ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

X-tasi عملکرد مخرب قرصهای روان گردان اکستازی

X-tasi  عملکرد مخرب قرصهای روان گردان اکستازی

مقاله از سوی مینا دادفر بعلاوه تلفیقی از مقاله Slowly Die روزنامه Times 

قرص ها ی اکس که بین 8 تا 120 میلی گرم وزن دارند می توانند سفید باشند.  اما با نشانه های مثل چهره های خندان یا ستاره، که روی آنها حک شده است به فروش میرسد. قرصهایی که روی آنها آرم شبدر یا میتسوبیشی حک شده باشد بسیار خطرناک هستند. این قرص اغلب به نام LovePill نامیده می شود . چرا که به صورت مقطعی قدرت درک انسان ، بویایی ، لامسه ، چشایی و شنوایی را تقویت می کند . علائم قرص اکستازی تا حدود 20 دقیقه بعد از مصرف نمایان می شود این نسانه ها شامل زدن نبض ضربان بالای قلب ، دهان خشک ، مردمک گشاده شده ، تنش عضلانی ، گرفتگی عضلاتی تلاطم معده و همچنین گرم و مرطوب شدن است . MDMA به نورنهای سروتونژیک در مغز آسیب مبزند این نورنها سروتئین ترشح می کننداین ماده بعد از ترشح باعث ایجاد گشادی در فرد می شود و اصولا وقتی ترشح آن زیاد می شود که فرد باید احساس شادی بکند ، بعد از این مرحله شادمانی ، سلولها مواد دیگری ترشح می کنند که سطح سروتئین را پایین می آورد.

اکس این سلولها را بلوکه میکند و باعث می شود سروتئین برای مدت بیشتری باقی بماند ، برای اینکه فرد بریا زمان بیشتری احساس شادی و بی غمی کند.مصرف طولانی مدت اکس چرخه تولید و متابولیسم سروتئین را مختل می کند ودر نتیجه میزان سروتئین مغزی کاهش پیدا می کند. همین امر باعث بروز افسردگی میشود.

خطرات اکستازی شامل مراحل زیر است:

1-به دلیل شرایط نا مساعد ساخت اغلب قرصها تا 40 درصد خالص هستند

2-مصرف کنندگان معتقد هستند که هر چه از مدت زمانی که قرص را مصرف می کنند بگذرد برای گرفتن نتیجه مشابه باید میزان بیشتری مصرف کنند

3- حدود 90 درصد افرادی که اکستازی مصرف میکنند بریا از بین بردن دردها و بیماریهای بعدی به مواد مخدری چون کراک یا هروئین روی می آورند.

4- 67درصد افرادی که این قرصها را مصرف می کنند پس از مدتی بنده قرص شده و مجبور می شوند طی برنامه خاصی آنرا مصرف کنند.

قرصهای موجود در بازار ایران عناوین مختلفی دارند : دلفین لنگر ، صلیب سرخ ، رنو ، سان شاین ، سوپرمن ، هوندا ، اپل ، امگا ، پلیکان ، لاو ، مرسدس و غیره . این قرصها با قیمت هر عدد 6 تا 12 هزار تومان به فروش میرسند. جوانانی که اقدام به مصرف این قرصها می کنندبه دلیل اینکه دچار تبهماتی در بینایی ، شنوایی و دیگر حواس می شوند بدون آنکه متوجه خطرات بشوند دست به کارهایی میزنند مثلا پنجره را باز کرده و به بیرون میپرند ویا درم اشینی که به سرعت حرکت میکند در را باز کرده و بیرون میپرند این افراد چیزهایی را که وقتقعیت ندارند میبینندو می شنوند و در مصرف طولانی مدت اکس باید گفت این قرصها به کبد و کلیه آسیب میرسانند فشار خون را بالا میبرند و در یکی از حمله های فشار خون دچار خونریزی مغزی می شوند.این مواد اعتیاد آور هستند به این معنا که فرد تمایل به استفاده مجدد بریا رسیدن به حالت دلخواه پس از مصرف را پیدا میکند وبه سرعت میزان دوز مورد نیاز افزایش پیدا میکند و شخص بعد از عادت به اکس بریا کنار گذاشتن آن دچار علائم اظطراب و علائم ترک میشود.

چرا اکستازی تولید شد؟

نخستین بار اکستازی توسط کمپانی آلمانی ((مرک)) تحت عنوان داروئی برای کم کردن اشتها و نیز لاغری به بازار عرضه شد این دارو پس از جنگ جهانی دوم هم بریا سربازان امریکائی و آلمانی به کار رفت. سربازان به دلیل اثرات ناشی از جنگ دچار افسردگی های حاد شده بودند که پزشکان اروپائی شروع به ساخت اکستازی ( با دوز پایین) بریا رفع مشکل سربازان جنگ کردند. سربازانی که مصرف این قرص ها آنها را ساعتها شاد نگه می داشت. اما بعد از مدتها هوش آنها تحلیل رفته و آنها را از حل ساده ترین مسائل نیز عاجز بودند تاثیرات جانبی شدیدی که بر روی سیستم بدن به خصوص مغز میگذاشت از سوی سازمان جهانی بهداشت در رده داروهای غیر قانونی قرار گرفت.

مقاله از سوی مینا دادفر بعلاوه تلفیقی از مقاله Slowly Die روزنامه Times     

نظرات 12 + ارسال نظر
پارمیس سه‌شنبه 12 تیر 1386 ساعت 01:05 http://apadana2006.blogsky.com

سلام آقای مجد. خوبین؟
باز هم باید گفت مرسی از زحمات شما. واقعا از شما و همکارانتون متشکرم.
من خیلی چیزا از این وبلاگ یاد گرفتم. خیلی آگاهی ها به ما دادید. مرسی. همچنان همراهی تون خواهیم کرد. امیدوارم در پناه خدای مهربان همیشه شاد و سلامت باشید و به آرزوهاتون برسید. دست حق یارتون.

سلام متشکر و ممنون از لطف حضرت عالی البته من آقای مجد نیستم اما به جای ایشون از شما سپاسگذارم .

حامد سه‌شنبه 12 تیر 1386 ساعت 01:18 http://www.film.2ir.ir

سلام
وبلاگتون خیلی جالب و خوندنیه

ممنون از زحماتتون ..
خیلی استفاده کردیم .....!!!!!


بازم ممنون
موفق باشین ..

التماس دعا
..

سپاسگذاریم از لطف شما . پاینده باشید.

رضا ب سه‌شنبه 12 تیر 1386 ساعت 07:55 http://www.raheravan.blogfa.com

با سلام و خداقوت
جای تاسفه که باید شاهد باشیم جوانان ما اکثرا ازمایش کننده مواد مخدر جدید یا دیگر مواد مضری هستند که به نحوی نو و تازه اند.
به نظر من باید امکانات تفریحی و سرگرم کننده زیادی برای تخلیه انرژی جوانان در اوقات فراغت در نظر گرفته بشه تا کمتر به این چیزها رو بیارن.
تلوزیون هم که قربونش بشم تا زمانی که تبلیغات سود اور هست کاری به فرهنگ سازی نداره
موفق باشید

درود بر شما .

ساناز سه‌شنبه 12 تیر 1386 ساعت 11:15

خیلی وحشتناک ولی نمیدونم چرا اینقدر راحت در دسترس جوونها است.

سپاسگذاریم از نظر شما.

رویا سه‌شنبه 12 تیر 1386 ساعت 14:29

خوبه خیلی خوبه

مانی سه‌شنبه 12 تیر 1386 ساعت 14:39

سلام
واقعآ مسئولان جامعه برای جلو گیری از ورود چنین موادی شدیدآ کوتاهی می کنند حتی بیشتر افرادی که در این موارد اطلاعاتی دارند خود دولت را مسئول چنین فجایعی می دانند به خاطر عدم آگاهی در مردم و عدم تلاش دولت مردان برای ایجا آگاهی و همکاری بیشتر در این زمینه من واقعآ متآسفم که جوانان ملت ما این قدر سست اراده هستند

با سلام لطفا یکطرفه به مسئله نگاه نکنید دولت به سهم خودش در این زمینه تلاش کرده و خواهد کرد اما مواد اعتیاد آور که اغلب در ایران تولید می شوند درصد ناخالصی زیادی دارند پس وارداتی نیستند هر مکانی هم که توسط مردم معرفی بشود سریعا اقدام می شود . متاسفانه جوانان ما از خودباوری دور شده اند . البته بعضی جاها کوتاهی بوده اما نه فقط از جانب مسئولین من و شما و خیلی های دیگه که حتی حاضر نیستیم لب به سیگار بزنیم هم در این کشور زندگی می کنیم با همین دولت پس چرا ما معتاد نشدیم؟

مهسا سه‌شنبه 12 تیر 1386 ساعت 15:19 http://unripe_potato@yahoo.com

سلام خته نباشین..
خیلی خوبه....
وبلاگ شما خیلی جامع تر و کامل تر شده و روز به روز هم داره بهتر میشه...
یربلند باشید
خدا نگهدار

سلام سلامت باشید
از نظر لطف شما کاربر گرامی سپاسگذاریم. موفق باشید.

امیر سه‌شنبه 12 تیر 1386 ساعت 17:15

با سلام وعرض ادب و تشکر به خاطر زحمات شما عزیزان
و تشکر ویژه به خاطر این که مسائل ومشکلات جوانان امروز را مطرح میکنید اما ای کاش جوانها هم قبل از این که دست به کاری بزنند قبلش اطلاعات کافی را جمع میکردند و سود و زیان آن کار را هم در نظر میگرفتند بعد دست به کار می شدند .
به امید روز های آفتابی
خوش باشید وسربلند

با سلام به شما
تشکر می کنم از نظر لطف شما نسبت به این گروه . حق باشماست اما باور کنید خیلی از افراد دانسته وارد میدان اعتیاد می شوند بزودی گزارش گفتگو با ۳ نفر از افرادی که به اکستازی و کراک اعتیاد داشتند رو در سایت درج می کنیم.
شما هم موفق و سربلند باشید.

بی نام سه‌شنبه 12 تیر 1386 ساعت 22:13

سلام آقای مجد خوبین شما؟ خسته نباشید . به مسئله فوق العاده مهمی اشاره فرمودید به خصوص که مصرف این قرصها در زمینه انحرافات جنسی هم تاثیر زیادی دارد .بازم ممنون وموفق و پیروز باشید.
کیمیا

سلام من از همکاران آقای مجد هستم ایشون مسافرت تشریف دارند. ممنون و سپاسگذارم از نظر شما .

ونوس سه‌شنبه 12 تیر 1386 ساعت 22:57

من از وقتی شنیدم معتادین به کراک رو نمیشه شست و بدنشون تیکه تیکه میشه شبا از ترس خوابم نمیبره.برادر کوچیکمو همیشه چک میکنم مبادا چیزی مصرف کنه.خیلی ازشون میترسم.وحشتناکن.

این خیلی خوبه که شما در برابر برادر کوچک خود احساسا مسئولیت میکند و البته در مورد ترستون بعضی وقتها ترسیدن عواقب بدی بهمراه دارد اما در این موارد ترس داشتن میتونه مفید باشه.

اردلان پنج‌شنبه 21 تیر 1386 ساعت 11:39

اشتباه ما اینه که بعد از ین که کار از کار گذشت شروع میکنیم به گفتن این حرفا نوشدارو بعد از مرگ سهراب البته بازم خیلی خوبه که به فکرین شاید خیلیها ندونن واگاه بشن
ولی چه خوبه درباره ی مواد مخدرهای که در حال ساخته هم حرف بزنیم
مثل ماواد مخدر جدیدی به نام نیلوفر که دکتر تو تلویزیون گفت
با تشکر از اطلاع رسانی

سلام ممنونم ازیاداوری شما اما در مورد اینگونه مقالات مطلب را بریا ما ارسال می کنند بعدا ما در سایت درج میکنیم اگر مواد مخدر جیدید تولید شده هنوز اطلاعاتش در اختیار ما قراا نگرفته بر حسب نیاز و شرایط جامعه مطالب اجتماعی بریاما راسال میشه نپرسید از کجا
موفق باشید.

سید مهدی یکشنبه 13 بهمن 1387 ساعت 11:48

سلام
متاسفانه با تمام اطلاعاتی که به جوانان در مورد خطراتی که با آن ها مواجه هستند داده می شه (مثل مواد مخدر ، ایدز و ....) ولی آنان کمتر توجه کرده و خواهان تجربه شخصی خودشان هستند که معمولا کار از کار می گذرد و دیر می شود. نمی دانم علت چیست؟ آیا از نحوه اطلاع رسانی یا آموزش است؟ یا عدم اعتماد این نسل به مربیان؟ یا عوامل دیگر؟ در هر صورت به نظر بنده باید برای حل این معضل نیز چاره ای اندیشید و در کنار آن آموزش ها و اعلام خطر ها به میزان تاثیر پذیری آموزش ها هم توجه کرد.
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد