ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

ازدواج سنتی بهتر است یا ازدواج مدرن


 

ازدواج سنتی بهتر است یا ازدواج مدرن

خواستگاری سنتی بهتر است یا مدرن

ازدواج های سنتی و مدرن، هر کدام ویژگی های مثبت و منفی ای دارند. نمی توان گفت ازدواج سنتی بهتر است یا ازدواج مدرن اما خوب است افراد به هر سبکی که قرار است ازدواج کنند، مراحل آشنایی را به گونه ای پیش ببرند که معایب آن شیوه ازدواج پوشش داده شود و عشق و علاقه همراه با عقل و منطق بررسی شود. در جدول زیر ویژگی های هر کدام از این ازدواج ها را می بینید.

 
ردیف
ویژگی های خواستگاری سنتی
ویژگی های خواستگاری مدرن
1
والدین فردی را برای همسری فرزندشان در نظر می گیرند. پس آنها با بحران هیجانی که از آن به عنوان «عشق و علاقه» یاد می کنیم، درگیر نیستند و براساس عقل، منطق و معیارهایی که مدنظرشان است، فرد را انتخاب می کنند.
دو طرف شناختی نسبی نسبت به هم پیدا کرده و تا حدودی با هم آشنا شده اند، بنابراین علاقه ای نسبی هم بین شان ایجاد شده و مثل زن و شوهرهای قدیمی، تازه سر سفره عقد یکدیگر را نمی بینند.
2
به دلیل انتخاب عقلانی و کاملا وابسته به منطق والدین، خالی بودن کامل جای عشق و علاقه بین پسر و دختری که برای ازدواج با هم در نظر گرفته می شوند می تواند نقطه ضعف این نوع ازدواج ها باشد.
دو طرف تحت تاثیر فضای هیجانی و احساسی تصمیم به ازدواج می گیرند و هیچ بعید نیست که جای منطق در این نوع ازدواج ها کاملا خالی باشد.
3
فاصله ای بین نسل ها وجود دارد که با پیشرفت جامعه افزایش یافته و امروز اختلاف نظر والدین و فرزندان بسیار بیشتر از 50- 40 سال پیش است. بنابراین برخی معیارها و ارزش هایی که والدین برای انتخاب همسر در نظر دارند، با فرزندانشان متفاوت است.
والدین تفاوت ها و مشکلاتی را می بینند که کاملا براساس منطق و عقل است اما بیان کردن این موارد برای فرزندشان که عاشق است، فایده زیادی ندارد.
4
به دلیل دخیل بودن والدین در انتخاب همسر، حمایت های آنها بعد از ازدواج پررنگ است و در صورت بروز اختلاف، بیشتر به کمک فرزندشان می آیند و خود را در شکل گیری موقعیت سهیم می دانند. همچنین برای رفع مشکلات ابتدای زندگی همدلی بیشتری نشان می دهند.
دختر و پسر استقلال بیشتری دارند اما از سویی چون والدین احساس می کنند نادیده گرفته شده اند، احتمال تنش و ناسازگاری آنها و نپذیرفتن عروس یا داماد تازه وارد بیشتر است.

ازدواج سنتی یا ازدواج مدرن،کدام بهتر است؟

همان طور که دیدید، هر دو این ازدواج ها مزیت ها و معایبی دارند. تشخیص این که کدام یک از این ازدواج ها بهتر است، کار ساده ای نیست. در واقع باید شرایط فردی و خانوادگی خود را بسنجید. گاهی وقت ها فشار فرهنگی به گونه ای است که اساسا ازدواج مدرن معنا ندارد و برخی مواقع، انتظارات خانواده ها به گونه ای است که اگر فرزند، انتخاب همسر را به خانواده اش واگذار کند، وابسته، ناتوان و بی مسئولیت لقب می گیرد.
اما در یک جمع بندی کلی، باید گفت که نه ازدواج سنتی همیشه با خطر بی علاقگی همراه است و نه ازدواج مدرن با احتمال شکست.
احتمال طلاق عاطفی یا قانونی در ازدواج سنتی مثل هر نوع ازدواج دیگری وجود دارد. برخی خانم ها در این روش ازدواج، قدرت گزینش کمتری دارند، اما این سبک ازدواج اگر به درستی و نه ناقص اجرا شود، به دلایل متعددی، از ازدواج های مدرن و شبه مدرن امروزی بهتر و پایدارتر است.
تشخیص این که کدام یک از این ازدواج ها بهتر است، کار ساده ای نیست. در واقع باید شرایط فردی و خانوادگی خود را بسنجید
یکی از دلایل موفقیت در ازدواج سنتی ، غربال اولیه برای انتخاب شریک زندگی است که از سوی فردی غیر از جوان در آستانه ازدواج صورت می گیرد، یعنی شریک زندگی آینده یک جوان معمولا پس از گذر موفق از مرحله یا مراحل گزینش مقدماتی یک همجنس (مثلا مادر، خواهر، خاله پسر یا برعکس پدر دختر و...) انتخاب می شود. همین امر به ظاهر ساده باعث می شود بسیاری از انتخاب های احساسی و ظاهربینانه به کنار رود و فرد عقلانی تر انتخاب کند. همچنین بسیاری از زوایای پنهان دختر و پسر که معمولا از تیررس دید جنس مخالفشان خارج است، فراچنگ چشمان یک همجنس و به دور از هرگونه هیجانات معمول بین دو غیرهمجنس سنجیده می شود.
در ازدواج مدرن فرد، رابطه را به قصد ازدواج ولی بدون هیچ تعهد واقعی آغاز می کند و فقط در موارد اندکی آن را با تعهد ازدواج رسمی به پایان می برد، در حالی که در ازدواج سنتی از همان ابتدا فرد تعهد خودش را با خواستگاری رسمی نشان می دهد.
یکی از دلایل موفقیت در ازدواج سنتی، غربال اولیه برای انتخاب شریک زندگی است که از سوی فردی غیر از جوان در آستانه ازدواج صورت می گیرد
در ازدواج، بحث شناخت طرف مقابل بسیار اهمیت دارد. در ازدواج سنتی فرد پس از خواستگاری رسمی اولیه، شرعا می تواند برای شناخت طرف مقابل ده ها جلسه معارفه رسمی و غیرگناه آلود در درون یا بیرون منزل داشته باشد و تحت اشراف والدین این امر خطیر را به نحو خداپسندانه به انجام رساند، اما در ازدواج مدرن وضع تا حدی متفاوت است و در بسیاری موارد دختر و پسر این شناخت را معمولا بدون اطلاع والدین و البته در خلوت کسب می کنند. با این وصف، تقریبا شناخت ما از طرف مقابل در ازدواج مدرن، عاری از خطا نیست و بشدت هیجانات جنسی و غیرجنسی در ارزیابی ما از طرف مقابلمان موثر است. به عبارت دیگر شناخت ما شناخت واقعی نیست.
نکته دیگر این است که در ازدواج مدرن، مساله مجاورت فیزیکی یا شبه فیزیکی دو غیرهمجنس (مانند فضای چت و شبکه های مجازی و...) نقش اعجازآمیزی در متقاعدسازی دو جنس به این که از هر جهت با هم تفاهم دارند، بسیار پررنگ است. در حالی که در ازدواج سنتی بنا بر این است که طرفین تا پیش از جلسات معارفه رسمی از هرگونه مجاورت فیزیکی یا شبه فیزیکی به دور باشند و بی دلیل توهم و سودای کفویت در سر نپرورانند، ضمن این که در ازدواج سنتی والدین از همان ابتدا در جریان امور هستند، ولی در ازدواج مدرن معمولا رابطه دختر و پسر بدون اطلاع والدین یکی از طرفین یا هر دو صورت می گیرد و این مخفی کاری سنگ بنای بسیاری از مخالفت های والدین با اصل ازدواج یا در متن زندگی زناشویی می شود.
منابع: مجله زندگی مثبت- جام جم
 
رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود
 
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد