ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

واکنش خانم ها به انزال زودرس همسر


واکنش خانم ها به انزال زودرس همسر

واکنش زنان به انزال زودرس شوهر

واکنش زنان به انزال زودرس شوهر

واکنش همسر


عجیب نیست اگر همسران مردانی که دچار انزال زودرس می شوند، رضایت کمتری از روابط زناشویی شان گزارش کنند. معمولا با طولانی شدن زمان این مشکل روابط همسران بیشتر  تحت تاثیر قرار می گیرد.   مطالعات نشان می دهد که  زنانی که همسرانشان   دچار انزال زودرس است از مشکلات جنسی و زناشویی بیشتری رنج می برند، عدم بر انگیختگی و خشکی واژن  و نرسیدن به ارگاسم از مشکلات شایع این خانمهاست.

مطالعات نشان می دهد که زنانی که همسرشان مبتلا به انزال زودرس است ابتدا از رو آور کردن و یاداوری موضوع در گفتگوهای روزانه  پرهیز  می کنند زیرا می ترسند  به احساسات همسرشان خدشه  ای وارد کنند و یا موجب شوند که او احساس ناتوانی بیشتری  را تجربه کند.   سکوت و عدم بیان موضوع و نگفتن آنچه زن را آزار می دهد اغلب در طولانی مدت بر روابط روزانه او با همسرش اثر گذاشته و موجب دوری او  از همسرش می شود. 

اما در بعضی مواقع زن  بی اختیار واکنشهایی  را نشان می دهد که توسط مرد به عنوان تاییدی بر  ناتوانی او در روابط جنسی تعبیر می شود و به همین دلیل از در گیر شدن در روابط جنسی و پیشنهاد رابطه زناشویی خودداری می کند. مثلا وقتی  همسرش در مورد مسائل مردانه و مردانگی صحبت می کند، شانه بالا می اندازد و  با پرسشگری به او نگاهی می کند.

با گذشت زمان، زن  درون خود دچار احساسات منفی نسبت به همسرش می شود و نمی تواند بیش از این خشم و ناراحتی خود را از او که کلا از روابط زناشویی اجتناب می کند پنهان کند و  واکنشهایی را نشان می دهد، مثلا در گفتگوهای روزانه با طعنه و کنایه موضوع را یاداوری می کند  و یا در طی دعواهایی که  ظاهرا ربطی به موضوع زناشویی ندارد ، موضوع عدم توانایی مرد ویا بی علاقگی او به روابط زناشویی را یاداوری می کند. این یاداوریها موجب پرهیز بیشتر مرد از موقعیتهای زناشویی و احساس  ناتوانی بیشتر او می شود و بر روابط دو نفره تاثیری بسیار منفی می گذارد و می تواند موجب بروز مشکلات ارتباطی شود.

یافته های تحقیقات نشاندهنده آنست که زنانی که همسرانشان  مبتلا به اختلال نعوظ هستند معمولا خودشان را  سرزنش می کنند زیرا فکر می کنند به اندازه کافی برای همسرشان جذاب نیستند ویا  عملکرد زناشویی خوبی ندارند. در حالی که  همسران مردانی که دچر انزال زودرس هستند  شوهرشان را برای این مساله سرزنش می کنند  با گذشت زمان یاداوری موضوع موجب خشم و عصبانیت مرد شده و او از هر گونه فعالیتی که منجر به بروز تجربه منفی اختلال نعوظ ویا  انزال زودرس شود امتناع می کنند و یا به دنبال درمانی می گردد  تا  فقط  از سرزنشهای همسرش خلاص شوند.  در این مرحله درمانهای سکس تراپی به همراه درمانهای دارویی بسیار موثرند همکاری زن و درک او از پدیده" دیده بانی" می تواند به کاهش علایم مرد در طول زمان کمک کرده و روابط زناشویی را بهبود بخشد.



آیا این  مشکل قابل درمان است؟


صبر داشته باشید و امیدوار باشید ، این  وضعیت کاملا قابل درمان است مدتی از نزدیکی بپرهیزید و بتدریج از معاشقه شروع کنید و به همسرتان نزدیک شوید . نگران از دست رفتن ازدواج و همسرتان نباشید در صورتی که از او بخواهید وضعیت شما را در ک کند و واکنشهای ملایمتری نشان دهد بتدریج اضطراب شما کاهش خواهد یافت .

استفاده از تمرینهای شروع - توقف برای انزال زودرس توسط خود و همسرتان در این مورد می تواند بسیار کمک کننده باشد.  در اختلال نعوظ نیز استفاده از داروهایی که نعوظ شما را به مدت طولانی تری نگه می دارد و فوریتی  برای رابطه زناشوی انجام نمی کند مانند تادالافیل همزمان با روشهای سکس تراپی بسیار موثر خواهد بود.اگر مبتلا به  این پدیده هستید پیشنهاد می کنم ابتدا این مقاله را با همسرتان به اشتراک بگذارید و سپس برای درمان با یک سکس تراپیست ماهر تماس بگیرید.  صحبت با یک مشاور ماهر در این زمینه بسیار کمک کننده خواهد بود.

دکتر میترا مولائی
 

 

 

آموزش رابطه جنسی - زوج خوشبخت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد