ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

نحوه شکل گیری سلیقه جنسی

نحوه شکل گیری سلیقه جنسی

سلیقه جنسی چیست

سلیقه جنسی چیست
سلیقه جنسی شامل رفتارها و انتخاب هایی می شود که به ما کمک می کند تحریک، ارضا و به آرامش جنسی دست پیدا کنیم. سلیقه جنسی در طول تجربه زندگی جنسی به دست می آید، یعنی فرد در طول روابط جنسی خود یاد می گیرد که دقیقا چه امور باعث تحریک او می شود. علاوه بر آن در طول تجربه جنسی علاوه بر عوامل تحریک کننده، یاد می گیرد چطور ارضا می شود و چه نوع رابطه و چه سبک رابطه ای برای او آرامش جنسی به همراه می آورد.  باید توجه کنیم که رسیدن به ارگاسم با رسیدن به ارضا تفاوت دارد. توانایی یا مهارت در زندگی جنسی یا به عبارتی موفقیت در زندگی جنسی خوب تحریک شدن و طرف مقابل را به نقطه تحریک و یا ارگاسم رسانیدن نیست.
مهمتر از تحریک و ارگاسم، مهمترین شاخصه زندگی جنسی دست یابی به آرامش یا ارضایی جنسی است. به همین دلیل ارضا در رابطه جنسی مهم تر از ارگاسم است. یکی از کارکردهای مهم رابطه جنسی، علاوه بر بهبود رابطه بین فردی طرفین، بهبود رفع تنش و آرامش است که رابطه معطوف به ارضا و نه رابطه معطوف به ارگاسم این هدف را پاسخ می دهد. نکته بسیار مهم در مورد سلیقه جنسی که در نهایت به آرامش جنسی منجر شود، در نظر گرفتن این واقعیت است که سکس یک رابطه دو نفره است.
 به این معنا سطح انرژی و سلیقه جنسی شریک شما بایستی با سلیقه و سطح انرژی شما برابر باشد نه اینکه لزوما مشابه باشد. دست یافتن به ارضاء جنسی و آرامش جنسی در گرو دست یافتن شریک شما به این دو مقوله است. بنابراین باید در نظر گرفت، سلیقه شما در طول رابطه با شریک تان تعریف می شود. پس یکی از اصول مهم در سلیقه جنسی تغییر کردن آن در طول زمان است. بنابراین بایستی از طول رابطه مدتی بگذرد که شما قادر شوید کشف کنید ارضا و ذائقه شما می تواند در رابطه ی مشخصی متحقق شود یا خیر.  پس نباید فراموش کرد که سکس مانند هر رفتار دیگر اجتماعی، یک امر تعاملی و دوطرفه است.  

مراحل شکل گیری سلیقه جنسی

 سلیقه جنسی شامل رفتارها و انتخاب هایی می شود که به ما کمک می کند تحریک، ارضا و به آرامش جنسی دست پیدا کنیم.
سلیقه جنسی در طول تجربه زندگی جنسی به دست می آید، یعنی فرد در طول روابط جنسی خود یاد می گیرد که دقیقا چه امور باعث تحریک او می شود. علاوه بر آن در طول تجربه جنسی علاوه بر عوامل تحریک کننده، یاد می گیرد چطور ارضا می شود و چه نوع رابطه و چه سبک رابطه ای برای او آرامش جنسی به همراه می آورد.
 باید توجه کنیم که رسیدن به ارگاسم با رسیدن به ارضا تفاوت دارد. توانایی یا مهارت در زندگی جنسی یا به عبارتی موفقیت در زندگی جنسی خوب تحریک شدن و طرف مقابل را به نقطه تحریک و یا ارگاسم رسانیدن نیست. مهمتر از تحریک و ارگاسم، مهمترین شاخصه زندگی جنسی دست یابی به آرامش یا ارضایی جنسی است.
 به همین دلیل ارضا در رابطه جنسی مهم تر از ارگاسم است. یکی از کارکردهای مهم رابطه جنسی، علاوه بر بهبود رابطه بین فردی طرفین، بهبود رفع تنش و آرامش است که رابطه معطوف به ارضا و نه رابطه معطوف به ارگاسم این هدف را پاسخ می دهد. نکته بسیار مهم در مورد سلیقه جنسی که در نهایت به آرامش جنسی منجر شود، در نظر گرفتن این واقعیت است که سکس یک رابطه دو نفره است. به این معنا سطح انرژی و سلیقه جنسی شریک شما بایستی با سلیقه و سطح انرژی شما برابر باشد نه اینکه لزوما مشابه باشد. دست یافتن به ارضاء جنسی و آرامش جنسی در گرو دست یافتن شریک شما به این دو مقوله است.
بنابراین باید در نظر گرفت، سلیقه شما در طول رابطه با شریک تان تعریف می شود. پس یکی از اصول مهم در سلیقه جنسی تغییر کردن آن در طول زمان است. بنابراین بایستی از طول رابطه مدتی بگذرد که شما قادر شوید کشف کنید ارضا و ذائقه شما می تواند در رابطه ی مشخصی متحقق شود یا خیر.  پس نباید فراموش کرد که سکس مانند هر رفتار دیگر اجتماعی، یک امر تعاملی و دوطرفه است
گرداوری از : سایت تنظیم خانواده
 
رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد