ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

برخورد با همسر لجباز

برخورد با همسر لجباز

رفتار با همسر لجباز

اگر لجبازی در بین یک زن و شوهر اتفاق بیافتد به این معنی که مرد یا زن در زندگی متاهلی خود دچار ویژگی منفی لجبازی بشوند، چه اتفاقی می افتد؟ لجبازی در زندگی متاهلی بازی‌بسیار بسیار خطرناکی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تبیان،لجبازی، بازی خطرناکی است که برخی از زوجین به خصوص در سال‌های اول زندگی مشترک برای نشان دادن قدرتشان به یکدیگر در پیش می‌گیرند. آن‌ها فکر می‌کنند اگر در بسیاری از موارد نظر همسر خود را تأیید کنند و مطابق میل همسر خود عمل کنند، دیگر باید تا آخر عمر حرف‌شنو و مطیع محض او باشند.

این استدلال اشتباه باعث می‌شود برخی از افراد حتی زمانی که می‌دانند حق با همسرشان است باز هم مطابق نظرهمسر خود رفتارنکنند و به تکرار رفتار اشتباه خود بپردازند، اقدامی که در نظر همسرشان چیزی جز لجبازی نیست. اما مسئله زمانی بغرنج‌تر می‌شود که همسران این دسته از افراد مهارت رفتار با لجباز‌ها را به خوبی بلد نباشند و حتی برای نشان دادن بد بودن این رفتار آگاهانه مقابله به مثل کنند و با رفتار متقابل سعی کنند رفتار همسرشان را اصلاح کنند غافل از اینکه این کار تنها آتش اختلافات را شعله ور می‌کند.

 

اولین و توصیه برای رفتار با همسر لجباز، مدارا کردن است. جر و بحث زن و شوهرها و اختلاف ‌نظر‌های آن ها باعث می‌شود که گاهی در گفت و گو با یکدیگر جانب انصاف را رعایت نکنند

اولین و توصیه برای رفتار با همسر لجباز، مدارا کردن است. جر و بحث زن و شوهرها و اختلاف ‌نظر‌های آن ها باعث می‌شود که گاهی در گفت و گو با یکدیگر جانب انصاف را رعایت نکنند

برخی از افراد دیگر نیز سرزنش و ملامت یا قهر و کینه توزی را در برابر همسر لجباز خود پیش می‌گیرند که هر یک از این رفتار‌ها، به تنهایی می‌تواند صمیمیت و عشق را از زندگی مشترک بزداید.

سوالی که برای خیلی از افراد ممکن است ایجاد شود، این است که در هنگام مواجه شدن با لجبازی همسر، بهترین اقدام و بهترین کار چیست؟

اولین و مهمترین توصیه برای رفتار با همسر لجباز، مدارا کردن است. جر و بحث زن و شوهرها و اختلاف ‌نظر‌های آن ها باعث می‌شود که گاهی در گفت و گو با یکدیگر جانب انصاف را رعایت نکنند.

لجبازی یک خصوصیت شخصیتی است که باعث می‌شود افراد کارهای بچگانه بکنند و تصمیم های غیر منطقی بگیرند. کمبود اعتماد به نفس، نداشتن خود باوری و احساس شکست باعث لجباز شدن افراد می‌شود.

گاهی لحن صحبت زن یا شوهرها باعث می‌شود که همسرشان لجبازی کند. بنابراین زوج ها باید در گفتار و رفتارشان دقت لازم را داشته باشند و ببینند چه عمل یا رفتارهایی باعث واکنش همسرشان به صورت لجبازی می‌شود و سعی کنند از آن عمل ها پرهیز کنند.


نگذارید لجبازی به عادت تبدیل شود

ذکر این نکته هم ضروری به نظر می‌رسد که اگر همسری بعد از چند بار لجبازی به نتیجه مطلوب و خواسته خود برسد، این رفتار برای او به عادت تبدیل خواهد شد؛ بنابراین اگر مرد یا زنی مطمئن است که به درخواست همسرش جواب مثبت خواهد داد بهتر است در همان ابتدا او را به خواسته اش برساند ولی اگر قرار است به هیچ عنوان، کاری را انجام ندهد یک «نه»محکم و البته منطقی به همسرش بگوید و به هیچ وجه از نظرش برنگردد. در خصوص لجبازی باید به یک نکته کوچک، اما بسیار پر اهمیت توجه داشته باشید آن هم این که گاهی اوقات همسر شما لجبازی می‌کند، فقط برای این که احساس می‌کند شما خود را از او برتر می‌دانید.

 

بهتر است اگر با فرد لجبازی ازدواج کرده‌ایم تا جایی که می‌توانیم همسرمان را عصبانی نکنیم و حداقل کارهایی که می‌دانیم او دوست ندارد را انجام ندهیم. همچنین به یاد داشته باشیم که محبت و مهربانی همیشه کارساز است و ریشه لجبازی را می‌خشکاند

بنابراین اگر احساس کردید که لجبازی همسر شما به این دلیل است، در رفتار و لحن خود با همسرتان تجدید نظر کنید، طوری که او بداند شما اصلا چنین قصدی را ندارید.


راهکارهایی برای از بین بردن لجبازی همسر

- در این حالت سعی کنید از لحن کلمات منفی و همراه با کنایه استفاده نکنید. زیرا منجر به بالا رفتن لجبازی همسرتان می شود.

- با همسرتان بحث نکنید و عصبانیتش را بیشتر نکنید. زیرا در این حالت ممکن است که خود شما هم به این ویژگی منفی مبتلا شوید.

- سعی کنید همسر لجبازتان را در لحظه لجبازی به آرمش دعوت کنید.

- تمرین کنید که ویژگی های مثبت همسرتان را به او یاد آوری کنید تا اعتماد به نفسش بالاتر برود.

- همسرتان را به دلیل انجام دادن کارهای مثبت، هر چند کارهای کوچک و کم اهمیت تر، تحسین کنید.

در واقع باید قبول کنیم که هیچ فرد لجباز و یک‌دنده‌ای یک شبه و بدون همراهی و پشتیبانی اطرافیانش اصلاح نمی‌شود و گاهی حتی ممکن است به‌خاطر نادیده گرفته شدن روز به روز گزنده‌تر رفتار کند.

بهتر است اگر با فرد لجبازی ازدواج کرده‌ایم تا جایی که می‌توانیم همسرمان را عصبانی نکنیم و حداقل کارهایی که می‌دانیم او دوست ندارد را انجام ندهیم. همچنین به یاد داشته باشیم که محبت و مهربانی همیشه کارساز است و ریشه لجبازی را می‌خشکاند.

منابع : ایسنا / پارس نیوز / جام جم

 

 
رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد