ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

رموز ازدواج موفق

رموز ازدواج موفق

برای موفقیت در ازدواج چکار کنیم

ازدواج موفق تجریه موفقیت در ازدواج

ازدواج خوب و موفقیت‌آمیز وجود دارد، اما ازدواج بی‌عیب و نقص ممکن نیست. هر ازدواج موفق و پایداری شامل متعهد گشتن بی‌قید و شـرط نـسبت به یک فرد ناکامل است. این که همسرتان کامـل و فـاقـد هـرگـونه عیبی باشد، انتظار نابجایی است...

امروزه که جدایی‌ها با کوچک‌ترین اختلاف اتفاق می‌افتند مهم است که از خودتان سوال کنید تعهد شما نسبت به ازدواج چیست؟ تعهد به ازدواج بـه این مفهوم است که زن و شوهر به یکدیگر چنین گفته باشند: "مـا نسبت به زندگی مـشترک‌مان بی‌اعتنا و بی‌اهمیت نیستیم. ما ازدواج‌مان را بر پایه عشق، احترام، شرافت و عـلاقـه دو سویه و خالصانه با یکدیگر آغاز کرده‌ایم. ما اعتقاد داشتیم و داریم که به یکدیگر وفادار بمانیم، صادق بـوده و دروغ نگوییم و به یکدیگر اعتماد داشته باشیم. چـه در حضور یکدیگر، چه در غیاب یکدیگر." رعایت نکات زیر سبب تحکیم تعهد به زندگی مشترک می‌شود:


سازگاری معنوی
سازگاری شخصیتی
خودشناسی آگاهانه
توانایی در ارتباط برقرار کردن با یکدیگر
علاقه دو سویه به یکدیگر

رموز ازدواج موفق


1- زوج‌های موفق خواسته‌ها و انتظارات خود را به صراحت می‌گویند. آن‌ها قبل از ازدواج، توقعاتی را که از یکدیگر دارند مطرح می‌کنند، اگر توافق اساسی با هم ندارند (برای مثال مرد فرزند می‌خواهد ولی خانم مخالف است)، می‌توانند به شروع و یا خاتمه ازدواج به طور جدی فکر کنند. بعد از ازدواج، زوج‌های موفق به طور منظم در مورد توقعات و انتظارات‌شان با هم صحبت می‌کنند و اگر اختلافی پیش آمد، آن را به زمان دیگری موکول می‌کنند تا همدیگر‌ ‌را درک کرده و به توافق برسند.

2- زوج‌های موفق فردیت خود را حفظ می‌کنند. بعد‌ ‌از ازدواج، استقلال زوج‌ها کم می‌شود اگر افراد فرزند داشته باشند روز به روز‌ ‌وابستگی بیشتر می‌شود و گاهی افراد احساس خستگی می‌کنند. زوج‌های موفق می‌دانند حتی‌ ‌اگر به هم علاقه داشته باشند، گاهی احساس خستگی می‌کنند. آن‌ها یکدیگر را تشویق می‌کنند تا همیشه ما نباشند و زمانی را هم برای خود داشته باشند و به کارهای مورد علاقه خود بپردازند. بدین ترتیب زوج فردیت خود را حفظ می‌کند و زندگی، شاداب می‌شود‌.

3- زوج‌های موفق همدیگر را مرکز توجه قرار می‌دهند. آن‌ها یکدیگر را دست کم‌ ‌نمی‌گیرند و همیشه به فکر خوشبختی همسر خود و خانواده هستند. معمولا افراد چند سال‌ ‌پس از ازدواج مانند سال‌های اول به هم توجه نمی‌کنند. ولی زوج‌های موفق، کارهای‌ ‌کوچک نظیر در اولویت قرار دادن نیازها و کارهای همسر و کارهای بزرگ نظیر احترام و گوش‌ ‌کردن به حرف‌های یکدیگر را مدنظر قرار می‌دهند. ازدواج، دریای تغییرات است. شما اغلب‌ ‌فراموش می‌کنید همسرتان مهم است و به او توجه نمی‌کنید. در عوض به کار، سرگرمی‌ و‌ ‌دوستان اهمیت می‌دهید ولی زوج‌های موفق همدیگر را مرکز توجه قرار می‌دهند.

4- زوج‌های موفق روش‌های حل اختلاف را می‌آموزند. جان گاتمن روان‌شناس که 20 سال‌ ‌زندگی زوج‌ها را مطالعه کرده، عامل اصلی موفقیت یا شکست ازدواج را توانایی، یا عدم‌ ‌توانایی حل اختلافات می‌داند. حتی اگر شما و همسرتان کاملا با هم یکی باشید، گاهی‌ ‌با نظر هم موافق نیستید و این مخالفت باعث ناراحتی می‌شود. نباید به اعتیاد، خشونت‌ ‌و ... رو بیاورید. اگر خواسته شما و همسرتان با هم فرق دارد، باید آن را حل کنید. زوج‌های موفق با هم صحبت می‌کنند، حتی اگر احساس بدی نسبت به هم دارند. آن‌ها در‌ ‌مورد اختلافات و مخالفت‌ها با هم مذاکره می‌کنند تا به نتیجه عادلانه برسند. آن‌ها‌ ‌از یکدیگر حمایت می‌کنند و غر نمی‌زنند و می‌پذیرند در مواردی عشق، برتر از پیروزی است.

5- زوج‌های موفق با هم رشد می‌کنند. مسلما فردی که امروز با او ازدواج می‌کنید10 سال آینده متفاوت خواهد بود. شما هر دو تغییر می‌کنید، به ویژه‌ ‌در شرایط سخت زندگی مانند از دست دادن والدین. زوج‌های موفق می‌دانند که یکی یا هر‌ ‌دو در طول زندگی تغییر می‌کنند و قواعد عوض می‌شود. پس لازم است تغییر کنید تا‌ ‌بتوانید روابط در حال تغییر را عوض کنید.

6- زوج‌های موفق برای حفظ روابط می‌کوشند. زوج‌های موفق به طور منظم وضعیت زندگی خود را بررسی کرده و با هم صحبت می‌کنند تا از شادی و رضایت هر دو از زندگی مشترک مطمئن شوند. اگر یکی، یا هر دو ‌از زندگی مشترک ناراضی هستید، مشکل‌تان را حل کنید‌.

7- از مراجعه به مشاور خجالت‌ ‌نکشید. زوج‌های موفق قبل از مراجعه به مشاور، سند طلاق را امضا نمی‌کنند. آن‌ها می‌کوشند تا در اولین فرصت مشکلات را حل کنند.

ازدواج موفق یکی از مهم‌ترین فاکتورهای کاهش افسردگی محسوب می‌شود

قواعد ازدواج موفق


1- سعی کنید بیشتر از آن که انتظار داشته باشید چیزی از همسرتان دریافت کنید، چیزی به او ببخشید. اگر هدف شما ایجاد حس رضایت و خوشبختی در همسرتان است، مطمئن باشید فرصت‌های بی شماری برای رسیدن به این هدف پیدا خواهید کرد. در این صورت شما نیز از لطف و محبت همسرتان برخوردار خواهید شد. زیرا انسان‌ها همواره سعی می‌کنند خوبی‌های دیگران را جبران کنند.

2- از همسرتان انتظارات غیرواقعی نداشته باشید. اجتناب از انتظارات غیرواقعی می‌تواند از بروز بسیاری درگیری‌ها، عصبانیت‌ها و سرخوردگی‌ها جلوگیری کند. انتظار نداشته باشید همسرتان کامل و بی نقص باشد. در ضمن هیچ‌گاه او را با دیگران مقایسه نکنید.

3- سعی کنید نسبت به همه چیز دیدی مثبت داشته باشید.

4- به راه‌هایی فکر کنید که می‌توانید همسرتان را نسبت به انجام کارهایی که دوست دارید، ترغیب کنید. اگر این روش موثر نبود روش‌های دیگر را امتحان کنید و به یاد داشته باشید که تحسین و تعریف به موقع می‌تواند یک انگیزه قوی باشد.

5- اهداف خود را طبقه‌بندی کرده و افکار خود را بر مهم‌ترین هدف‌تان یعنی داشتن یک محیط خانوادگی آرام و شاد متمرکز کنید.

6- هیچ‌گاه با همسرتان وارد جنگ قدرت نشوید؛ به جای این کار با او به توافق برسید.

7- همسرتان را به خاطر اشتباهاتش سرزنش نکنید. در عوض سعی کنید روشی در پیش بگیرید که از تکرار این اشتباهات جلوگیری کند. وقتی شما همسرتان را به خاطر اشتباهاتش سرزنش می‌کنید، احساسات او را جریحه‌دار می‌کنید و باعث آزار او می‌شوید.

8- اگر همسرتان به شما توهین کرد، سکوت کرده و با او مقابله به مثل نکنید. با این کار از بروز بسیاری از بحث‌های غیر ضروری جلوگیری می‌کنید. این لحظات به سرعت سپری خواهند شد و شما می‌توانید در زمان بهتری با همسرتان درباره رفتارش صحبت کنید (البته این بدان معنا نیست که تصور کنید الزاما باید با یک همسر بد زبان و بدخو کنار بیایید و همیشه تمام کج‌رفتاری‌های او را تحمل کنید؛ این مشکل دیگری است و راه‌حل‌های دیگری دارد).

9- در زمان حال زندگی کنید. اشتباهات و وقایع تلخ گذشته را فراموش کنید و سعی کنید شرایط زندگی امروزتان را تغییر دهید.

10- همواره از همسرتان بپرسید: برای این که زندگی ما شاد و دلپذیر باشد، من چه کاری می‌توانم انجام بدهم؟

ازدواج موفق از مهم‌ترین فاکتورهای کاهش افسردگی


زندگی توام با عشق و محبت در کنار همسر، مهم‌ترین فاکتور ایجاد آرامش روحی است.مطالعات اخیر پژوهشگران حاکی از آن است: افراد متاهل نسبت به کسانی که مجردند زندگی شادتری دارند.

این مطالعات نشان می‌دهد: ازدواج موفق یکی از مهم‌ترین فاکتورهای کاهش افسردگی محسوب می‌شود. بر این اساس افرادی که با همسرشان زندگی توام با عشق و محبت را تجربه می‌کنند از آرامش روحی قابل توجهی برخوردارند.

منبع: مجله موفقیت

گرداوری از : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

 

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد