ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

روشهای پیشگیری از بارداری

روشهای پیشگیری از بارداری

پیشگیری از بارداری ناخواسته
روش‌های پیشگیری از بارداری ناخواسته
امروزه توجه به کیفیت زندگی جای کمیت را گرفته است و بسیاری از زوجین برای بارداری و پرورش فرزندان خود برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام می‌دهند. حال در این میان بارداری ناخواسته مسئله‌ای است که می‌تواند شما را از هدف‌های تربیتی و برنامه ریزی‌هایتان دور کند. در این مطلب قصد داریم روش‌های پیشگیری از بارداری ناخواسته را به شما آموزش دهیم و همچنین شما را با نحوه صحیح رویارویی با این موضوع آشنا نمائیم.

استفاده از کاندوم برای جلوگیری از بارداری ناخواسته


متاسفانه هنوز باورهای نادرستی در مورد روش‌های مختلف از جمله استفاده از قرص و آی‌یودی وجود دارد و برخی با نادرست خواندن این باورها هنوز به آنها اعتقاد دارند؛ باورهایی مانند قرص نازایی می‌آورد! آی‌یودی باعث عفونت می‌شود! و بسیاری باورهای دیگر.
اما خوشبختانه این باورها درمورد استفاده از کاندوم وجود ندارد و همه می‌دانند کاندوم تاثیر و تداخل عملی با هیچ دارویی که مصرف می‌کنند یا بیماری‌ای که به آن مبتلا هستند ندارد. استفاده از کاندوم تنها روشی است که هم از بارداری ناخواسته جلوگیری می‌کند و هم مانع انتقال عفونت‌های مقاربتی می‌شود. به همین دلیل آقایان با فکر آسوده‌تری در بحث سلامت باروری و خانواده شرکت می‌کنند. مساله مهم دیگری هم که در مورد کاندوم شایان ذکر است، عدم محدودیت برای استفاده از این روش است. از آنجا که این محصول دارویی نیست، می‌توان آن را از هر فروشگاه لوازم بهداشتی یا حتی سوپرمارکت‌های بزرگ خریداری کرد. برای استفاده از آن لازم نیست هیچ معاینه و بررسی‌ای توسط پزشک انجام شود و هرگز عارضه‌ای در اثر استفاده از آن گزارش نشده است. درصد بسیار اندکی که به دلیل حساسیت به لاتکس کاندوم دچار خارش و قرمزی اندام تناسلی می‌شده‌اند نیز امروزه می‌توانند از محصولات دیگر کاندوم که به بازار آمده است استفاده کنند. انواع مختلف کاندوم در سیستم ارائه خدمات دولتی وخصوصی در دسترس همگان وجود دارد. برای مطالعه در خصوص کاندوم بر روی مطلب انواع کاندوم مردانه و زنانه و روش استفاده از کاندوم کلیک کنید.
  کاندوم وسیله ای است که از بارداری ناخواسته جلوگیری می‌کند

  
قرص‌های جلوگیری از بارداری - قرص LD - قرص HD


ممکن است خانم‌ها مصرف قرص‌شان را فراموش کنند یا آقایان پس از رابطه جنسی متوجه شوند کاندوم پاره شده و یا از آلت تناسلی‌تان خارج شده است که نتیجه آن قوی شدن احتمال بارداری ناخواسته است. در این مورد باید از یک روش اورژانسی پیشگیری از بارداری کمک بگیرید. نباید زمان را از دست بدهید چون هرچه از موعد ارتباط مثبت و مشکوک کمتر گذشته باشد، احتمال موفقیت شما به صددرصد نزدیک‌تر خواهد بود. شما تا ۱۲۰ساعت بعد از آن مقاربت مشکوک، برای جبران و جلوگیری از یک بارداری ناخواسته فرصت دارید. برای این پیشگیری اورژانسی معمولا خانم ها از قرص LD یا HD و یا قرص‌های تری فازیک استفاده می‌کنند. به این صورت که برای قرص LD، ۴ تا قرص را یکجا استفاده می‌کنید و سپس ۱۲ساعت بعد هم ۴ قرص دیگر می‌خورید. برای قرص HD هم به محض در اختیار گرفتن قرص، دو تا مصرف کرده و ۱۲ ساعت بعد هم دوتای دیگر می‌خورید. برای قرص‌های تری فازیک هم باید در ابتدا ۴ تا قرص سفید رنگ و سپس ۴ تای دیگر هم ۱۲ ساعت بعد بخورند. تهوع و استفراغ از عوارض مصرف قرص‌های LD، HD و تری فازیک است به شکلی که نیمی از مصرف کنندگان حالت تهوع و ۲۰ درصد هم استفراغ را تجربه می‌کنند.
قرص لونورژسترول قرص دیگری است که در موارد اورژانسی به شما در بارداری ناخواسته کمک می‌کند. از مزایای این قرص می‌توان به آمار پایین‌تر حالت تهوع و استفراغ (فقط ۲۰ درصد امکان تهوع و ۶ درصد امکان استفراغ) نسبت به قرص‌های اشاره شده در بالا و آمار موفقیت ۹۹ درصد در جلوگیری از بارداری ناخواسته اشاره نمود. طریقه مصرف این قرص به این صورت است: کافی است دو قرص لونورژسترول را از داروخانه تهیه و (قیمت آن بسیار پایین است و بدون نسخه در همه داروخانه‌ها موجود می‌باشد) میل کنید. شما فقط به همین دو قرص احتیاج دارید. مراقب باشید این روش پیشگیری اورژانسی است و نباید برایتان عادی و همیشگی باشد.
قرص لونورژسترول قرصی است که در موارد اورژانسی به شما در بارداری ناخواسته کمک می‌کند
  
توجه به دوره تخمک گذاری برای جلوگیری از بارداری ناخواسته
یکی از روش‌های ساده برای پیشگیری از بارداری ناخواسته توجه به زمان تخمک گذاری در خانم‌ها و رعایت نکات پیشگیرانه در رابطه جنسی در آن زمان است. برای تخمین زدن روز تخمک گذاری کافی است زمانی را که دوره پریود بعدی شما آغاز می‌شود در نظر بگیرید، سپس ۱۲ تا ۱۶ روز از آن کم کنید. این چند روز، همان محدوده زمانی است که احتمال تخمک‌گذاری خانم‌ها در آن بسیار زیاد است. برای خانم‌هایی که یک دوره کامل آنها ۲۸ روز طول می‌کشد، چهاردهمین روز معمول روز تخمک‌گذاری است. برای استفاده از این روش، شما باید بدانید که دوره کامل شما معمول چند روز طول می‌کشد. حال شما باید در این بازه زمانی دقت بیشتری در رابطه جنسی داشته باشید تا احتمال بارداری برنامه ریزی نشده کاهش یابد.
منیع: setare.com
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد