ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

مهمترین تفاوت زن و مرد در رابطه زناشویی


مهمترین تفاوت زن و مرد در رابطه زناشویی

تفاوتهای مهم زنان و مردان در رابطه جنسی

در این مطلب چند تفاوت مهم و مبتنی بر یافته های علمی را برمی شمریم. تفاوت هایی که دانستنشان از بروز بسیاری از مشکلات زیر رختخواب همسران، مخصوصا همسران جوان پیشگیری می کند.



پنج تفاوت مهم زنان و مردان در رابطه زناشویی



۱- تفاوت در میل جنسی

مردان جنسی، زنان عاطفی
نه این که همه مردان این طور باشند، اما در مردان این قابلیت وجود دارد که بدون این که با کسی رابطه عاطفی داشته باشند، بتوانند با او رابطه جنسی برقرار کنند.

اما برای زنان رابطه جنسی و رابطه عاطفی کاملا درهم تنیده است. درواقع این شاید مهم ترین تفاوت جنسی زنان و مردان در رابطه جنسی باشد. تفاوتی که باعث نظریه پردازی های زیادی در روان شناسی شده است.

روان شناسان تکاملی می گویند مردان بالقوه و روی کاغذ می توانند میلیون ها فرزند داشته باشند و برای همین ژن های تنوع طلبی دارند؛ در مقابل، زنان به علت دوره بارداری و شیردهی به فرزندان می توانند فرزندان کمی را پرورش دهند.

 به خاطر این تفاوت ها آن ها احتیاج به مرد مراقبی دارند که در دوره بارداری و شیردهی از آن ها و فرزندشان حمایت کند. برای این حمایت طلبی آن ها رابطه عاطفی را با رابطه جنسی ترکیب می کنند. به هرحال این تفاوت پایه بسیاری از تفاوت های دیگر می شود.


۲- تفاوت در تمرکز جنسی

مردان پناهجو، زنان پراکنده
اگر زنان در طول روز مشکلی در محل کار یا در خانه با فرزندانشان داشته باشند، بعید است ه بتوانند شب میل جنسی داشته باشند. اما برای مردان برعکس است. آنها می توانند از سکس به عنوان راهی برای آرامش استفاده کنند.

 آن ها تنش روزانه خودشان را در رابطه جنسی فرو می نشانند. برای همین معمولا مردان برای رابطه جنسی به اصطلاح حاضر به یراق ترند تا زنان. همین تفاوت کوچک ممکن است باعث سرخوردگی مردان شود یا در زنان این احساس را به وجود بیاورد که فقط برای رابطه جنسی خواسته می شوند و حالت روانی شان برای مرد مهم نیست.


۳- تفاوت در رسیدن به اوج

مردان مایکروویو، زنان اجاق الکتریکی
زنان برای برانگیخته شدن از نظر جنسی زمان بیشتری نیاز دارند. آن ها شبیه به اجاق الکتریکی ذره ذره گرم می شوند، اما مردان مثل مایکروویو در زمان کوتاهی به اوج می رسند. زنان برای رسیدن به اوج لذت جنسی احتیاج به پیش نوازش بیشتری دارند.

 برای همین شاید مردی بتواند بعد از یک دعوای اساسی همچنان طالب رابطه جنسی باشد، اما برای زنان بسیار بعید است که بدون رابطه عاشقانه، که نمودش پیش نوازش است، برانگیخته شوند. دلیل بسیاری از بی میلی های جنسی یا دردناکی رابطه جنسی در زنان، رعایت نکردن اصل ساده پیش نوازش در مردان است.


۴- تفاوت در برگشت به حالت اول

مردان یک باره، زنان به تدریج
لذت جنسی در مردان در این مورد هم شبیه به مایکروویو است. آن ها بلافاصله بعد از اوج لذت تحریک ناپذیر می شوند و تا مدتی این دوره تحریک ناپذیری ادامه دارد، اما برای زنان این اتفاق آرام آرام می افتد.

ضمن این که زنان بعد از اوج دوباره می توانند تحریک شوند و دوره تحریک ناپذیری ندارند. برای همین است که زنان دوست دارند بعد از رابطه جنسی همچنان در آغوش همسرانشان بمانند، اما برعکس مردان آن قدر بی انرژی و تحریک ناپذیر می شوند که ترجیح می دهند بخوابند یا کار دیگری کنند. درواقع زنان هم به پیش نوازش و هم به پس نوازش احتیاج دارند.


۵- تفاوت در سنین برانگیختگی

مردان جوان برانگیخته، زنان میانسال برانگیخته
میل جنسی یک زن معمولا به تدریج بیشتر می شود و در سن ۳۶ تا ۳۸ سلاگی به اوج خود می رسد، اما در مردان از ابتدای بلوغ میل جنسی بالایی وجود دارد. عملکرد جنسی مرد در نوزده سالگی را می توان با کارکرد جنسی زن سی تا چهل ساله مقایسه کرد.

 از طرف دیگر زنان بعد از میان سالی در سن خاصی یائسه می شوند و برای مردان این اتفاق به تدریج با کم شدن میل جنسی در سنین سالمندی اتفاق می افتد. پدیده ای که به آن یائسگی مردانه می گویند.
منبع: مجله سپیده دانایی
 
رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد