ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

همسرم با من همبستر نمی شود

همسرم با من همبستر نمی شود

علت خودداری مردان از رابطه جنسی

بی میلی های جنسی و یا نداشتن رضایت کافی از ارتباطات زناشویی، می تواند دلیل بسیاری از اختلافات همسران باشد. این حالت و این بی میلی اگر از سمت مردان باشد، تعارض ها شدید تر می شود.
زنان موجودات بسیار عاطفی هستند و با دیدن میل همسرشان برای داشتن ارتباط جنسی با آنها بسیار خوشنود هستند و مطمئن می شوند که همسرشان دوستشان دارد ولی اگر این بی میلی را تجربه کنند احساسات و افکار منفی در آن پرورش پیدا می کند و با خود می اندیشند که همسرم دیگر مرا دوست ندارد.
داشتن یک رابطه جنسی رضایت بخش می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. شرایط روحی و جسمی زن و مرد، بیمار و یا خسته نبودن آنها، نبود شرایط استرس زا، مکان مناسب و خیلی مسایل دیگر. اگر همسران در شرایط مناسبی با یکدیگر ارتباط برقرار نکنند خودش می تواند یکی از عواملی باشد که دیگر زوج ها از داشتن رابطه جنسی با یکدیگر لذت نبرند. رابطه جنسی فقط برای لذت بردن مرد نیست و رابطه جنسی فقط برای تداوم نسل نیست. پس زوجین باید برای داشتن یک رابطه جنسی که برای هر دو نفر رضایت آور است، تمام تلاش خود را بکنند زیرا این تلاش منجر به ایجاد یک زندگی همراه با آرامش هم می شود.

عصبانیت و خشمگین بودن

اگر مردی از هر مساله ای عصبانی و خشمگین باشد و نتواند خشم خود را تخلیه کند، نمی تواند ارتباط جنسی خوبی را برقرار کند. افرادی که به صورت کلی جز آدم هایی هستند که همیشه خشمگین هستند، باید مهارت های کنترل خشم را آموزش ببیند. زیرا داشتن یک ارتباط جنسی خوب و رضایت بخش منوط به داشتن آرامش و آسایش روحی است.

افسردگی

یکی دیگر از دلایلی که می تواند مرد را منجر به بی میلی جنسی کند، افسردگی و یا استفاده از داروهای ضد افسردگی می باشد. اگر همسر شما جز این دسته از مردان می باشد حتما با پزشک متخصص او مشورت کنید. همچنین کمک گرفتن از یک روانشناس و مشاور و آموزش مهارت های شادزیستن و غلبه بر افسردگی نیز می تواند کمک کننده باشد.

اضطراب

علت دیگر برای از بین بردن میل جنسی در مردان و یا کم کردن آن می تواند اضطراب ها، استرس ها و دغدغه های ذهنی مرد باشد. در این موارد بهترین کمک یک زن به همسرش این است که علت دغدغه های ذهنی یا استرس هایش را پیدا کند و سعی کند که به او کمک کند. اگر به تنهایی نمی توانست از عهده این کار بر بیاید کمک مشاور و روانشناس می تواند برای رفع اضطراب همسرش مفید باشد.

زودانزالی

اختلالات جنسی، اختلال نعوظ پایین بودن دوپامین، پایین بودن تستوسترون، استرس، نگرانی، پرخاشگری و ... می تواند از دلایل کاهش میل جنسی باشند
برخی از مردان به دلایل مختلف مثل مشکلات جسمانی و یا اضطراب ها و استرس ها مبتلا به زود انزالی می شوند. در زمان زودانزالی اگر مرد با واکنش منفی و ناراحت کننده از طرف همسرش مواجه شود، باعث می شود که احساس اعتماد به نفس پایین در او شکل گیرد و این خود باعث می شود که بی میلی نسبت به رابطه جنسی در او شکل بگیرد.

داروها و مواد مخدر

مصرف الکل، مواد مخدر و برخی از داروها می تواند باعث ایجاد بی میلی جنسی شود. اگر همسر شما به این مشکل برخورد کرده است و از داروی پزشکی خاصی مصرف می کند، حتما باید با پزشک متخصص خود مشورت کند.

چاقی و میانسالی

با بالا رفتن سن و افزایش وزن میزان ترشح هورمون های مردانه کاهش پیدا می کند. این امر خود موجب پایین آمدن میل جنسی در مردان می شود.

پایین بودن سطح دو پامین در بدن

پایین بودن سطح هورمون دوپامین نیز می تواند از عواملی باشد که باعث برود بی میلی جنسی در افراد می شود. با مصرف داروهایی تحت نظر پزشک متخصص می توان این مساله را حل کرد.

پایین بودن سطح تستوسترون

پایین بودن سطح هورمون تستوسترون در مردان می تواند عاملی دیگر در کاهش میل جنسی باشد. این مورد نیز با مصرف داروهای مخصوص تحت نظر پزشک متخصص قابل حل شدن می باشد.

کمبود خواب

از شرایط اساسی داشتن یک رابطه جنسی رضایت بخش، آرامش در اعضای بدن یک فرد می باشد. خواب کافی می تواند در بهبود رابطه جنسی کمک کننده باشد. اگر خواب کافی نداشته باشید بدنتان کارآیی لازم را نخواهد داشت و این مساله می تواند در کاهش میل جنسی فرد هم موثر باشد.
 

داشتن زندگی اجتماعی پر رنگ

بی میلی های جنسی و یا نداشتن رضایت کافی از ارتباطات زناشویی، می تواند دلیل بسیاری از اختلافات همسران باشد به ویژه اگر این حالت در مرد خانه ایجاد شده باشد
قطعا حضور پر رنگ داشتن در اجتماع، می تواند برای هر فردی خشنود کننده باشد. اما این مساله در کنار خشنودی، می تواند استرس ها و نگرانی ها و دغدغه های خاص خودش را نیز داشته باشد. همین مساله ممکن است در ایجاد کم خوابی یک فرد نیز موثر باشد. و نهایتا فردی که بیشتر ساعت شبانه روز خود را با فرادی خارج از خانه سپری می کند و دغدغه هایی را نیز حمل می کند، ممکن است بعد از آن نتواند زمان لازم را برای خانه و همسر خودش بگذارد زیرا با کوله باری از خستگی به منزل آمده و مسلما بدن آرامی برای داشتن رابطه جنسی ندارد.

پیشنهادهایی برای پیشگیری از کاهش میل جنسی در مردان

1- مراقب کار خود در خارج از خانه باشید. اگر دغدغه های کاری زیادی دارید، سعی کنید که آنها را بشناسید و در راستای حل کردن آنها، تلاش کنید.
2- مراقب خواب خود باشید. سعی کنید خواب نرمال حدود 7 الی 8 ساعت در شبانه روز را به استراحت بپردازید.
3- مصرف خودسرانه داروها، همچنین مصرف الکل و مواد مخدر را در برنامه زندگی خود نداشته باشید.
4- مراقب اضافه وزن خود باشید.
5- مراقب فشار خون خود باشید. فشار خون بالا باعث ایجاد کاهش میل جنسی در افراد می شود.
6- رابطه جنسی مرتب و دائمی را داشته باشید. فاصله های طولانی بین رابطه های جنسی، می تواند کاهش میل جنسی را ایجاد کند.
7- پیش نوازی جنسی را داشته باشید. بلافاصله به سراغ دخول نروید. همسرتان را برای داشتن یک رابطه رضایت بخش آماده کنید.
8- اگر زودانزالی دارید، در این باره با همسرتان صحبت کنید و از او بخواهید شما را حمایت کند و با مراجعه به پزشک متخصص سعی کنید مشکل خود را رفع کنید.

منبع : تبیان
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد