی در زمینه مسائل جنسی و زناشوئی

  پاسخ سوالات مطرح شده توسط کاربران عضو  ( استخراج پاسخ سوالات توسط آقای سید مهدی حجازی کارشناس مسائل شرعی سایت تنظیم خانواده)

 

آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری

نام مرجع تقلید :

با سلام، من حدود سه ماه است که عقد کرده ام همسر من مردی بسیار مهربان و مذهبی هستن ایشان در طول این چند ماه از من رابطه جنسی عمیق درخواست کردن ولی من به خاطر اینکه در دوران عقد هستیم امتناع نمودم سوال من این است که: آیا این عمل من مخالف موازین شرعی است و به نوعی من ناشزه محسوب می شوم
سوال دیگری نیز داشتم در صورت اصرار مرد بر فرزند داشتن و حاملگی زن و عدم رضایت زن به دلیل مشاغلی مانند تحصیل دوره دکتری آیا این امتناع وجه شرعی خواهد داشت یا خیر.
با تشکر

به نام خدا
طبق فتوای آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری:
1- با توجه به عدم پرداخت نفقه و مهریه از سوی همسرتان و در صورت باکره بودن شما، عدم تمکین مشکلی ندارد و شما ناشزه محسوب نمی شوید.
2- در صورت تمایل و اصرار شوهر بر بچه دار شدن، زن نمی تواند قبول نکند.

 

آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری

نام مرجع تقلید :

سلام می خواستم بپرسم بعضا" خانم ها دوست دارند موقع نزدیکی حرفهای خشن و یا حتی فحش بدهند جهت لذت بیشتر البته نه در هنگام بچه دار شدن . آیا این رفتارمشکلی دارد

به نام خدا
طبق فتوای آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری:
از نظر شرعی مشکلی ندارد.

 

آیت الله مکارم شیرازی

نام مرجع تقلید :

با سلام. میخواستم ببینم که آیا وقتی که با همسرم نزدیکی می کنم همسرم هم باید غسل جنابت انجام دهد یا نه؟ و سوال دیگه اینکه آیا کسی که غسل می کند می تواند با آن نماز بخواند

به نام خدا
طبق فتوای آیت الله مکارم شیرازی:
1- به محض وقوع دخول، به هر دو نفر غسل جنابت واجب می شود. چه با انزال منی باشد و چه نباشد. 2- با غسل جنابت می توان بدون وضو نماز بخوانیم.

 

آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری

نام مرجع تقلید :

با سلام
چند روز است که عقد کرده ام و تا عروسی خیلی مونده ایا نزدیکی در دوران عقد توصیه می شود یا نه ؟و اینکه از نظر شرعی مشکلی دارد؟

به نام خدا
طبق فتوای آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری:
در دوران عقد و در صورت رضایت طرفین نزدیکی از نظر شرعی اشکال ندارد؛ ولی به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

 

آیت الله سیستانی

نام مرجع تقلید :

آیا جنب شدن خانم ها در ایام عادت ماهانه در اثر ملاعبه با همسر اشکالی دارد؟ در صورت اتفاق افتادن این مساله وظیفه چیست؟

به نام خدا
طبق فتوای
آیت الله سیستانی:
1- جنب شدن با ملاعبه و بدون دخول اشکال ندارد.
2- در غسل می توان چند نیت را با هم جمع نمود و یک غسل انجام داد.

 

آیت الله مکارم شیرازی

نام مرجع تقلید :

آبا سلام
چنانچه لباس با منی نجس شده باشد و فرصت تعویض نباشد می توان تیمم کردو با همان لباس نماز خواند؟اگر تری نجاست از بین رفته باشد و خشک شده باشد چطور؟
تا قبل از غسل چند نوبت می توان با تیمم بدل از غسل نماز خواند؟آیا می توان در این حال وضو گرفت و نماز با ان صحیح است؟
متشکر.

به نام خدا
طبق فتوای
آیت الله مکارم شیرازی:
1- با شرایط گفته شده، نماز خواند با لباس نجس اشکال ندارد و فرقی هم بین تر بودن و خشک بودن لباس نیست.
2- تا هنگامی که شرایط برای  غسل جنابت فراهم نشده می توان با همان تیمم بدل از غسل نماز را خواند و نیازی به وضو گرفتن هم نیست؛ مگر آن که تیمم بدل از غسل (مانند وضو) باطل شده باشد که در این صورت باید برای نماز وضو گرفت. شایان ذکر است به محض بر طرف شدن شرایطی که مجبور به تیمم بدل از غسل شدید، باید غسل کنید.

 

آیت الله مکارم شیرازی

نام مرجع تقلید :

آسلام
برای خواندن صیغه حتما باید کسی بخواند یا دو طرف می توانند بخوانند.اگر دختر رشیده عاقله باشد می توان به حکم مرجعی دیگر رجوع کرد و از پدر اجازه نگرفت

به نام خدا
طبق فتوای
آیت الله مکارم شیرازی:
1- صیغه را باید دو طرف بخوانند و در صورت عدم توانایی، می توانند به دیگران بسپارند.
2- رجوع به مجتهد دیگر با شرایط گفته شده امکان ندارد..

 

آیت الله مکارم شیرازی

نام مرجع تقلید :

آبا سلام اگه دختر و پسری برای آشنایی بیشتر برای ازدواج باهم ارتباط داشته باشن خودشون میتونین صیغه ی محرمیت رو بخونین؟

به نام خدا
طبق فتوای
آیت الله مکارم شیرازی:
در صورت وجود اذن پدر اشکال ندارد.

 

آیت الله مکارم شیرازی

نام مرجع تقلید :

با سلام.
تشکر از سایت خوبتون. بنده یه سوال داشتم و اونم اینه که من حدود دو ماه است که عقد کرده ام و با همسرم رابطه جنسی بدون دخول دارم. میخواستم ببینم که آیا حتی اگر با همسرم به صورتی که فقط لمس صورت بگیره ارتباط داشته باشم هر دو باید غسل بکنیم یانه؟ چون مثل اینکه از واژن همسرم مایعی بیرون می آید. 
با تشکر

به نام خدا
طبق فتوای
آیت الله مکارم شیرازی:
با ملاعبه و لمس و ... اگر جنابت حاصل نشود، غسل واجب نمی شود.
جنب شدن مردان با دخول و یا انزال منی حاصل می شود. زنان هم با  دخول جنب می شوند و باید خروج مایع از آلت تناسلی آن ها همراه با اوج لذت جنسی باشد تا جنب شوند. یعنی اگر مایعی بدون اوج لذت جنسی خارج شود و یا اوج لذت جنسی بدون خروج مایع صورت پذیرد زن جنب نمی شود.

 

آآیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری

نام مرجع تقلید :


پسری 32 ساله هستم شاغل در آموزش وپرورش و در شرف ازدواج. در سن 19 سالگی متوجه وجود تفاوت شدیدی بین خود و همسن و سالانم شده ام .
مشکل من این است که از لحاظ جنسی با همجنسان خود تفاوت بسیار شدیدی دارم. به این معنی که از لحاظ جنسی به جای اینکه متمایل به غیر همجنس باشم، تمایل شدیدی به همجنسان خود دارم و از داشتن ارتباط با غیر همجنس به شدت بیزارم.
در واقع به جای داشتن احساسات مردانه،تمام خصلتها و خصوصیات و احساسات زنانه را در وجود خودم حس میکنم در نتیجه احساس م ی کنم نمیتوانم به عنوان یک مرد نقش جنسی و اجتماعی خود را ایفا کنم.
از لحاظ ظاهر ی و جسم ی کاملا مردانه هستم ول ی روح یاتم کاملا زنانه هست اما احساسات خود را بروز نم ی دهم.
در دوران کودکی که همه همسالانم به بازیهای پسرانه علاقه داشتند و دوست داشتند که با همجنسان خود بازی کنند من به بازیهای دخترانه مثل عروسک بازی علاقه داشتم و تمایل داشتم به جای باز با پسرها با دخترها بازی کنم.حتی در انجام کارهای منزل هم تمایلم شدیدا به سمت انجام کارهای زنانه از قبیل ظرف شستن و شست و شو و کارهای هنری مثل خیاطی و .. می باشد و از انجام امور مردانه مثل کلیه امور فنی خانه واقعا نفرت دارم و بیزار هستم.

لازم به ذکر است که این مسئله به عنوان یک بیماری شناخته شده در علم روانشناسی میباشد که به آن اختلال در هویت جنسی می گویند.
(Gender Identity) 
تا بحال چندین بار به روانپزشکان و روانشناسان مختلف مراجعه کرده ام، ولی نتیجه ای عایدم نشده است.
نظر عده ای ازا یشان ا ین است که من یک همجنسگرا هستم و نبا ید ازدواج کنم و در صورت ازدواج با مشکل مواجه خواهم شد.و با ید به صورت یک همجنسگرا با گرا یش جنس ی خاص خودم زندگ ی کنم.
عده ای دیگر هم مرا مورد درمان به روش رفتار درمانی قرار دادند که میتوانم به جرات بگویم حتی ۱٪ هم در مدتی که تحت درمان بودم تغییری در من ایجاد نشد.
هیچگاه با دیدن یک غیر همجنس فکر جنسی به ذهن من خطور نمیکند و میتوانم به جرات بگویم اگر در جایی دور از تمدن زندگی میکردم و در اطرافم پر از جنس مخالف بود به هیچ وجه به فکر برقراری رابطه جنسی با آنها نمیافتادم.
برعکس شدیدا نسبت به همجنس تحریک میشوم . نمیدونم چگونه این مساله رو حل کنم.اسلام برای افراد غیر همجنس چیزی را به عنوان حجاب قرار داده است تا ذهن افراد کمتر درگیر این مسایل شود با اینحال باز میبینیم که با وجود این همه موانع(حجاب ُ شدا شدن مکان خانمها از آقایون در اکثر موقعیتها و مکانها) و وجود راه حلهای شرعی و قانونی برای ارضای نیازهای عاطفی و جنسی(ازدواج دایم و موقت)انحرافات جنسی و تجاوز صورت میگیرد. حال ما که هیچگونه مانعی در پیش روی ما نیست و از طرفی هیچ راهی برای ارضای صحیح و کامل نیازهای عاطفی و جنسی خودمون نداریم واقعا چطور از ما همان انتظار رو دارند و همان تکلیفی رو میخواهند که از افراد با گرایش طبیعی با شرایط ذکر شده میخواهند؟ آیا این به دور از انصاف نیست؟
اگر ما ازدواج کنیم حتما دختری را بدبخت کرده ایم چون واقعا نمیتوانیم به نیازهای عاطفی و جنسی او به صورت کامل پاسخ دهیم. فقط میتوانیم از لحاظ جنسی و فیزیکی او و خودمان را ارضا کنیم وهیچ ارتباط عاطفی بین ما حاکم نخواهد بود. آیا اسلام هیچ راهی برای این دسته از افراد پیش بینی نکرده است؟
به نظر من اسلام در این مورد یا سکوت کرده و یا خیلی بی رحمانه گفته است همه باید ازدواج کنند چه کسی که میلی وافر به شکل طبیعی به ازدواج و جنس مخالف دارد و چه کسی که نه تنها میلی به جنس مخالف ندارد بلکه منزجر هم هست.
در حدیثی از پیامبر میخوانیم که به حضرت علی میگوید با همسر خود به شهوت زن دگیر جماع نکن زیرا اگر فرزندی بوجود آید اگر پسر باشد میل به مردان خواهد داشت.
اما پیغمبردر مورد این فردی که به دنیا آمده و این گرایش را دارد سکوت کرده و هیچ تکلیفی برای او مشخص نکرده است.
از طرفی ادعا میشود اسلام کاملترین دین هست و حتی ناخن پا را هم فراموش نکرده است.‍‍پ س چطور در این مساله به این مهمی سکوت کرده است؟
داستان قوم لوط کاملا با شرایط افرادی مثل ما متفاوت هست.من هیچ وقت خودم را در جایگاه قوم لوط نگذاشته ام آنها واقعا اسراف کار بودند و با وجود میل به زن به سمت مردان میامدند. اما من هیچ میلی به زنها ندارم این رو بارها و بارها تجربه کرده ام و به صورت عینی در خودم مشاهده کرده ام
بر فرض اینکه ما ازدواج هم کردیم آیا باید همانند بک فردی که گرایش عادی دارد زندگی کنیم؟
من بارها بارها پیش خودم فرک کردم که اگر از هردو چشم نابینا بودم اما این احساس رو نداشتم و احساس جنسی من همانند دیگران به سمت جنس مخالف بود زندگیم به مراتب آسانتر از الان هست.
الان من از دو درد رنج زیادی میکشم.
یکی اینکه نیازم را نمیتوانم پاسخ دهدم و در عطش مانده ام و همین باعث اختلال در کارکرد اجتماعی و سیستم روانی من شده است از طرفی اطرافیان من که سیستم کارکرد من را میبینند و متوجه اشکال میشوند به من فشار می آورند که چرا عملکرد تو اینگونه است و چرا مثل سایرین درست رفتار نمیکنی و وقتی برایشان توضیح میدهی نه تنها غمی از روی دلت بر نمیدارند بلکه درد بیشتری که به مراتب از درد اولی بالاتر و جانگدازتر است را به تو وارد میکنند و موجبات آزار و اذیت روحی و روانی را فراهم می آورند.
فقط میخواهم کسی که جواب این سوال را میدهد لحظاتی و فقط لحظاتی خود را جای اینگونه اشخاص بگذارد.گرچه هیچوقت نمیتواند درک کاملی از این اشخاص داشته باشد اما اگر ۲۰٪ هم بتواند درک کند فکر کنم در پاسخگویی راه انصاف را پیش بگیرد.
واقعا باید چه کرد؟
از یک سایتی سوال کردم جواب دادن شما ازدواج نکنید فقط صیغه کنید.آیا این جواب منطقی هست؟
خدا لعنت کند کسی را که برای خودش چیزی را میپسندد که برای دیگران نمیپسندد.
این شخص شبها بقل همسرش بهترین و حلالترین لذتها را میبرد و صبح میآید و بتو میگوید تو هم باید همین گونه زندگی کنی
حالا میخواهی لذت ببری میخواهی نبری
این را هم بگویم که من تمام راههای درمان را رفته ام و واقعا به هیچ نتیجه ای نرسیده ام.
اگر جوابی هم ندادید مشکلی نیست حداقل به عنوان دردل این سوال را در سایتتان قرار بدهید.
ما که نمیتوانیم حرف خودمان را به اطرافیان نزدیکمان بزنیم. بعد از خدا فقط همین گونه جاهاست که بتوانیم حرف خود را بزنیم

 

به نام خدا

با سلام و درود خدمت برادر گرامی ام

متن پر از درد و رنج و شکایت شما را خواندم . همان گونه که به حق متذکر شده اید با مشکلی بزرگ دست به گریبان هستید که شاید برای کسانی که دچارش نیستند به درستی قابل فهم و درک نباشد؛ ولی در ذیل ضمن دعاگویی و امیدواری برای برطرف شدن مشکل شما چند نکته را مختصراً به عرض می رسانم:

1-     در تفاسیر قرآن مجید ذیل داستان حضرت عیسی می خوانیم: حضرت عیسی (علیه السلام) مأمور بوده تا با مسافرت به شهرهای مختلف به تبلیغ دین و آیین خویش بپردازد. بنابراین امکان ازدواج برایش میسر نبوده است. در یکی از این مسافرت ها بر اثر شدت باران به غار کوچکی پناه می برد که در آن شیری زندگی می کرده است. به دلیل این که غار کوچک بوده و هر دو در آن جای نمی گرفته اند شیر به احترام حضرت عیسی (علیه السلام) بیرون می آید که ایشان قبول نمی کند و می گوید من بی خانمان هستم چرا تو آوراره شوی و دلش می شکند و به خدا  عرض می نماید که بار خدایا به خاطر مسئولیت و مأموریتی که دارم نمی توانم ازدواج کنم و به همین دلیل نه سرپناه و مأوایی دارم که در آن آسایش داشته باشم و نه همسری که در کنارش آرامش بگیرم. در این لحظه ندا می رسد به خاطر صبری که در برابر این مشکل داشته ای خداوند در بهشت چنان عروسی ای برایت می گیرد که 4000 سال طول می کشد و حضرت عیسی (علیه السلام) راضی و خشنود از این وعده الهی به دنبال ادامه مأموریت خویش می رود.

2-     در آیات دیگر قرآن کریم آمده است که خداوند در عوض صبر و استقامت مومنان در برابر مشکلات شان در دنیا، در روز قیامت چنان پاداشی به آنان می دهد که خودشان متحیر می مانند که در مقابل این کار کوچک به چنین موهبت های بزرگی دست یافته اند.    

3-    دوست عزیز بسیاری از انسان های عادی هم که مشکل شما را ندارند به دلایل مختلف نمی توانند ازدواج کنند و تا آخر عمر به صورت تحمیلی و ناخواسته مجرد باقی می مانند.

4-    از دیر باز تا کنون انسان هایی هم بوده اند که به دلیل این که بتوانند فارغ از قید و بندها و تعلقات همسر و فرزند به  هم نوعان خود خدمت کنند، به صورت ارادی و خود خواسته تن به ازدواج نداده اند. مثال بازر این گونه افراد مادر ترزا قدیسه معروف مسیحی و بوعلی سینا هستند.

5-    در جایی از متن ارسالی، اسلام را متهم به این کرده اید که برای این مشکل راه کاری ندارد. در این خصوص موارد زیر قابل عرض است:

الف) یکی از دستورات اسلام خویشتن داری و پیشه کردن تقوای الهی است. خداوند در قرآن مجید و در آیه 33 سوره نور می فرماید:" ولیسعفف الذین لایجدون نکاحاً حتی یغنییهم الله من فضله ... " ( کسانی که توانایی زناشویی و ازدواج ندارند باید عفت و پاکدامنی پیشه کنند تا خداوند آنان را از فضل خویش بی نیاز گرداند...).

ب) برای رسیدن به تقوای الهی ادعیه و اذکار مختلف، خواندن نماز شب، قرائت فراوان قرآن مجید، گرفتن روزه و دعا توصیه شده است.

ج) در احادیث فراوان آمده است که دعا سلاح مومن است. بسیاری از مشکلات با دعا رفع می شوند. هر کس از خدا کمک بخواهد هیچ گاه دست خالی باز نمی گردد.

د) در مباحث قضا و قدر الهی که معمولاً ذیل مباحث عدل الهی و حتی توحید آورده می شود می توانید پاسخ بسیاری از پرسش های خود را بیابید. شاید کتاب "عدل الهی" شهید مطهری راه گشا باشد.

ه) در پایان این بند باید عنوان کنم که در هیچ یک از ادیان الهی و حتی ایدئولوژی های مادی مبتنی بر اصول اخلاقی، برای این مشکل هیچ راه کار شرعی و قانونی ارائه نشده است. در هیچ کدام از آن ها ارتباط جنسی دو هم جنس (هم جنس بازی) اخلاقی و قانونی نیست و مشروعیت ندارد. اگر می بینید در جوامعی که از نظر اخلاقی کمترین قید و بند را دارند و مرزهای زیادی را شکسته اند؛ هم جنس بازی و  هم جنس گرایی را آزاد، علنی و قانونی کرده اند (که بیشتر جنبه و مقاصد سیاسی دارد تا دیگر مسائل) متولیان این امر همواره با مخالفت های شدید افکار عمومی و رهبران مذهبی رو به رو بوده اند و در بسیاری از موارد مجبور به عقب نشینی شده اند.

6-     فرموده اید همه راه ها را رفته اید. شاید راه های دیگری مانند دست کاری در هورمون ها، رژیم های خوراکی و دارویی و یا در صورت امکان تغییر جنسیت وجود داشته باشد. پیشنهاد می کنم به کشورهای پیشرفته تر از کشورمان مراجعه و معالجات را پیگیری نمایید.

7-     باید خاطر نشان کنم که هدف از ازدواج تنها رفع نیازهای جنسی نیست. البته یکی از مهم ترین اهداف است؛ ولی در کنار آن برآروده شدن نیازهای روحی و روانی، رشد عواطف و احساسات از دیگر اهداف و نتایج ازدواج است. ما شاهدیم که دو هم جنس (وحتی غیر هم جنس) فارغ از اندیشیدن به مسائل جنسی با هم بسیار صمیمی و نزدیک می شوند و گاه مانند یک روح در دو قالب و کالبد تجلی می یابند. آنان نه می خواهند و نه می توانند (از نظر شرعی و اخلاقی) نیازهای جنسی یکدیگر را برآورده کنند (و حتی به این مسئله هم فکر نمی کنند) ولی بی حد و مرز به هم عشق می ورزند و عاشقانه یکدیگر را دوست دارند. مانند دو برادر یا دو خواهر و یا دو برادر و خواهر و یا دو دوست.

8-     در پایان یک مطلب را صریحاً خدمت تان عرض کنم و آن این که اگر شما در پی کسب اجازه و صدور مجوز برای برآورده شدن نیاز جنسی تان از طریق هم جنس هستید این کار غیر ممکن بوده و این مجوز (نه شرعی و نه قانونی) هیچگاه صادر نخواهد شد. بنابراین یا به توصیه های بالا عمل نمایید و یا با جدیت و پشتکار بیشتر درصدد درمان خود باشید (البته اگر درمانی وجود داشته باشد که به نظر می رسد وجود دارد).

سوالات خود را از طریق فرم ارسال سوال  مطرح نمائید به سوالات در قسمت نظرات ترتیب اثر داده نمی شود

 

آموزش های جنسی و زناشوئی

5

 

ادامــــه لیســت مقـــالات درج شـــده قبلـــی

ورود کاربران عضو

شناسه

رمز

 

امکانات ویژه کاربران عضو

پرسش و پاسخ ( پزشکی)

پرسش و پاسخ ( زناشوئی - جنسی)

پرسش و پاسخ ( شرعی)

مشاوره آنلاین ( ازدواج)

مشاوره حضوری با احتساب تخفیف

مشاوره آنلاین ( جنسی)

آزمون سنجش آمادگی ازدواج

بخش آموزشی ویژه متاهلین

دوره های آموزشی

سفارش مقاله

آنالیز آزمایش اسپرمو گرام

مشاهده ویدئو های آموزشی

مشاهده بانک اطلاعات داروئی

معرفی نامه جهت مشاوره حضوری

 

دسته بندی مقالات

 

روانشناسی و سرگرمی

آزمون سنجش هوش IQ

خواندن ذهن شما

طالع بینی ازدواج

آزمون سنجش دانش جنسی

 

baner1