ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

تفاوت بارداری اول و دوم

تفاوت بارداری اول و دوم

برای بارداری دوم چه باید کرد

آیا بارداری اول با بارداری دوم تفاوت دارد؟ آیا بارداری دوم راحت تر و ساده تر است ؟ زایمان در بارداری دوم چگونه است ؟

اکثر خانم هایی که قصد بارداری دوم را دارند تصور میکنند بارداری دوم هم مانند بارداری اول شان است . مثلا اگر بارداری اول تا 3 ماه تهوع و ویار داشته اند در بارداری دوم هم همان اتفاق ها تکرار خواهد شد . یا برخی بر این باورند که اگر بارداری اول کاملا خوب و بدون مشکل بوده این بارداری هم همینطور هست و یا اگر زایمان فرزند اول با سختی زیاد همراه بوده است مجدد زایمان سختی خواهد داشت .

در این مقاله سعی کردیم به جواب همه سوالاتتون در مورد بارداری دوم پاسخ بدهیم.

 

آیا بارداری دوم با بارداری اول تفاوت دارد ؟

بله به احتمال زیاد متفاوت است. این تفاوت علت های زیادی دارد. هر جنین با جنین دیگر متفاوت است از طرفی بدن مادر هم روز به روز در حال تغییر است بنابراین پاسخ به بارداری ممکن است تغییر کند و....

معمولا اکثر خانم های باردار خود را با دیگران مقایسه میکنند و فکر میکنند بارداری شان طبیعی نیست و یا جنین شان مشکلی دارد و..... ؛ در صورتی که هیچ خانم بارداری نباید بارداری خود را با فرد دیگر و حتی خودش مقایسه کند. مثلا بگوید" من حرکات جنین م رو کم حس میکنم ولی فلانی انقدر بچه ش تکون میخوره که نگو ".

گاهی در بارداری اول مادر اطلاعات و آگاهی ای از دوران بارداری ندارد و اصلا دقتی به حرکات جنین و مراقبتهای بارداری نمیکند . و حتی نشانه های شروع زایمان را نمیشناسد. در صورتیکه در بارداری دوم تجربه مادر نسبت به علایم و مراقبت های بارداری و زایمان بیشتر میشود . 

در کل دنیا هر روزه تکنولوژی پیشرفت میکند و علم به ناشناخته های زیادی دست میابد که همه اینها در راستای خدمت رسانی به انسان هاست ، بنابراین مادران باردار امروزه باید مراقبت های بارداری بیشتری نسبت به چندین سال پیش انجام بدهند ؛ تا بارداری کم خطر تر و ایمن تری را سپری کنند . 

 

مشکلات بارداری دوم چیست ؟

در خانم هایی که صاحب فرزند هستند و مجدد باردار شده اند احساس خستگی و فشار روحی بیشتر است چون به هر حال باید از فرزند اول هم مراقبت کنند بخصوص اگر کودک شان خردسال باشد.

اگر سرکار میروید  و شاغل هستید خستگی شما بیشتر میشود در این جور مواقع میبایست استراحت خودتان را بیشتر کنید و سعی کنید از همسرتان در کارهای منزل کمک بگیرید .

علاوه بر این ها اضافه وزن شما بخصوص در سه ماهه آخر بارداری انجام وظایف تان را سخت تر میکند .

انقباضات بعد از زایمان ( پس درد ها ) در خانم های شکم چندم بیشتر دیده میشود .

آغوز که اولین شیر مادر بعد از زایمان است و پروتیین زیادی هم دارد در خانم های شکم چندم بیشتر است ومدت زمان بیشتری ادامه پیدا میکند . 

احتمال مسمومیت بارداری ( فشارخون بالا و دفع پروتین در ادرار ) در مادران شکم چندم کمتر است .

در مورد بارداری دوم باید دقت کنید که مادر بیشتر از 35 سال نشود . چون بارداری در سن بالای 35 جزو بارداری پرخطر محسوب میشود و به مراقبت های بیشتری نیاز دارد.

 

 

آیا زایمان طبیعی در بارداری دوم راحتتر است ؟

بله زایمان طبیعی برای بار دوم راحتتر است چون بدن یکبار مراحل زایمان را طی کرده و این بار راحتتر همان مراحل را سپری میکند.

در صورتی زایمان سزارین برای بار دوم یه مقدار شرایط را سختتر میکند چون احتمال چسبندگی جفت و... بیشتر است .

 

بهترین فاصله سنی برای بارداری دوم چقدر است ؟

محققان بهترین فاصله سنی برای بارداری مجدد را بین 3 تا 5 سال درنظر میگیرند چون هم عوارض بارداری و هم عوارضی که در آینده برای فرزندان ایجاد میشود کمتر است.

اگر فاصله سنی با فرزند اول کم باشد ، استراحت مادر برای بارداری دوم کمتر میشود چون مجبور است به کودک اول خود شیر بدهد و یا نیاز های اورا مرتب برطرف کند که همه اینها بارداری دوم را تحت تاثیر قرار میدهد در نتیجه ، جنین به خوبی رشد نمیکند و با وزن کم به دنیا می آید.

 

 

ناباروری بعد از داشتن یک فرزند ممکن است ؟

بله ممکن است یک زوج با داشتن یک فرزند ، برای بارداری دوم دچار مشکل شوند ، بخصوص اگر بیشتر از 5 سال از تولد فرزند اول شان گذشته باشد .در این موارد نگرانی کمتری وجود دارد و با احتمال بیشتری قابل درمان و بهبودی است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد