ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

دلیل دوبار عادت ماهیانه شدن در ماه


دلیل دوبار عادت ماهیانه شدن در ماه

علت دوبار قاعدگی درماه

دوبار قاعدگی در ماه

خونریزی واژن بین دو قاعدگی در بعضی خانم‌ها طبیعی است اما بااینحال مسئله‌ای نگران‌کننده برای آنهاست. دو بار در یک ماه پریود شدن در بعضی موارد می‌تواند دلیل نگرانی باشد، فقط باید بدانید که دنبال چه باشید. هر تغییر در چرخه طبیعی ماهیانه خودتان را با پزشکتان در میان بگذارید تا علت احتمالی آن مشخص شود.



عادت ماهیانه دو بار در ماه به چه علت است؟



علل متداول آن می‌تواند خونریزی غیرمنتظره، مشکلات تیروئید و نوسانات هورمونی باشد. اینها هیچکدام نمی‌تواند مشکلی خطرناک قلمداد شود مگراینکه جدی و شدید باشند. عوامل دیگری مثل گر گرفتگی و نفخ هم می‌تواند با آن در ارتباط باشد. عادت‌ماهیانه دو بار در ماه در زنانی که از روش‌های جلوگیری از بارداری استفاده می‌کنند، مخصوصاً در سه ماهه اول، نیز متداول است که به مرور زمان برطرف می‌شود.
 


خونریزی طبیعی بین دو عادت‌ماهیانه چیست؟



خونریزی طبیعی بین دو عادت‌ماهیانه بسیار سبک است و نواربهداشتی نباید مثل زمان طبیعی خونریزی عادت‌ماهاینه پُر شود. برای بعضی زمان فقط چند قطره خون بعد از دستشویی رفتن دیده می‌شود. اما اگر خونریزی شما مثل زمان طبیعی عادت‌ماهیانه‌تان سنگین است، حتماً باید به پزشکتان مراجعه کنید.



نکته:

اگر قصد بچه‌دار شدن دارید، خونریزی غیرمنتظره (خونریزی بین دو عادت‌ماهیانه) می‌تواند نشانه تخمک‌گذاری شما باشد. این پیامی از طرف بدنتان است که بفهمید برای باردار شدن آمادگی دارید.

عادت‌ماهیانه دو بار در یک ماه تا چه میزان شایع است؟



این مسئله حداقل یک بار در حدود ۴۰٪ از زنان در طول زندگی‌شان اتفاق می‌افتد. تقریباً ۱۰٪ این موارد، خونریزی بین دو عادت‌ماهیانه مسئله‌ای طبیعی است که علت اصلی آن مصرف داروهای ضدبارداری است. این داروها به علت ایجاد نوسانات هورمونی موجب بروز این خونریزی‌ها می‌شوند.



چه زمان باید به پزشک مراجعه کنید؟



اگر با این خونریزی‌ها دچار درد شدید می‌شوید، باید به پزشک مراجعه کنید، این می‌توانید نشانه بارداری خارج از رحم یا بارداری در لوله‌های فالوپ باشد. این زمانی اتفاق می‌افتد که تخمک‌گذاری دیر صورت گیرد یا تخمکی در لوله‌های فالوپ ایجاد شود. خونریزی بین دو عادت‌ماهیانه یا خونریزی نامنظم یکی از نشانه‌های متداول این مشکل است، اگر از داروهای ضدبارداری استفاده نمی‌کنید، این خونریزی می‌تواند نشانه بارداری هم باشد. به همین دلیل بهتر است هر چه سریعتر برای چکاپ نزد پزشک بروید.

اگر این خونریزی‌ها فقط یک مرتبه اتفاق افتاد و تغییر دائمی در چرخه عادت‌ماهیانه شما به حساب نیامد، هیچ جای نگرانی نیست. می‌تواند یک نوسان عجیب در هورمون‌هایتان باشد که فقط یکبار اتفاق افتاده است. اما اگر چند ماه پشت سر هم این مسئله تکرار شد، بهتر است به پزشکتان مراجعه کنید.

منبع:سایت مردمان

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد