ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

سونامی ایدز HIV-AIDS و هشدار به نوجوانان و جوانان

سونامی ایدز HIV-AIDS و هشدار به نوجوانان و جوانان

سلامت نیوز:رییس بخش عفونی بیمارستان لقمان حکیم با اشاره به ابتلای بیش از یک میلیون نفر در سال به بیماری های مقاربتی، هشدار داد: موارد افزایش تعداد عفونت های مقاربتی روز به روز در کشور احساس می شود به طوری که اگر اقدام عاجل صورت نگیرد در آینده نزدیک با فاجعه ای به نام بیماری HIV/AIDS حتی در ابعاد وسیع تر از آن چیزی که اکنون با آن روبرو هستیم ، مواجه خواهیم شد.

دکتر مسعود مردانی در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز،درباره بیماری های مقاربتی و میزان شیوع آن در کشور، گفت:« بیماری های مقاربتی، بیماری هایی هستند که یک فرد در نتیجه رابطه جنسی محافظت نشده با شریک جنسی که نمی شناسد یا نمی داند که قبلا به یک بیمای مقاربتی آلوده است، گرفتار می شود.»

سیر رو به تزاید بیماری های مقاربتی در کشور
وی با اشاره به اینکه بیماری های مقاربتی از جمله بیماری های بسیار شایع در دنیا است؛ گفت:« در ایران تا حدود 10 ، 20 سال پیش تصور می شد با توجه به اینکه جوانان کشور ما به مسائل اخلاقی بسیار بیشتر از کشورهای دیگر پایبند هستند، این بیماری ها در ایران شیوع ندارد. اما از سال 2003 میلادی براساس طرحی که سازمان جهانی بهداشت داد، وزارت بهداشت کشورمان، بروز سندرومیک بیماری های مقاربتی را پایش کرد به این صورت که در صورت مشاهده هرگونه علایم بیماری های مقاربتی از جمله ترشح مجرا یا زخم های دستگاه تناسلی در مردان و ترشحات واژینال یا زخم دستگاه تناسلی در زنان لازم است گزارش شود و از همان سال سیر رو به تزاید عفونت های مقاربتی در ایران مشخص شد.»

فاجعه ای به نام بیماری HIV/AIDS در ابعاد وسیع در راه است
این فوق تخصص بیماری های عفونی ادامه داد:« با توجه به اینکه قسمت عمده جمعیت کشورمان را جوانان تشکیل می دهند، موارد افزایش تعداد عفونت های مقاربتی روز به روز در کشور احساس می شود به طوری که به نظر می آید اگر اقدام عاجل در مورد پیشگیری از بیماری های مقاربتی صورت نگیرد ما در آینده نزدیک با فاجعه ای به نام بیماری HIV/AIDS حتی در ابعاد وسیع تر از آن چیزی که اکنون با آن روبرو هستیم ، مواجه خواهیم شد. چرا که مطالعات آماری در دنیا نشان می دهد هرجا شیوع عفونت های مقاربتی رو به افزایش رفته است به دنبال آن حتما عفونت HIV/AIDS افزایش پیدا می کند و این حقیقت در بسیاری از کشورها مثل تایلند، چین و هندوستان به اثبات رسیده است.»

ابتلای بیش از یک میلیون نفر در سال به بیماری های مقاربتی
وی با بیان اینکه آخرین آمار بیماری های آمیزشی در کشور بالای یک میلیون نفر در سال است که مربوط به سال 2006 میلادی است، خاطرنشان کرد:« در ایران به خصوص با تغییر الگوی اپیدمیولوژیک انتقال بیماری HIV/AIDS از اعتیاد تزریقی به مقاربت جنسی، لزوم توجه خاص به بیماری های مقاربتی بسیار بیشتر از قبل احساس می شود. »

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت:« طی مطالعاتی دیده شده است 27 درصد از زنان تایلندی که بیماری HIV/AIDS دارند در طول عمر خود یک بار دچار بیماری هرپس دستگاه تناسلی یا عفونت هرپس دستگاه ژنیتال شده بودند. به نظر می آید هر فردی در هرجای دنیا که دچار یک عفونت مقاربتی شود باید حتما از نظر بیماری HIV/AIDS کنترل شود تا مشخص شود آیا این دسته از افراد مبتلا قبلا به HIV/AIDS مبتلا بوده اند و یا در آینده به این بیماری مبتلا خواهند شد؟»

علایم بیماری های مقاربتی در مردان و زنان
وی درباره علایم عفونت بیماری های مقاربتی گفت:« این بیماری ها در مردان و زنان علایم متفاوتی دارد. یکی از شایع ترین بیماری های مقاربتی در مردان بیماری سوزاک است که عمدتا به دنبال تماس جنسی بدون استفاده از کاندوم با شریک جنسی ناشناس اتفاق می افتد. دو تا چهار روز بعد از تماس جنسی با فرد آلوده، فرد سالم دچار ترشح چرکی از مجرا می شود که همراه با سوزش به هنگام ادرار و خارش از مجاری ادراری است که عامل آن گونوره یا گونوریا است.»

15 تا 45 ساله ها بیشتر در معرض خطرند
دکتر مردانی هشدار داد:« بیماری سوزاک بخصوص در سنین فعال از نظر جنسی یعنی بین سن 15 تا 45 سالگی ممکن است اتفاق افتد.»
وی ادامه داد:« بیماری کلامیدیا یکی دیگر از بیماری های مقاربتی در مردان است که ایجاد عفونت می کند. علایم این بیماری شبیه سوزاک است اما رنگ ترشحات مجرا در آن خاکستری و یا کاهی رنگ است.»

لزوم درمان همزمان زوجین مبتلا
رییس بخش عفونی بیمارستان لقمان حکیم، سیفلیس را یکی دیگر از بیماری های مقاربتی مردان دانست و گفت:« این بیماری با یک زخم برجسته روی ناحیه آلت تناسلی خود را نشان می دهد که این زخم ترشح ندارد، جدار برجسته دارد و دردناک هم نمی باشد که به دنبال تماس مقاربتی بدون کاندوم اتفاق می افتد. هر وقت این بیماری در فرد تشخیص داده شود باید شریک جنسی وی نیز تحت درمان قرار گیرد.»

وی درباره بیماری های مقاربتی زنان و علایم آن گفت:«عفونت های مقاربتی در زنان بیشتر با ترشحات واژن خود را نشان می دهد که اگر سفید رنگ باشد بیشتر به علت قارچ است ولی اگر رنگ زرد مایل به سبز داشته باشد ممکن است به علت بیماری سوزاک یا بیماری کلامیدیا باشد که جزء بیماری های مقاربتی مشترک بین زن و مرد است و به دنبال مقاربت جنسی ممکن است فرد را مبتلا کند.»

روند رو به افزایش هرپس تناسلی در زنان
دکتر مسعود مردانی ادامه داد:« زنان نیز دچار زخم های ناحیه تناسلی می شوند که اگر این زخم ها آبکی باشد و با دیسپارونی یا همان درد به هنگام مقاربت همراه باشد بیماری هرپس نام دارد که بخصوص در کشور ما در سال های اخیر رو به افزایش بوده است. نشانه واضح هرپس تناسلی، وجود ویزیکول هایی در ناحیه تناسلی خارجی زنان است که به هنگام مقاربت درد شدیدی دارند همچنین مبتلایان به این بیماری در ناحیه غدد لنفاوی و ناحیه کشاله ران احساس درد می کنند و ممکن است با اولین برخورد دچار تب و لرز هم شوند. متاسفانه این بیماری ممکن است به صورت مکرر عود کند.»

وی در ادامه گفت:« سیفلیس از دیگر بیماری های مقاربتی زنان است که با کناره برجسته بدون ترشح و درد خود را نشان می دهد و به دنبال مقاربت جنسی با مردی که دچار این بیماری است، بروز می کند. عفونت های لگنی یا pid در زنانی که در سنین فعال از نظر جنسی هستند ممکن است همراه با تب و درد زیرشکم و ترشحات واژینال خود را نشان دهد.»

عفونت های مقاربتی درمان پذیرند
این فوق تخصص بیماری های عفونی با تاکید براینکه تمامی عفونت های مقاربتی درمان های مناسب خاص خود را دارند، گفت:« هر زمان که اولین مورد مقاربتی را در یک زن یا مردی دیدیم لازم است شریک جنسی وی نیز درمان شود در غیراینصورت با تماس های جنسی بعدی ممکن است دوباره عفونت از فردی که درمان نشده به فرد درمان شده منتقل شود و نتایج درمانی هدر شود. »

لزوم آموزش دانش آموزان از مقاطع راهنمایی و دبیرستان
وی با تاکید براینکه پیشگیری اساسی از عفونت های مقاربتی با آموزش جوانان امکانپذیر است، تاکید کرد:« لازم است راه های چگونگی پرهیز از عفونت های مقاربتی و نحوه استفاده از وسایل حفاظتی بخصوص کاندوم و نحوه صحیح رابطه جنسی به جوانان آموزش داده شود همچنین باید اطلاعات لازم درباره بیماری های مقاربتی و راه های پیشگیری از آن  به دانش آموزان مقطع راهنمایی و دبیرستان آموزش داده شود. مردان متاهل آموزش ببینند که به حریم خانواده احترام بگذارند و بجز همسر، شریک جنسی یا شرکای جنسی دیگری نداشته باشند. به جوانان هم توصیه به ازدواج کنیم و اگر شرایط مهیا نبود و احیانا در معرض مقاربت جنسی قرار گرفتند حتما از کاندوم استفاده کنند.»

منبع : سلامت نیوز

زوج خوشبخت

ازدواج,خواستگار,مشاوره,مشاوره جنسی,صیغه,بارداری,قاعدگی,لقاح,عشق,نامزدی,عقد,طلاق,زفاف,ارگاسم,انزال,بکارت,معاشقه,دهانی,دختر,مجرد,ازدواج موقت,ازدواج دائم,مسائل

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد