ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

نحوه ابراز علاقه به مردها


نحوه ابراز علاقه به مردها

نحوه ابراز علاقه به مردان

نحوه ابراز علاقه به مردان،روش های محبت کردن به مردان

محبتی که در دل احتکار و زندانی شود، مفید نیست. تمام شئون زندگی، باید جلوه گاه محبت انسان باشد. از جلوه های بروز محبت، می توان ادب در کلام و رفتار، توجه و محبت، لبخند و حسن خلق، به استقبال همسر رفتن و گشاده رویی به هنگام دیدار با او را نام برد و یکی از راه‌های نگه داری و تقویت این محبت، بروز آن است.

 دکتر عشرت کریمی افشار، روانشناس در خصوص اینکه آیا باید به مردها بگوییم «دوستت دارم»؟ اظهار کرد: نخستین نکته‌ای که باید آموخت این است که نباید بر اساس نیازهای خود به همسرمان محبت کنیم.

وی ادامه داد: زمانی که بر اساس نیاز خود به طرف مقابل محبت می‌کنیم، او قدر این محبت را نمی‌داند، چرا که آنگونه که خودمان می خواهیم، رفتار کرده‌ایم.

کریمی افشار با اشاره به نیاز مردها به محبت، تصریح کرد: مردها به اندازه زنان، نیاز به محبت دارند، اما روش ابراز محبت به آقایان با روش ابراز محبت به زنان متفاوت است. خانمها دوست دارند که از کلمات محبت آمیز برای آنها استفاده شود، مثلا؛ همسر او مرتبا او را خانومم، گلم، زیبای من و یا دل آرامم خطاب کند.

وی ادامه داد: آقایان دوست دارند، کلماتی که اقتدار و غرور مردانه آنها را تحریک می‌کند، بشنوند؛ مثلا بشنوند تو باعث افتخار من هستی، تو در زندگی به من آرامش می‌دهی، ممنونم از این همه تلاشی که برای ما انجام می‌دهی.

این دکتری روانشناسی سلامت، تاکید کرد: مردها نیاز به محبت دارند، اما باید به این نکته که اقتدار، غرور و بودن آنها باعث آرامش ما می گردد، بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به روش منسوخ شده و قدیمی که به مردها اگر ابراز محبت کنیم، آنها لوس می شوند به ایسنا گفت: محبت هیچ کس را لوس نمی کند، بلکه همه به محبت نیاز دارند. آقایان نیز از این موضوع مستثنی نیستند، اما باید دید که مرد ما چگونه دوست دارد که به او این دوست داشتن را ابراز کنیم؟.

این روانشناس بالینی ادامه داد: مردها دوست دارند زنان خواسته‌های خود را سریع، روشن و واضح به آنها بگویند؛ همچنین دوست دارند وقتی که صحبت می کنند، همسر او صحبت آنها را قطع، پیش داوری و قضاوت نکند ضمن آنکه از برچسب زدن و نصیحت کردن، بپرهیزد. مردها دوست دارند که همسرشان به آنها گوش دهد، این موضوع به آنها آرامش می دهد و احساس می کنند که مورد توجه هستند و همسرش او را درک می کند.

وی اضافه کرد: زنان زمانی که همسرشان صحبت می کند اگر مشغول به کاری هستند آن را کنار گذاشته و با توجه کامل به او گوش دهند، این امر باعث می گردد که حس خوشایند مورد توجه قرار گرفتن، به همسرشان منتقل کنند، پس باید خانم ها مدنظر قرار دهند که خوب گوش دادن به آقایان، به همان اندازه ابراز محبت به خانم‌ها مهم است.

کریمی افشار با اشاره به نظرات برخی از زنان مبنی بر اینکه، زمانی که به همسرمان می‌گوییم دوستش داریم، خیال او راحت می شود که دوستش داریم و از محبت کردن به ما طفره می‌رود و به ما بی‌توجه می‌شود، اذعان کرد: این واقعیت ندارد، زیرا مردها معمولا با عمل، تلاش و کوششی که برای همسر خود انجام می دهند، دوست داشتن خود را نشان می دهند.

وی افزود: منتهی به مردها توصیه می‌کنیم، ابراز کلامی داشته باشند، احساس خود را بیان کنید، برای اینکه خانم‌ها نیاز به ابراز محبت کلامی دارند اینکه بگوید که دوستش دارد، همچنین نیاز دارند که همسرش به آنها توجه کند به طوریکه، به قیافه و حتی به دست پخت آنها توجه کند، این نیاز زنان است.

این دکتری روانشناسی سلامت ادامه داد: بنابراین آقایان علاوه بر اینکه با رفتار و تلاش خود به طور غیرمستقیم محبت خود را ابراز می کنند، باید ابراز محبت کلامی را نیز مورد توجه قرار دهند، زیرا این موضوع برای زنان مهم است.

کریمی افشار به خبرگزاری ایسنا گفت: نکته خیلی مهم این است که یاد بگیریم در محبت کردن و ابراز محبت به نیازهای طرف مقابل توجه کنیم، نه به نیاز خودمان. به طوری که باید دقت کرد که همسرمان چه روشی را دوست دارد و دوست دارد که چه رفتاری با او داشته باشیم.

این روانشناس بالینی ابراز کرد: این روش مانند این است که یک لیوان بهترین آب پرتقال دنیا را به همسرتان دهید اما او آن را بی رغبت بنوشد یا آن را دور بریزد، حال دلیل این اتفاق چیست؟ شما تمام سعی خود را کرده اید اما به این نکته توجه نکرده‌اید که همسرتان چه چیزی را دوست دارد.

وی با اشاره به تفاوتهای زن و مرد، تصریح کرد: زن و مرد از لحاظ روانی تفاوت هایی دارند و روش ابراز محبت آنها نیز با هم متفاوت است. خانم ها دوست دارند کلمات محبت آمیز بشنوند، اما آقایان در عین اینکه کلمات محبت آمیز را دوست دارند، باید، اقتدار و غرور مردانگی آنها حفظ و مورد توجه باشد، این مواردی است که باید به آنها توجه کنیم.

این روانشناس ادامه داد: محبت و عشق ورزیدن باعث آرامش در زنان می شود و این محبت و عشق ورزیدن باید دوطرفه باشد. این سرمایه زندگی مشترک است و از رابطه زن و شوهر محافظت و نگهبانی می کند در نتیجه لازم است که خانم ها نیز به همسر خود ابراز محبت و توجه کنند، با عاطفه و با زبان گرم خود این رابطه قشنگ را حفظ تا آرامش را در رابطه خود داشته باشند.

کریمی افشار تاکید کرد: محبت باعث می شود چراغ صمیمیت و دوستی در خانه روشن شود و این دیدگاه کاملا اشتباهی است که مردها نیاز به محبت ندارند و اینکه اگر به آنها محبت کنیم، آنها لوس می شوند.

وی با اشاره به دوران نامزدی و حدود محبت ورزی در این دوران، به ایسنا گفت: در دوران نامزدی محبت باید به شکل خیلی بسته باشد، بطوریکه افراط نشود. این دوره ای است که افراد باید یکدیگر را بشناسند تا یکدیگر را برای ازدواج انتخاب کنند. اگر عاطفه و محبت زیاد شود، ممکن است نتوانند مسائل و مشکلات رابطه خود را بررسی کنند؛ در نتیجه در دوران نامزدی، محبت باید به شکل بسیار محدود و مرزبندی باشد.

این دکتری روانشناسی سلامت در پاسخ به این سوال که چرا مردها زمانی که از آنها سوال می‌شود که چه زمانی باید به آنها گفت «دوستت دارم»؟ در جواب یا نمی دانند و یا با تامل جواب می‌دهند ابراز کرد: ریشه این ندانستن یا تامل، در مسایل فرهنگی است. متاسفانه در فرهنگ ما، مردها به گونه‌ای آموزش داده شده اند که جلوی احساسات خود را گرفته و این موضوع خوشایندی نیست. درست است که در فرهنگ ما مرد به عنوان یک فرد صبور و تکیه گاه تعریف می شود، اما مردهای ما نیز نیاز به محبت دارند و باید احساسات خود را بروز دهند.

این روانشناس بالینی در پایان با اشاره به نوع ارتباط در کشور های دیگر، خاطر نشان کرد: در کشورهای دیگر نیز خانم ها ابراز محبت بیشتری دارند و این موضوع نیز به دلیل تفاوت در نیمکره مغز زن و مرد است. خانم ها همواره ابراز کلامی بیشتری دارند، درحالی که مردها با عمل خود نشان می دهند اما اکنون در عصر اطلاعات و در عصری که مسایل روانی و روابط بین زن و شوهر مورد توجه قرار گرفته است، بیشتر به این موضوع توجه می شود که به مردها نیز باید ابراز محبت شود.

مقاله از :  دکتر عشرت کریمی افشار / منبع : ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد