ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

چرا نباید در قاعدگی رابطه جنسی داشت

چرا نباید در قاعدگی رابطه جنسی داشت

تاثیر رابطه جنسی بر خونریزی قاعدگی
ما عمل دخول در دوران قاعدگی را به دلایل ذیل توصیه نمی کنیم

رابطه جنسی چه تاثیری بر مدت زمان و شدت خونریزی در دوران قاعدگی دارد؟ 

گاهی ممکن است بدلیل افزایش انقباضات رحمی ناشی از ارگاسم (و اثر هورمون اکسی توسین)، بافت در حال ریزش داخلی رحم سریعتر ریزش کند و قاعدگی زودتر از زمان مورد انتظار پایان یابد. در یک مطالعه در دانشگاهی در آتن در زنان نزدیک به سن یائسگی، بررسی ها حاکی از افزایش همزمانی رابطه جنسی حین قاعدگی با افزایش میزان زمان و شدت خونریزی رحمی در زنان بود.
افزایش خونریزی از علائمی است که ممکن است افراد بدین خاطر، تشویق به برداشتن رحم در دوران نزدیک به یائسگی شوند. بعبارت دیگر احتمال داده شد که افرادی که حین قاعدگی اقدام به نزدیکی نمیکنند کمتر تحت عمل هیسترکتومی یا برداشتن رحم قرار میگیرند. در یک مطالعه دیگر بر روی 498 زن نازا، آندومتریوز با احتمال داشتن رابطه جنسی حین قاعدگی، رابطه مستقیم داشته است.
علی رغم موارد فوق، نظر بر این است که هیجانات جنسی و ارگاسم بعنوان یک فعالیت حرکتی، میتواند به کاهش دردهای رحمی حین قاعدگی نیز کمک کند و به اصطلاح اثر سودمندی داشته باشد.

آیا رابطه جنسی دهانی یا رسیدن به ارگاسم، حین قاعدگی امکان پذیر است؟ 

برخلاف تصور احتمالی شما، زوج های زیادی هنوز مایل هستند حتی حین قاعدگی (بطرز محدودی) به رابطه جنسی دهانی ادامه دهند. در این مورد نیز، مسائل بهداشتی در مورد احتمال انتقال عوامل بیماریزا، همانند ایجاد رابطه جنسی واژینال است، که قبلا به آن اشاره شد. ولیکن در مورد رابطه جنسی بدون دخول و رسیدن زنان به ارگاسم غیر واژینال، از هیچ نظر مانعی نداشته و با آگاهی از روش های مختلف روابط زناشویی، می تواند راه مناسبی، بدون مانع شرعی و بهداشتی، برای ایجاد رابطه ای سالم و صمیمی بین زوجین باشد.

آیا در زمان قاعدگی نیاز به استفاده از مواد ضدبارداری وجود دارد؟ 

با توجه به اینکه احتمال بارداری در زمان قاعدگی نزدیک به صفر است، رابطه جنسی در این دوران منجر به بارداری نشده و از این لحاظ نیازی به استفاده از روش های ضدبارداری نیست.

آیا مردم بطور معمول، هنگام قاعدگی اقدام به رابطه جنسی میکنند؟ 

بررسی ها نشان داده است که اقدام به رابطه جنسی حین قاعدگی چندان شایع نیست. احتمالاً پس زمینه های مذهبی، سنتی و فرهنگی مهمترین عوامل چنین ممانعتی بوده اند. برعکس مصرف الکل و ماریجوآنا، تشویق جفت به رابطه جنسی و افزایش میل جنسی حین قاعدگی از عوامل مهم منجر به رابطه جنسی حین قاعدگی بوده اند. نبود دانش و مهارتهای جنسی کافی برای ارضاء زوج بدون دخول، ممکن است یکی از عوامل مهم بروز تنش های جنسی در یک رابطه عاطفی- جنسی نه چندان مستحکم میان یک زوج و نتایج مربوط به آن (مانند روابط جنسی غیررسمی با شریک جنسی دیگر) شود.
رابطه جنسی در دوران قاعدگی شرعا حرام بوده و مطابق آموزه های ادیان دیگر و همچنین عرف اجتماعات و فرهنگ های مختلف نیز کراهت شدید دارد
منبع :pezeshkan.org
 
رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد