ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

طول مدت زمان نامزدی و عقد

طول مدت زمان نامزدی و عقد

مدت نامزدی وعقد چقدر باشد

طول مدت دوران نامزدی نیز بستگی به توافق دو طرف و خانواده های آنها دارد. زیرا گاهی به خاطر مشکلات و فراهم نبودن شرایط و امکانات مالی و یا... امکان تشکیل خانواده مستقل وجود ندارد طبیعی است دوره نامزدی طولانی خواهد شد ولی اگر موانعی وجود ندارد بهتر آن است حداکثر تا 6 ماه پس از اجرای عقد، مراسم عروسی برپا شود و زندگی مشترک را به طور مستقل آغاز نمایند. زیرا طولانی تر شدن در چنین مواردی که موانعی در بین نیست، مفید به نظر نمی رسد ضمن اینکه در دوره نامزدی که دوره برزخ است دو طرف توانسته اند از روحیات همدیگر به اندازه کافی آگاهی پیدا کرده باشند.


بنابراین اگر پسر و دختر به اخلاق و روحیات یکدیگر نسبتا آشنا شده اند و آمادگی زندگی مشترک را پیدا نموده اند، و از امکانات مادی، ولو در حد معمولی و ساده، برای تشکیل زندگی برخوردارند، وجهی برای طولانی شدن این زمان وجود ندارد. وجود دوران نامزدی از این جهت مفید است که پسر و دختر را به روحیات یکدیگر آشنا می کند و آنان را برای شروع یک زندگی جدید و خداپسندانه آماده می سازد. ما اگر به اهمیت و جایگاه ویژه خانواده پی ببریم، برخود لازم و واجب می کنیم که از هر نظر خود را برای آن آماده سازیم.این مطلب از سایت تنظیم خانواده میباشد، شما میتوانید با جستجوی عبارت سایت تنظیم خانواده در موتورهای جستجو و ورود به این سایت با مطالب جامع تری در زمینه ازدواج و زناشویی آشنا شوید هم از نظر اخلاقی و انسانی ویژگی های یک همسر خوب را در خود ایجاد کنیم و هم از نظر عاطفی از چنان توانایی برخوردار شویم که «من» خود را به «ما» تبدیل کنیم و دیگر خواهی را به جای خود خواهی قرار دهیم و هم از نظر اطلاعات اولیه یک زندگی مشترک مثل مسائل مربوط به بهداشت ازدواج، تنظیم خانواده، فرزند آوری، تربیت فرزند و دیگر مسائل مربوط به آن، اطلاعات نسبتا جامعی داشته باشیم.
اما طولانی شدن این دوران در صورتی که دلیل و عذر مهمی در کار نباشد و در عین حال که می توان با قناعت و محدود کردن و کاهش سطح انتظارات، یک زندگی ساده ای را آغاز کرد، مراسم عروسی و تشکیل خانواده مستقل را به تأخیر انداختن ممکن است پیامدهای زیر را به دنبال داشته باشد:


1. از آنجا که زن و شوهر نمی توانند به ارضاء نیازهای جنسی خود به شکل کامل برسند، به طور ناخوآگاه هم که شده بهانه های مختلفی مطرح شده و نکته سنجی های بی منطق و بی دلیل گسترش پیدا کرده و آرامش زندگی را به خطر می اندازد. و به جای اینکه ازدواج به آرامش بیانجامد، موجب مشاجرات و بگومگوهای مختلف می شود. چه بسا خودشان هم از منشأ و سرچشمه آن اطلاعی نداشته باشند.


2. اگر خانواده دختر آمادگی کافی برای تشکیل خانواده مستقل دخترشان را داشته باشند و جهیزیه دخترشان را آماده کرده اند پس از عقد دخترشان چه بسا احساس می کنند این دختر از آن کسی دیگری است و چه بهتر است به خانه بخت برود و هر روز منتظر دیدن زندگی مشترک فرزندشان هستند.
بخصوص اگر در خانواده شان فرزند بزرگ و دم بخت دیگری نیز داشته باشند.


3. دختر با ازدواج و عقد، یک نوع دلبستگی شدیدی به همسر خود پیدا می کند و از آنجا که نمی تواند بیش از آنچه الان دارد دوران نامزدی است با شوهر خود باشد احساس تنهایی می کند، و این احساس تنهایی در فضای روانی دختر تأثیر منفی می گذارد.


4. پسر نیز دلیل موجهی برای طولانی شدن دوران نامزدی نمی بیند و هر لحظه آرزوی آن را دارد که به مطلوب خود نائل آید و او نیز ممکن است دچار آشفتگی روحی شود و در حالت انتظار به سر خواهد برد. فضای ذهنی اش را به خود معطوف خواهد کرد.


5. یکی دیگر از نکات، سخنان اطرافیان، خویشان و همسایگان و ... است که با طولانی شدن این دوران به حدس و گمان های بی اساس روی می آورند و چراها و فلسفه های مختلفی را طرح می کنند که چه بسا هیچ کدام به واقعیت نزدیک نباشد و به تدریج در زندگی این زن و شوهر جوان وارد شده و آنها را دچار آشفتگی می کند.


 طول مدت زمان عقد


اگر در این مدت زیاد همدیگر را ملاقات می کنید و همدیگر را زیر ذره بین خود دارید خوب است مدت عقد بیش از 6 تا 8 ماه نباشد
واگر در این مدت هر از چند هفته همدیگر را می بینید و یکدیگر را زیر ذره بین ندارید و در مورد همدیگر قضاوت نمی کنید این دوره می تواند تا یک سال و نیم و یا دو سال هم طول بکشد نشان اسیب رسا نبودن این که بگو مگو رخ ندهد اگر این پدیده تکرار شد سریع ازدواج را عملی نمایید

برگرفته ازسایت  نهاد رهبری

 

http://www.tanzimekhanevadeh.com/picture/mataleb-pishnahadi.gif

در دوران نامزدی چکار کنیم

 

راهکارهای مفید جهت دوران نامزدی و شناخت

 

مرز رابطه جنسی در نامزدی

 

حد و حدود رابطه جنسی در دوران عقد

 

چگونه درد وران نامزدی یکدیگر را بشناسید

 

آنچه در دوران نامزدی و شناخت مهم است

 

آیا مخارج دختر در دوران عقد با پسر است

 

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد