ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

در مورد میل جنسی در زنان بیشتر بدانیم

در مورد میل جنسی در زنان بیشتر بدانیم

آنچه زنان درمورد میل جنسی باید بدانند
 

مغز بزرگترین ارگان جنسی تان است


مغز جایی است که جرقه ها شروع می شوند، ۵ مورد از مهمترین مناطق:
استریاتوم: در سال ۲۰۱۲ یک تحقیق نشان داد وقتی چیزی میبینید که باعث بالا رفتن میل جنسی می شود این ناحیه در مغز روشن می شود.
آمیگدال: برخی تحقیقات اظهار داشته اند که ممکن است مقدار میل جنسی تان متناسب با اندازه آمیگدال در مغز باشد. آمیگدال مرکز احساسی بادامی شکلی در مغز است.
هیپوتالاموس: وقتی چیزی با ارزش را تجربه می کنید ( مانند یک بوسه ) این قسمت از مغز دوپامین تولید می کند، انتقال دهنده عصبی که برای لذت و انگیزه بسیار مهم است.
غشاء مغزی: لایه بیرونی قسمت خاکستری مغز مسئول عملکردهای بسیاری است، از جمله افکار شما درباره نزدیکی. این قسمت عامل ایجاد واکنشی زنجیره ای است که در نهایت باعث تولید هورمون های جنسی می شود.
غده هیپوفیز: این غده از خود هورمون جسم زرد ترشح می کند، که تخمدان را تحریک به تولید استروژن می نماید. این غده هورمون مادری پرولاکتین نیز تولید می کند که هنگام بارداری و شیردهی میل جنسی را کاهش می دهد.

میل جنسی ممکن است با بالا رفتن سن افزایش پیدا کند


در سال ۲۰۱۰ یک تحقیق نشان داد باروری زنان در ۳۰ و ۴۰ سالگی افول می کند، و فانتزی های جنسی آنها بیشتر و قوی تر می شود، و روی هم رفته میل جنسی شان افزایش می یابد. محققان فکر می کنند که این یک ترفند تکاملی است، که می خواهد با افزایش عمل نزدیکی شانس تولید مثل را بالا ببرد. دکتر اشترایشر می گوید: شرایط زندگی هم در این میان ایفای نقش می کنند، هرچقدر بیشتر با همسرتان راحت باشید و کمتر نگران بارداری میل جنسی نیز بیشتر بالا می رود. همچنین اعتماد بنفسی است که با بالا رفتن سن به وجود می آید: در یک تحقیق بزرگ که سال ۲۰۱۵ انجام شد محققان دریافتند خانم هایی که با بالا رفتن سن میل جنسی شان افزایش پیدا می کند به تصور خود از بدنشان ارزش می دهند. به هر حال هیچ چیزی مثل حس جذاب بودن نمی تواند شما را سر حال بیاورد!
 
 

قرص های صورتی هم مزایا دارند هم خطر


سال پیش، سازمان غذا و دارو آمریکا ( FDA ) Addyi را به عنوان اولین داروی افزایش میل جنسی برای خانم ها تایید کرد. بر خلاف ویاگرا همتای مردانه خود که با افزایش جریان خون در ناحیه تناسلی کار می کند، Addyi با تغییر تعادل انتقال دهنده های عصبی ( مانند سروتونین و دوپامین ) در مغز خانم ها میلشان را بالا می برد. Alas، قرص روزانه ای که برای خانم های یائسه تایید شده است، عوارض جانبی غیر جنسی دارد – از جمله حالت تهوع، گیجی، و خواب آلودگی . برای خانم های یائسه انتخاب های دیگری وجود دارد که می تواند میل جنسی شان را افزایش دهد، از جمله کرم تستوسترون یا هورمون درمانی .

استرس میل جنسی تان را می کشد


تحقیقات نشان داده خانم هایی که استرس را تجربه می کنند، وسطح کورتیزولشان بالا می رود نسبت به عوامل تحریک جنسی واکنشی ضعیف تر دارند. استرس قابلیت تمرکز و حضور کامل را از بین می برد، اما حواس پرتی تنها فاکتور نیست. تنش می تواند برای رابطه نیز گران تمام شود، تحقیقات نشان داده همسرانی که در موقعیت های استرس زا قرار داده شده اند کیفیت رفتارشان با یکدیگر کاهش پیدا کرده. خشم و عصبانیت مسلما نمی تواند از عوامل افزایش میل جنسی باشد. استرس حتی از درست خوابیدن نیز جلوگیری می کند، که همین باعث تشویش و کاهش میل جنس است. تحقیقات در سال ۲۰۱۵ نشان داد حتی یک ساعت خواب اضافی در طول شبانه روز می تواند تا ۱۴ درصد میل جنسی را افزایش دهد.
 
 

برخی داروها می توانند روی میل جنسی تاثیر بگذارند


برخی داروها ممکن است باعث شوند میل جنسی تان کاهش پیدا کند. اگر به هرکدام از داروهایی که مصرف می کنید مشکوکید از پزشکتان بخواهید یک جایگزین پیشنهاد دهد.
قرص های ضد بارداری: سطح فعالیت استروژن و تستوسترون را کاهش می دهند. قرص های تنها حاوی پروژسترون و IUD ها درست مانند قرص های ضد بارداری عمل می کنند با این تفاوت که روی میل جنسی تان تاثیر نمی گذارند.
بازدارنده‌های بازجذب سروتونین ( SSRIS ): این داروهای ضد افسردگی به عنوان سرکوب کنندگان میل جنسی شناخته می شوند. اما نوع دیگری از داروها – بوپروپیون – کمتر روی میل جنسی تاثیر دارند.
داروهای فشار خون: در یک تحقیق فرانسوی، ۴۱ درصد از خانم های یائسه ای که از این داروها استفاده کرده بودند گزارش دادند میل جنسی شان کاهش پیدا کرده. بتا بلاکرها، معمولا برای درمان فشار خون بالا استفده می شوند، و از مقصران اصلی هستند. شاید بهتر باشد والزارتان نوع دیگری از داروی ضد فشار خون را که نشان داده می تواند میل جنسی را افزایش دهد، استفاده کنید.
آنتی هیستامین ها: این داروها سلول های تولید کننده موکوس در سراسر بدن را خشک می کنند، از جمله واژن. اما نسل دوم آنتی هیستامین ها عوارض جانبی کمتری دارند ( مواردی مانند Zyrtec و Claritin ). درمان های غیر دارویی نیز برای حساسیت وجود دارد، مانند تزریق ها و قرص های ایمنی درمانی.

یوگا می تواند کمک کند


حرکت Downward Dog واقعا میل جنسی را بالا می برد؟ در یک تحقیق از خانم ها خواسته شد به مدت ۱۲ هفته روزانه یک ساعت یوگا کار کنند، در پایان محققان به این نتیجه رسیدند که ۷۵ درصد از این خانم احساس رضایت بیشتری از زنگی جنسی خود دارند. با در نظر گرفتن خاصیت آرامش بخش یوگا این تاثیر معنا پیدا می کند. دکتر تیموتی مک کال، نویسنده کتاب ” یوگا به عنوان درمان ” می گوید: یوگا به صورت خودکار تنفس عمیق تر را تسهیل و سیستم عصبی را آرام می کند، بنابراین به خون رسانی بیشتر و بهتر به ارگان های لگنی نیز کمک می شود.
از کیت هانلی مربی یوگا خواستیم حرکاتی که بیشترین کمک به میل جنسی را می کنند به ما معرفی کند و او این حرکات را  پیشنهاد داد: حرکت کبری ( تحقیقات نشان داده این حرکت می تواند تستوسترون را بالا ببرد ) حرکت  Extended Side Angle ( قسمت لگن را می کشد )  و حرکت Savasana ( این حرکت ذهن را آرام می کند ).

اگر میل جنسی تان را به کل از دست داده اید، با متخصص مشورت کنید


برای هر کسی ممکن است پیش بیاید که مدتی میلش فروکش کند، اما مدت زمانی که دیگر باید باعث نگرانی تان شود ۵ هفته است. ممکن است دلیلش یک مشکل پنهان سلامت باشد، در صدر لیست احتمالات کم کاری تیروئید قرار دارد، که می تواند روی تولید هورمون های جنسی تاثیر بگذارد. مورد بعدی افسردگی است، که انتقال دهنده های حس خوب را تحت تاثیر قرار می دهد.
مشکل حتی می تواند فشار خون بالا یا حتی دیابت نوع ۲ تشخیص داده نشده باشد. حقیقت این است که هر مشکل مزمنی می تواند روی میل جنسی تان تاثیر منفی داشته باشد، چون دیگر بدنتان برای کارهای دیگر انرژی کمی خواهد داشت. اگر میل جنسی تان را به کل از دست داده اید با پزشک خود مشورت کنید، راه حل ها و درمان های او می تواند دوباره به مسیر برتان گرداند.

برخی غذاهای خاص می توانند کمک کنند


دکتر سینتیا ساس، متخصص بهداشت تغذیه غذاهایی را به ما معرفی کرد که می توانند میل جنسی را افزایش دهند:
توت ها: توت ها حاوی آنتی اکسیدانی هستند به نام آنتوسیانین، که باعث تقویت گردش خون، و ایجاد تاثیری طبیعی شبیه به ویاگرا می شود. بر اساس تحقیقات سال ۲۰۱۱ هفته ای یک فنجان می تواند باعث کاهش فشار خون نیز بشود.
هندوانه: به لطف سیترولین، ماده مغذی که با تاثیر زنجیروارش رگ های خونی را آرام می کند و جریان خون را به تمام قسمت های بدن افزایش می دهد، هندوانه می تواند به افزایش میل جنسی کمک کند.
نخود: نخودها منابع مناسبی از زینک هستند، که نشان داده می تواند به تنظیم تستوسترون در مردها کمک کند. برای افزایش میل جنسی باید به فکر همسرتان نیز باشید پس هر چند وقت شب شام وعده ای حاوی نخود به او بدهید!
شیرین بیان: در یک تحقیق مشخص شد بوی آبنبات شیرین بیان وقتی با بوی خیار میکس می شود می تواند تا ۱۳ درصد جریان خون در منطقه مهبلی را افزایش دهد.
منبع: بدونیم/برترینها
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد