ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

نحوه پرسیدن سوال در خواستگاری


نحوه پرسیدن سوال در خواستگاری

روش مطرح کردن سوال در خواستگاری

شیوه پرسیدن سوالات در جلسه خواستگاری تاثیر زیادی بر رسیدن به شناخت صحیح و کافی از طرف مقابل دارد که در ادامه، نکاتی در این باره مطرح خواهد شد.


چگونه شروع به صحبت کنم؟


شما وقتی می خواهید با دوستی تبادل اطلاعات کنید چگونه شروع می کنید؟ جلسه خواستگاری هم چیزی ماورایی و عجیب نیست که شروع کردن صحبت در آن با مواقع دیگر تفاوت داشته باشد. شما می توانید با بیانی رسمی و متین پس از احوال پرسی های معمول با یک بیوگرافی کامل از خود شروع کنید (نام، نام خانوادگی، سن، تحصیلات، شغل خود، شغل پدر و مادر و ...) و از طرف مقابل هم بخواهید همین کار را بکند و سپس بحث را به موضوعات اصلی بکشانید.


سوالات باز باشد یا بسته؟


در این گونه جلسات معمولا سوال های بسته اطلاعات خاصی را به فرد نمی دهد و معقول نیست. منظور از سوال بسته این است که مثلا شما به طرف مقابل می گویید بداخلاق هستید یا نه؟ طرف مقابل هم می گوید نه! (هیچ فردی خودش را بداخلاق نمی داند و اگر بگوید هستم که دیگر جلسه خواستگاری ادامه پیدا نخواهد کرد!) یا از او می پرسید آیا اهل تفریح هستی و او می گوید بله اما چه مدل تفریحی از نظر شما مهم است و این که او تفریح را چه می داند یا شما چه می دانید. شما با این سوالات کلی به شناخت مناسبی نخواهید رسید. شناختی که با یک کلمه حاصل شود شناخت صحیحی نیست مانند این که فردی بگوید امروز دوشنبه است و فردا سه شنبه که حرف درستی است ولی به درد نخور!


سوالاتی با پاسخ بله یا خیر نپرسید


پس اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در این جلسات کسب کنید باید سعی کنید با سوال هایتان فرد مورد نظر را در موقعیت های عینی قرار دهید و پاسخش را در آن موقعیت ها بشنوید و تحلیل کنید. دریافت جواب های بله و خیر کمکی به شناخت فرد مورد نظرتان نخواهد کرد و به نوعی خودفریبی است.


از فن سوال معکوس کمک بگیرید


برای این که به نظر واقعی طرف مقابل پی ببرید، می توانید از روش «طرح سوالات معکوس» استفاده کنید. برای درک این مسئله برای شما مثالی می آوریم. برای مثال شما فردی اهل سفر هستید و حداقل فصلی یک بار باید به یک سفر هر چند کوچک بروید؛ بنابراین تمایل دارید همسر آینده تان نیز دارای چنین روحیه ای باشد و با شما در سفرها همراه شود. برای این که از نظر واقعی طرف مقابل تان مطلع شوید و پاسخ صادقانه ای از ایشان دریافت کنید می توانید بپرسید: اگر همسر آینده شما اهل سفر کردن و مسافرت نباشد و در این زمینه با شما همراهی نکند، نظر شما چیست؟ در مثال دیگری می توانید بپرسید: برای روز مادر یا پدر برای مادر یا پدرتان چگونه هدیه می خرید، آیا با خواهر و برادرها با هم یا تکی؟ این سوال دو موضوع را روشن می کند، یکی میزان روابط بین خواهر و برادرها و یکی هم این که اصلا این روزها برای آن ها مهم هست یا نه؟


سوالات جهت دار نپرسید
گاهی طرح بعضی سوال ها جهت دار است و به شنونده القا می کند که چگونه پاسخ دهد یا این که پاسخ مشخصی را بدهد؛ برای مثال اگر سوال شود که «من به نماز اول وقت خیلی اهمیت می دهم و از افراد کاهل نماز خوشم نمی آید. شما چطور؟» طبیعی است که برای ایجاد احساس رضایت در طرف مقابل باید پاسخ بلی داد، هر چند که در واقع چنین نباشد. بنابراین بهتر است این گونه سوال شود: نظر شما در مورد انجام وظایف دینی مانند نماز خواندن و نخواندن چیست؟ این شیوه سوال پرسیدن القا کننده نیست و فرد را وادار می کند نظر شخصی خود را ارائه دهد.


2 سوال کاربردی برای تشخیص میزان کنترل خشم
از ایشان درباره شیوه برخوردشان با مشکل، می توانید این گونه بپرسید که اگر خانم شما از رفتار افراد خانواده تان ناراحت شود و قهر کند و نخواهد رفت و آمد کند شما چه برخوردی خواهید داشت؟ برای واکنش فرد به دروغگویی هم می توانید از او بپرسید اگر بعد از ازدواج چیزی درباره گذشته همسرتان بفهمید مثلا بیماری خودشان یا والدینشان که درباره آن به شما چیزی نگفتند چه می کنید. در این سوال هم نحوه برخورد ایشان و هم کنترل خشمش را می‌توانید بفهمید.
در پایان از شما می خواهم حتما با یک مشاور در ارتباط باشید چون پاسخ هایی که طرف مقابل تان می دهد یا سوالاتی که پرسیده می شود، می تواند خیلی از جنبه های شخصیتی یک فرد را نشان دهد که یک مشاور می تواند در شناخت بهتر به شما کمک کند

منبع: روزنامه خراسان

 

 

رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد