ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

احکام شرعی زناشوئی


 

پاسخ به سوالات شرعی در زمینه مسائل جنسی و زناشوئی

احکام شرعی زناشوئی

سوالات مطرح شده توسط کاربران عضو پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

 

سوال

نام مرجع تقلید

پاسخ

سلام آیا نزدیکی با همسر دقیقا بعد از اتمام زمان پریود مشکل شرعی دارد؟ اگر بعد از نزدیکی متوجه شویم که روی آلت تناسلی مرد خون وجود دارد در حالی که از اتمام عادت ماهانه مطمئن هستیم این خون چیست و چه حکمی دارد؟

آیت الله خامنه ای

به نام خدا- با سلام، بستگی به میزان خون دارد. اگر از پاک شدن اطمینان دارید و مقدار خون کم است حکم استحاضه را دارد ولی اگر مقدار خون زیاد است ادامه پریود می‌باشد.

با سلام می خواستم بدونم بعد از برداشتن پرده زن ایا ادامه نزدیکی جایز است یا نه؟ با تشکر

آیت الله سیستانی

به نام خدا با سلام، به صورت کلی مانعی ندارد مگر آن که موارد اضطرار و احتمال خطر و آسیب‌دیدگی باشد.

با سلام...من 5ماهه عقد رسمی کردم.سوالم من در مورد جادو هست.ایا جادو واقعیت دارد؟؟؟منظورم اینه که ایا کسی میتونه با جادو خانم من رو از من و یا من رو از خانمم دور سازه؟؟؟ممنون

آیت الله خامنه ای

ّبه نام خدا و با سلام، متأسفانه جادو وجود دارد و افرادی از این طریق کارهایی کرده و تأثیراتی می‌گذارند. البته نه به آن حدی که بعضی از مردم به آن اعتقاد دارند. برای مسلمانان وارد شدن به این مسائل حرام است ولی برای ابطال آن حرمتی مترتب نیست.

سلام آیا از نظر اسلام در روابط جنسی هر کاری که لذت بخشه باید انجام داد یا محدودیت داره آیا بعضی کار ها منع شده ؟

آیت الله وحید خراسانی

به نام خدا و با سلام. در روابط جنسی بین همسران محدودیت چندانی وجود ندارد و فقط کارهایی که در سایر موقعیت‌ها حرام است در این رابطه نیز حرمت دارد. مثلاً خوردن نجاست و هر چیزی که طبع انسان با آن سازگار نیست و اغلب مردم از خوردن آن اکراه دارند در همه حال حرام است پس در رابطه جنسی نیز از خوردن مایع منی و سایر مایعات که لزوماً نجس هم نیستند باید اجتناب کرد. در همه حال هر کاری که برای انسان ضرر داشته باشد حرام است پس در این رابطه نیز نباید این کارها را انجام داد. در خصوص رابطه از مقعد هم باید عرض کنم که به فتوای آیه الله وحید خراسانی بنا بر احتیاط واجب جایز نیست.

سلام من سوال در مورد مسایل جنسی از نظر اسلام رو دارم نمی دونم میتونک اینجا مطرح کنم یا نه

آیت الله وحید خراسانی

به نام خدا و با سلام. این قسمت به همین منظور راه اندازی شده است. انشاالله که بتوانیم خدمتی کرده باشیم.

با سلام. میخواستم بپرسم آیا خود ارضایی واقعا از نظر شرعی مشکل دارد؟ کسی که شرایط ازدواجو ندارد حالا هم از نظر موقعیت کاری هم مالی هم مسکن و خلاصه هر چی و نمیتواند ازدواج کند ولی غریزه جنسی واقعا دارد اذیتش میکند تکلیف چیه؟ این فرد باید چیکار کنه؟ وقتی تنها راهش را خود ارضایی میداند.

آیت الله مکارم شیرازی

به نام خدا، با سلام، خود ارضائی (استمناء) طبق آیات قرآن و روایات معصومین و حکم عقل حرام و از گناهان کبیره است و عوارض نامطلوبی در دنیا و در جهان آخرت دارد. حرمت خودارضایی در آیات و روایات: خداوند در سوره مؤمنون می فرماید یکی از ویژگی های انسان های مؤمن این است که در مسائل جنسی خودشان را از آلوده شدن به گناه حفظ می کنند و صرفا از طریق ازدواج غریزه جنسی خود را ارضا می کنند سپس می فرماید هر کس از غیر مسیر ازدواج غریزه جنسی خودش را ارضا کند از تجاوز کاران است «الذین هم لفروجهم حافظون . الا علی ازواجهم او ما ملکت ایمانهم فانهم غیر ملومین . فمن ابتغاء وراء ذلک فاولئک هم العادون » و عمل استمنا مشمول آیه ۷ سوره مؤمنون می شود که می فرماید هر کسی غیر از این طریق را (جهت بهره گیری جنسی) طلب کند تجاوزگر است». علاوه بر این در سخنان گهربار معصومین(ع) نیز از عمل استمنا به زشتی یاد شده و مورد نهی قرار گرفته است که در اینجا به احادیثی از پیامبر(ص) و امام صادق(ع) اشاره می کنیم: ۱ )امام صادق(ع): روز قیامت خداوند با شخص خودارضا گفت و گو نمى‏کند و از چشم خدا مى‏افتد. (میزان الحکمة، ح ۱۸۷۴۹) ۲) رسول خدا(ص): لعنت خدا و ملائکه خداوند و تمام بشر بر شخص خودارضا. (همان، ح ۱۸۷۴۸) ۳) رسول خدا(ص): کسى که خودارضایى مى‏کند، ملعون است. (همان، ح ۱۸۷۵۱) ۴) امام صادق(ع): خودارضایى گناه بزرگى است که خداوند در قرآن از آن نهى فرموده است. (همان، ح ۱۸۷۵۰) ۵) امام صادق(ع): براى کسى که خودارضایى کند در قیامت عذاب دردناکى در نظر گرفته شده است. (همان، ح ۱۸۷۴۹) اینکه شما گرفتار این مفسده شده اید قابل حل است. چون یک خصوصیت بسیار مهم ومفید و ارزشمند هنوز در شما باقی است و آن اینکه شما عمل بد خود را بد می بینید. وای بحال کسانی که عمل بد خود را خوب می‌بینند (زیّن له سوء عمله). شما با این خصوصیت می‌توانید گذشته را جبران کنید و در آینده یک شخصیت مفید باشید. پیشنهادات کلی: 1 - سعی کنید نماز خود را اول وقت بخوانید . 2- بعد از نماز صبح دعای عهد را که آخر مفاتیح است بخوانید ،وتوسل به صاحب خود ولی عصر علیه‌السلام داشته باشید . 3- اول صبح پنج مرتبه آیة الکرسی را بخوانید . نسبت به خود ار ضایی: 1. با پزشک مشورت کنید . 2. ورزش بیشتر بنمایید . 3. خود را به خواندن داستان انبیاء و بزرگان مشغول کنید . 4. در صورتی که توانایی جسمی داشته باشید روزه مستحبی بگیرید. 5. از مطالعه و فکر و هرچه که موجب تحریک شهوت می شود دوری کنید. 6. از معاشرت با اشخاص آلوده اجتناب نموده و با دوستان متدین همنشینی و رفاقت داشته باشید. 7. در مجالس دینی و مذهبی و مجالس اهل بیت علیهم السلام شرکت کنید. 8. سعی کنید وقت اضافه ای برای شما باقی نماند. 9. بعد از خستگی کامل به رختخواب بروید. 10. وسائل و مقدمات ازدواج خود (حتی موقت) را فراهم آورید، خداوند به شما کمک خواهد فرمود.

به خاطر بی میلی جنسی من و درد هنگام نزدیکی همسرم مدت 6 ماه است که دیگر حاضر به برقراری رابطه جنسی نیست . البته ایشان محل کارشان در شهر خودمان نیست و ماهانه به مدت یک هفته به منزل می آیند . حکم این رابطه چیست ؟

آیت الله مکارم شیرازی

به نام خدا با سلام اگر زن و شوهر هر دو راضی به عدم برقراری رابطه باشند مشکلی پیش نمی‌آید. ولی در صورت دادن نفقه زن توسط مرد، تمکین زن از مرد واجب و جزء حقوق مسلم مرد است.

با سلام پسری هستم مجرد 29 ساله شرایط ازدواج ندارم و میل جنسی بسیار بهم فشار وارد میکند خصوصا با این سرو وضع دختران در خیابان امثال من باید چکار کنند ؟ لطفا نگوئید که ذهن را روی کارهای دیگر متمرکز کنید و ... که در شرایط ما امکان ندارد یه راهی جلو پایمان بگذارید

آیت الله خامنه ای

به نام خدا با سلام به این ترتیب تنها راهی که میشه توصیه کرد ازدواج موقت است.

با سلام. اگر زنی در حین رابطه با همسر خود برای تحریک شدن خود به موضوعات یا صحنه های جنسی مرد و زن دیگر فکر کند یا به صحنه جنسی فیلم های پورنو فکر کند حکمش ازنظر شرعی چیست؟

آیت الله خمینی

به نام خدا با سلام این عمل به شدت نهی شده و عملی بسیار قبیح و دور از شأن یک مسلمان است.

آیا دو نفر نامحرم در یک قبر دو طبقه دفن بشن مشکلی نداره؟

آیت الله خمینی

به نام خدا سلام، اشکالی ندارد

باسلام!عادت ماهانه من همیشه با یک روز لکه بینی شروع می شود و پس از یک روز ،خونریزی به صورت روان آغاز میگردد.حکم نماز من در این یک روز چیست؟ضمنا اخیرا دارویی استفاده کرده ام که موجب شده این لکه بینی پیش از خونریزی روان ،به دو روز افزایش یابد.آیاحکم مربوط به نماز تغییری میکند؟با تشکر

آیت الله مکارم شیرازی

به نام خدا سلام، هنگام لکه بینی شما باید با دستمال داخل مبهل را امتحان کنید اگر خون‌آلود شد جز عادت ماهانه محسوب شده و احکام آن جاری است و اگر خون مشاهده نکردید عادت ماهانه نیست وباید نماز و روزه را بجا آورید.

. با سلام وخسته نباشیدایا در هنگام وضو گرفتن که همزمان شیر اب باز است و هنگامی که دست چپ را میشوییم در این هنگام شیر اب را بسته و بعد بلا فاصله مسح سر بکشیم ایا . بستن شیر باعث باطل شدن وضو میگردد. چون برای کاهش مصرف اب انجام میگردد انجام میدهم .یا بگزارم وضو را کامل بگیرم بعد شیر اب را ببندم . با تشکر از شما

آیت الله مکارم شیرازی

به نام خدا بستن شیر آب هنگام شستن صورت و دست‌ها کار بسیار پسندیده و به جایی است. هنگام شستن دست چپ پیشنهاد می‌کنم که بلافاصله پس از ریختن آب روی دست و قبل از اتمام شستن آن، شیر آب را ببندید تا مشکلی برای وضوتان پیش نیاید. به صورت کلی با عرض کنم اگر هنگام مسح سر و پاها رطوبتی خارج از آب وضو به دست‌ها برسد، اگر این رطوبت بر آب وضو غلبه کند و بیشتر از آن باشد وضو را باطل می‌کند و اگر کمتر از آن بوده و بر آن غلبه نکند اشکالی در وضو ایجاد نمی‌کند

سلام برای غسل جنابت بدن باید خشک باشد یا نیازی نیست؟یعنی غسل می شود بعد از حمام کردن باشد؟ متشکرم.

آیت الله مکارم شیرازی

به نام خدا برای غسل نیازی به خشک بودن بدن نیست و می‌شود بعد از استحمام و با بدن کاملاً خیس هم غسل کرد

با سلام لطفا راهنماییم کنیم خیلی گیرم. خانم هستم که عروسی نکردم و عقدم در حین معاشقه همسرم ترشحاتی از بدنم خارج شده و خیس می شوم که بنده برای هر ترشحی غسل جنابت می کنم که این شرایط را سخت می کند.خواستم بدونم جدای از رابطه جنسی در چه شرایطی خروج ترشحات نیاز به غسل جنابت را واجب می کند. گاهی شاید روزی دو بار فک می کنم باید غسل کنم.در حالیکه واقعا به اوج لذت نرسیدم. باوجود کنترل خودم ولی این خیس شدن اتفاق می افتد. لطفا راهنمایی بفرمایید.

آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری

به نام خدا در زنان به دو صورت غسل جنابت واجب می‌شود: 1- دخول آلت مرد (بیش از ختنه‌گاه) در واژن و یا مقعد او 2- خروج مایعات از واژن همراه با اوج لذت جنسی. بنابراین خروج مایعات بدون اوج لذت جنسی و یا رسیدن به اوج لذت جنسی بدون خروج مایعات موجب وجوب غسل جنابت نمی‌شود. هم چنین اگر دخول صورت نگیرد و یا کمتر از حد ختنه‌گاه باشد.



 

مشاهده ادامه سوالات









 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد