ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

آیا رابطه دهانی برای زنان خطر دارد

آیا رابطه دهانی برای زنان خطر دارد

خطرات رابطه دهانی برای واژن

رابطه دهانی یکی از بخش های رابطه جنسی است که اطلاعات زیادی در مورد خطرات آن وجود ندارد. در این مطلب به برخی مشکلات مربوط به رابطه دهانی اشاره می شود.

رابطه دهانی چه خطراتی برای واژن دارد؟

85 درصد خانم ها در هنگام برقراری رابطه جنسی رابطه دهانی انجام می دهند. بر اساس بررسی های انجام شده رابطه دهانی یک بخش طبیعی از لذت رابطه جنسی در بین زوجین شده است.

اما با وجود علاقه اکثریت به این نوع رابطه اطلاعات زیادی در مورد آن در دست نیست و خطرات آن مشخص نشده است. بیشتر اطلاعات و راهنمایی ها مربوط به رابطه مقعدی یا رابطه واژینال است. به این ترتیب شاید سوال بسیاری از افراد باشد که آیا رابطه دهانی سلامت واژن خانم ها را به خطر می اندازد؟

دکتر آلیسا دووک  Alyssa Dweck، متخصص قلب  عضو تیم پزشکی نیویورک در این باره می گوید:رابطه دهانی لزوما برای واژن بد نیست. یک محیط باکتریایی طبیعی در دهان و یک محیط باکتریایی طبیعی در واژن وجود دارد و برای افرادی که دارای سیستم ایمنی سالم و طبیعی هستند، این محیط باکتریایی مشکلی ایجاد نمی کند.

رابطه دهانی و تبخال تناسلی

در حالیکه بزاق همسر شما ممکن است سالم باشد، دهان، لب ها یا گلوی او ممکن است کاملا سالم نباشد. اگر فرد مبتلا به تبخال باشد یا احساس کند به زودی دچار تب خال خواهد شد – و لب او با پوست واژن و اطراف آن تماس پیدا کند – این تب خال ممکن است به شما منتقل شود.

تبخال ها به علت ویروس هرپس herpes بروز می کنند، بنابراین هرپس دهانی مرد می تواند در زن به هرپس واژینال یا تبخال تناسلی تبدیل شود. دکتر دووک در این باره می گوید: بسیاری از افراد به این واقعیت فکر نمی کنند که اگر مرد یکی از این تبخال ها را داشته باشد و با یک زن رابطه دهانی برقرار کند، پس از آن زن مستعد ابتلا به عفونت و تبخال تناسلی خواهد بود.

 رابطه دهانی و بیماری سوزاک و کلامیدیا 

تبخال تناسلی تنها بیماری مقاربتی پس از یک رابطه دهانی برای یک زن نیست. سوزاک Gonorrhea و کلامیدیا chlamydia هم بیماری هایی هستند که اگر مرد در گلوی خود به آنها مبتلا باشد، می تواند آن ها را از طریق رابطه دهانی به واژن زن انتقال دهد.

رابطه دهانی و ویروس HIV

ویروس HIV نیز تهدید دیگری است. ذرات ویروسی می توانند از طریق یک خراش یا زخم وارد واژن شده و HIV را نیز به زن انتقال دهند. 

رابطه دهانی و ویروس پاپیلوم انسانی یا HPV

خطر دیگر خطر ویروس Human Papillomavirus ویروس پاپیلوم یا HPV انسانی است. احتمال انتقال این ویروس از طریق رابطه دهانی مشخص نیست، اما به هرحال طبق گفته مرکز کنترل بیماری ها، برخی بررسی ها نشان داده اند که این احتمال وجود دارد. اگر شریک جنسی یک خانم ویروس HPV را در گلوی خود داشته باشد و یکی از انواع ویروسی را که با سرطان دهانه رحم در ارتباط است در میان آنها وجود داشته باشد، این ویروس به زن انتقال داده می شود و خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم در زن افزایش خواهد یافت. 

به هرحال رابطه دهانی در زمان پریود زن به هیچ عنوان توصیه نمی شود زیرا احتمال انتقال عفونت به هر دو طرف وجود دارد. 

دکتر دووک در خاتمه می گوید: همیشه برای رابطه جنسی دهانی یا واژینال توصیه هایی داریم و اقدامات احتیاطی لازم است انجام دهید. اگر اطلاعی از وضعیت بیماری های مقاربتی شریک جنسی خود ندارید، بهتر است در زمان رابطه جنسی از کاندوم استفاده کنید. در زمان رابطه دهانی نیز می توانید روی واژن خود را با سد دهانی dental dam بپوشانید – سد دهانی یک قطعه نازک لاتکس است که می توانید روی واژن خود را با آن بپوشانید. به این ترتیب زبان و دهان شریک جنسی ارتباط مستقیم با پوست و اطراف واژن نخواهد داشت.

منبع: سایت سیمرغ


 

رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد