ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

آشنایی با خرافات جنسی

آشنایی با خرافات جنسی

باورهای غلط درباره رابطه جنسی

۸ باور غلط درباره سکس، که ۸۰ درصد آدمها دارند





«من که مشکلی ندارم. از نظر من همه چی عالیه»
«بی خیال... دوست ندارم درباره ش حرف بزنم»
«من خودم استاد سکسم. همه مشکلاتشونو از من می پرسن»

اینها و جملاتی شبیه اش، واکنش بسیاری از آدمهاست، حتی وقتی همسر یا پارتنرشان از آنها می خواهد به مشاور مراجعه کنند و رابطه شان را بهبود بخشند. گفتن از سکس، اضطراب می آورد و مکانیسم های دفاعی فعال می شوند.

این ۸ گزاره را با کسی که ادعایش می شود دانای کل سکس است مرور کنید و ببینید سواد جنسی او واقعا چقدر است.



۱- ارگاسم یعنی انفجار؟


اصلا. ارگاسم هر بار می تواند متفاوت باشد از قبل. گاهی مثل یک نسیم ملایم در ذهن است و گاهی مثل یک طوفان. به همین دلیل است که مخصوصا خانم ها گاهی شک دارند که ارگاسم شده اند یا نه. عوامل بسیاری تاثیر دارند بر تفسیر مغز ما از ادراک های حسی و هر زمانی، این عوامل متغیرند.
 


۲- سکس عالی یعنی طولانی و پوزیشن های مختلف؟


نه. آنچه آدم ها به صورت فیزیکی «می کنند» مهم نیست، آن قدر که آنچه در ذهن شان می گذرد. سکس خوب، یک بستر خوب می خواهد و بستر گرم را اینها می سازد: اعتماد زیاد، استرس کم و ابراز احساسات.



۳- اگر برانگیخته شوید، دیگر نیازی به لوبریکانت نیست؟


غلط است. گاهی خانم ها برانگیخته می شوند اما ترشحات واژن کافی نیست. همان طور که برعکس، گاهی ترشح هست، اما لذتی در کار نیست. (حتی زنانی که مورد تجاوز واقع می شوند، لوبریکیشن راگزارش می کنند.) عوامل زیادی مثل سطح هورمون ها و داروها روی ترشحات تاثیر دارند. بعضی تراپیست ها حتی توصیه می کنند همیشه همراه کاندوم ژل لوبریکانت استفاده شود.
 


۴- خودارضایی باعث می شود بعدها نتوانید ارگاسم شوید؟


نه دقیقا این طور، اما اگر خودارضایی به یک روش خاص (مثلا با ویبراتور، یا با فشار آب) بارها تکرار شود، ممکن است تجربه ارگاسم به روش های دیگر سخت شود (و نه غیر ممکن؛ چون می تواند با تمرین اصلاح شود). برای همین می گوییم خودارضایی همیشه طبق یک الگوی خاص یا با وسایل خاص و در یک مکان خاص خوب نیست. این تنها نگرانی ای است که درباره خودارضایی داریم.



۵- خانمی که در دخول ارگاسم نمی شود مشکل دارد؟


اصلا. فقط ۲۰ تا ۳۰ درصد خانم ها می توانند در دخول ارگاسم را تجربه کنند و بقیه نیاز به تحریک کلیتوریس دارند؛ حتی شده با دست خودشان.



۶- اگر مردی یا زنی تحریک شود و ارگاسم نشود، آسیب می بیند؟


خیر. هیچ اتفاقی نمی افتد. اینکه مردی یا زنی دلش بخواهد به ارگاسم برسد و نرسد، درست مثل وقتی است که گرسنه است و دلش می خواهد سیر شود و با دو لقمه سر نمی شود. خب، سیر نشود نمی میرد که! همان قدر که ممکن است دل ضعفه داشته باشد، درد خفیفی هم ممکن است در بیضه ها یا در لگن به علت احتقان ایجاد شود. این درد هم کسی را نمی کشد اما آن فرد ممکن است در ذهن اش فاجعه سازی کند و درد را هزار بار بیشتر از آنچه واقعا هست حس کند.



۷- هرچه آلت مردان بزرگتر باشد، بهتر؟


این طور نیست. حساس ترین گیرنده های حسی در همان ورودی واژن هستند و نه در عمق آن. ضمن اینکه اصلا برای لذت بردن نیازی به تحریک داخل واژن نیست. کلیتوریس، دکمه لذت خانم ها، همین بیرون است.



۸- در اولین سکس، اگر خون نباشد، یعنی بکارت نبوده؟


اصلا این طور نیست. گاهی زهچین (همان پرده بکارت) دست نخورده است اما خونی در کار نیست و کاملا هم طبیعی است.
مقاله از : دکتر محمدرضا رجبی شکیب

 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد