ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

چطور بفهمم نامزدم قبلا با کسی رابطه داشته یا نه

چطور بفهمم نامزدم قبلا با کسی رابطه داشته یا نه

از کجا بفهمیم فردی قبلا رابطه جنسی داشته است

پیرو گزارشات و بررسی مشاوره های صورت گرفته در واحد مشاوره پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده ، با توجه به پدیده گسترش رابطه با جنس مخالف و ارتباط سهل با جنس مخالف ، متسافانه عامل بدبینی ، بی اعتمادی و شک نسبت به گذشته طرف مقابل در امر ازدواج روبه افزایش است و حتی گاها باعث خودداری برخی افراد از ازدواج میشود

این حق فردی میباشد که در صورتی که زندگی سالم و پاکی داشته ، انتظار داشته باشد همسری پاک در اصطلاح قسمت وی شود ، اما فراموش نکنیم خیلی افراد هستند گناهانی مرتکب شده اند و پس از آنکه متوجه گناه خود شده اند ضمن خودداری از انجام و تکرار آن به درگاه خداوند توبه کرده و خداوند توبه کاران را دوست دارد و چه بسا بعد از آن متحول شده اند  با این پیش گفتار سعی میشود به سوالاتی که در این خصوص در ذهن افراد شکل میگرد پاسخ دهیم

سوال رایج مگر در قرآن کریم ذکر نشده است که مردان پاک با زنان پاک و مردان بدکاره با زنان بدکاره ازدواج میکنند ؟ پس چرا برخی پسران که رابطه جنسی داشته اند با دختری که قبلا رابطه نداشته ازدواج میکنند ؟

آیه ای که شما به آن استناد میکنید آیه 26 از سوره نور به شرح ذیل میباشد


«الْخَبیثاتُ لِلْخَبیثینَ وَ الْخَبیثُونَ لِلْخَبیثاتِ وَ الطَّیِّباتُ لِلطَّیِّبینَ وَ الطَّیِّبُونَ لِلطَّیِّباتِ أُولئِکَ مُبَرَّؤُنَ مِمَّا یَقُولُونَ لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَ رِزْقٌ کَریمٌ»

ترجمه: زنان بد کار و ناپاک شایسته مردانى بدین صفتند و مردان زشتکار ناپاک شایسته زنانى بدین صفتند و بالعکس زنانى پاکیزه و نیکو لایق مردانى چنین و مردانى پاکیزه و نیکو لایق زنانى به همین گونه‏اند و این پاکیزگان از سخنان بهتان که ناپاکان درباره‏شان مى‏گویند منزهند و از خدا به ایشان آمرزش مى‏رسد و رزق آنها نیکو است‏.

آیه‌ی مبارکه‌ی فوق بیان یک امر تکوینی نیست که خلاف آن اتفاق نیافتد، بلکه یک بیان یک امر تشریعی و عقلی است. یعنی خداوند متعال به انسان عاقل و مؤمن امر و توصیه می‌نماید که در دام عشق یک زوج یا زوجه‌ی فاسد قرار نگیرد، چرا که آن دو کفو (همتای) یک دیگر نیستند و به طور قطع زندگی موفقی نخواهند داشت.

همانگونه که خداوند متعال در آیه 221 از سوره بقره میفرماید

وَ لا تَنْکِحُوا الْمُشْرِکاتِ حَتَّى یُؤْمِنَّ وَ لَأَمَةٌ مُؤْمِنَةٌ خَیْرٌ مِنْ مُشْرِکَةٍ وَ لَوْ أَعْجَبَتْکُمْ وَ لا تُنْکِحُوا الْمُشْرِکینَ حَتَّى یُؤْمِنُوا وَ لَعَبْدٌ مُؤْمِنٌ خَیْرٌ مِنْ مُشْرِکٍ وَ لَوْ أَعْجَبَکُمْ أُولئِکَ یَدْعُونَ إِلَى النَّارِ وَ اللَّهُ یَدْعُوا إِلَى الْجَنَّةِ وَ الْمَغْفِرَةِ بِإِذْنِهِ وَ یُبَیِّنُ آیاتِهِ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یَتَذَکَّرُونَ

ترجمه: با زنان مشرک ازدواج مکنید تا ایمان آورند و یک کنیز با ایمان بهتر است از خانمى مشرک هر چند آن خانم مورد شگفت و خوشایندتان باشد و با مردان مشرک ازدواج مکنید تا ایمان آورند که یک برده مؤمن از آقایى مشرک بهتر است هر چند که مورد شگفت و خوشایند شما باشد آرى مشرکین شما را به سوى آتش دعوت مى‏کنند و خدا به سوى جنت و مغفرتى به اذن خود مى‏خواند و آیات خود را براى مردم بیان مى‏کند تا شاید متذکر شوند.

بدیهی است که تحقق اوامر و توصیه‌های خداوند متعال، معصومین علیهم‌السلام و هر ناصح دیگری، منوط به توجه و اطاعت مخاطب است. لذا اگر مخاطب توجه و اطاعت ننماید، آن امر واقع نمی‌گردد.

اعتماد در ازدواج

اگر دز ازدواج اعتماد وجود نداشته باشد و ازدواج با شک و تردید و بدبینی شکل بگیرد ، آن ازدواج سرانجام خوشایندی بهمراه ندارد ، لذا توصیه میشود در این خصوص به گفته طرف مقابل اعتماد کنید و مدام در گذشته یکدیگر دنبال نقاط ضعف نباشید

آیا اگر قبلا با کسی رابطه جنسی داشته ایم آنرا بازگو کنیم ؟



ادامه مطلب





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد