ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

وقتی زوجها نمیتوانند درست با هم حرف بزنند چکار کنند

وقتی زوجها نمیتوانند درست با هم حرف بزنند چکار کنند

نامه عاشقانه به همسر

گاهی پیش می‌آید که به هر دلیلی همسران نمی‌توانند به‌خوبی با یکدیگر صحبت کنند، آداب گفت‌وگو را بلد نیستند یا سبک مفاهمه و ادبیات گفت‌وگویشان به‌گونه‌ای است که فضای تفاهم و همدلی و حل مسئله در صحبت‌ها پیش نمی‌آید. در چنین مواقعی چه باید کرد؟ اگر صحبت‌کردن‌ها به نتیجه مطلوبی ختم نشود کم‌کم همسران از گفت‌وگو با یکدیگر ناامید می‌شوند و به نوعی راه برای حل مسائل مشترک بین آنها بسته می‌شود. در این مطلب سعی داریم یک راه میانبر به شما معرفی کنیم تا به بن‌بست در گفت‌وگوها نرسید. یک راه ساده... نامه بنویسید. با ما همراه باشید تا فوت و فن این راه میانبر و ساده را بررسی کنیم.

وقتی حرف زدن جواب نمی‌دهد!

اینکه چرا شما و همسرتان نمی‌توانید با هم گفت‌وگو کنید دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. شما وقتی نامه می‌نویسید می‌توانید در فضایی به دور از هیجانات و احساس، موضوع مورد نظرتان را با همسرتان مطرح کنید و حتی بارها و بارها قبل از تحویل آن به همسرتان آن را بخوانید و اصلاح کنید تا به نقطه مطلوب برسید. همین مزیت، یکی از مهم‌‌ترین دلایل به شکست انجامیدن گفت‌وگوها را از بین می‌برد. بسیاری از همسران به‌دلیل اینکه روش‌های گفت‌وگوی موفق را نمی‌دانند هنگام گفت‌وگو به جای طرح مسئله و تلاش برای حل آن یا نقد رفتار طرف مقابل، شخصیت او را مورد نقد قرار می‌دهند و ناخودآگاه باعث به‌وجود آمدن یک گارد دفاعی در ذهن او می‌شوند که حل مسئله را پیچیده‌‌تر می‌کند. اما در نامه‌نوشتن با کمی دقت می‌توان این نقطه‌ضعف گفت‌وگو را تبدیل به نقطه‌قوتی برای حل مسئله کرد.

لطفا از فضای مجازی فاصله بگیرید

وقتی می‌گوییم نامه بنویسید یعنی هدفمان این است که در فضایی آرام و اختصاصی برای همسرتان بنویسید و او هم در فضای آرام و اختصاصی بنشیند و نامه شما را بخواند و به قول معروف به گوش دل نیوش کند. فضای مجازی اما از جی‌میل و واتس‌آپ گرفته تا تلگرام و اینستاگرام تنها چیزی که ندارد آرامش است و اختصاصی بودن. خاصیت فضای مجازی این است که با انبوهی از اطلاعات در هر لحظه، ذهن مخاطب را بمباران کند و در وسط یک میدان جنگی در حال بمباران، فرصتی برای آرامش و طمأنینه پیش نمی‌آید. تصور کنید که با صرف کلی وقت نامه‌ای را برای همسرتان نوشته‌اید و حالا آن را روی تلگرام برای همسرتان می‌فرستید. همسرتان نامه شما را می‌بیند و مشغول خواندن می‌شود، هنوز 2 خط نخوانده در فلان گروه مورد خطاب قرار می‌گیرد و نوتیفیکیشن یا اعلام هشدار دریافت می‌کند. فلان همکارش در پی‌وی بحث کاری را مطرح می‌کند یا خبر فوری فلان حادثه در کانال خبری به دستش می‌رسد. به‌نظرتان در چنین موقعیتی چه بلایی بر سر نامه شما می‌آید؟ بهتر است در یک فضای بسیار نوستالژیک و آرام، مثل قدیم‌تر‌ها نامه‌تان را روی کاغذ و با دستخط خودتان بنویسید تا همسرتان هم در فضایی آرام و به دور از هیاهو نامه‌تان را سر صبر بخواند.

نامه نوشتن هم مثل هر روش ارتباطی دیگر راه و رسمی دارد. اشتباه نکنید، قرار نیست اصول نگارشی را اینجا برایتان آموزش بدهیم. منظور از راه و رسم، روشی برای طرح موضوع و مسئله است که احتمال رسیدن به نتیجه مطلوب و دلخواه را برای شما و همسرتان بیشتر می‌کند.

نامه را چطور شروع کنیم؟

نامه نوشتن هم مثل هر روش ارتباطی دیگر راه و رسمی دارد. اشتباه نکنید، قرار نیست اصول نگارشی را اینجا برایتان آموزش بدهیم. منظور از راه و رسم، روشی برای طرح موضوع و مسئله است که احتمال رسیدن به نتیجه مطلوب و دلخواه را برای شما و همسرتان بیشتر می‌کند. پیش از هر چیز در ابتدای نامه با یک کلمه محبت‌آمیز همسرتان را مورد خطاب قرار دهید، «عزیز دلم، عشقم، مایه آرامشم، زیبای من» یا هر کلمه محبت‌آمیز دیگری که بلدید در ابتدای نامه فضای ذهنی همسرتان را از مقابله و تضاد به مفاهمه و عشق‌ورزی تغییر می‌دهد. در ادامه نامه از خوبی‌های زندگی مشترکتان بگویید. از زیبایی‌هایی که اگر کمی با دقت به زندگی‌تان نگاه کنید، در هر شرایطی که باشید حتما وجود دارند. از زیبایی‌های زندگی بگویید و از اینکه خوشحالید با همسرتان زیر یک سقف هستید. گام بعدی این است که از زحمات و تلاش‌های همسرتان در زندگی تشکر کنید. همه این مقدمه‌چینی‌ها برای این است که فضای گفت‌وگوی مکتوب بین شما برای تفاهم و حل مسئله آماده شود و به فضای درگیری و اختلاف و تخریب نزدیک نشود.

چطور مسئله را مطرح کنیم؟

حالا بعد از این مقدمات وقت رفتن سراغ اصل موضوع است. باید مشکل را مطرح کنید اما در طرح مشکل و مسئله هم باید نکاتی را رعایت کنید. اول اینکه به جای نقد کلیت شخصیت همسرتان، رفتار او را مورد نقد قرار دهید؛ یعنی مثلا ننویسید: « تو آدم عصبی‌ای هستی، تو سهل‌انگاری، تو به من اهمیت نمی‌دهی و...» بلکه بنویسید «فلان رفتار تو، برخورد تو در فلان موقعیت، عکس‌العملی که در فلان موقعیت نشان دادی» این کار باعث می‌شود به جای تخریب شخصیت همسرتان، رفتار او مورد نقد قرار بگیرد و واکنش بهتری‌نشان دهد. نکته بعدی اینکه خیلی صریح و شفاف و شسته‌رفته موضوعی را که باعث ناراحتی‌تان شده مطرح کنید و از حاشیه‌ها بپرهیزید. فرض کنید شما از نوع رفتار همسرتان با شما در برابر خانواده‌‌اش ناراحتید، برای بیان این مشکل لازم نیست همه سوابق برخورد با خانواده همسر و بدرفتاری‌های احتمالی خانواده‌ها را مطرح کنید. صریح و مستقیم همان رفتار همسرتان را هدف بگیرید و خواسته‌تان را با عبارت: «من دوست داشتم یا کاش...» بیان کنید؛ مثلا بگویید: «من دوست داشتم تو هنگام تصمیم‌گیری برای دعوت از برادرت، نظر من را هم می‌پرسیدی» یا مثلا «کاش تو در برابر اهانت مادرت به من سکوت نمی‌کردی و محترمانه از من دفاع می‌کردی». در گام بعدی راهکارهایی که برای حل مسئله به‌نظرتان می‌رسد را با عنوان: «پیشنهاد من این است که...» مطرح کنید و از او هم بخواهید تا درباره این موضوع فکر کند و نظرش را برای شما بنویسید.

ریزه‌کاری‌های نامه‌بازی

نامه‌فرستادن در روزگار ما یک کار رمانتیک و نوستالژیک به‌حساب می‌آید و با کمی ریزه‌کاری و ظرافت، شما می‌توانید این فضای نوستالژیک و عاشقانه را تقویت کنید. از ظاهر نامه شروع کنید. می‌توانید از کاغذهای ابر و باد استفاده کنید یا کاغذهای کاهی را انتخاب ‌کنید یا حتی اگر هیچ امکاناتی در دسترس نبود، لبه‌های کاغذ معمولی‌تان را با فندک بسوزانید و حالتی زیبا به نامه‌تان بدهید.

پاکت‌های نامه مختلفی هم به قیمت‌های بسیار ارزان و با ظاهری عاشقانه و صمیمی وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید و یا اگر خواستید خلاقیت بیشتری به خرج دهید با استفاده از لوازم آرایشی طرحی از بوسه یا قلب را روی پاکت ساده نامه به‌وجود بیاورید. چند گلبرگ گل‌سرخ هم می‌تواند ظاهر زیباتری به نامه‌تان بدهد. و خیلی کارهای دیگر که با کمی خلاقیت حتما به ذهن خودتان هم خواهد رسید. برای تحویل نامه هم سعی کنید به هیچ وجه نامه را مستقیم به‌دست همسرتان ندهید. قرار دادن نامه در جیب لباس، داخل کیف، زیر سوئیچ روی اپن آشپزخانه یا حتی نصب شده روی در یخچال و فریزر، هیجان بیشتری برای همسرتان ایجاد می‌کند. همراه‌شدن نامه با یک شاخه گل یا هدیه کوچک هم دیگر ترفندی است که ذهن همسرتان را برای پذیرش مطالب نامه آماده‌تر می‌کند.

 

رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد