ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

رسم و رسوم ازدواج

 

رسم و رسوم ازدواج

منبع پایگاه ایران سهراب

در سالهای گذشته  دوست ما به خواستگاری دختر خانمی رفته بود وبا توافق هم مراسم نامزدی نیز برگزار شده بود و چند ماهی را هم با خوبی و خوشی با هم گذ رانده بودند که در این مدت عید قربان مقارن می شود با دوره نامزدی این دو نفر. دوست ما با توجه به این که در این مورد در فامیل و خانواده شان هیچ گونه رسم و رسومی را نداشتند و از رسوم خانواده دختر هم اطلاعی نداشته بود لذا در این روز بخصوص به خانه نامزد خود نرفته و هیچ هدیه ای را هم برای این روز خاص تدارک ندیده بود که همین مسئله برایش مشکل ساز شد. زیرا خانواده دختر رسم داشتند که در اعیاد مذهبی و روزهای خاصی باید خانواده داماد همراه با گل و کاد و و شیرینی برای تبریک به خانه عروس بروند وطبق رسوم آنها اگر در این امر کوتاهی صورت می گرفت نشان دهنده بی احترامی به عروس بود

. لذا د وست ما بی خبر از این رسوم ناخواسته مورد اتهام قرار گرفت که بی احترامی کرده است و همین گلا یه و توقعات و گفتگوهای بعدی آنقدر ادامه پیدا کرد که سر یک چنین مسئله کوچکی نامزدی این دو نفر به هم خورد که البته مقصر اصلی هم خانواده د ختر بود ند که کوتاه نیامد ند و موضوع را خیلی بزرگ کردند. البته این د وست ما در آینده با شخص د یگری ازدواج کرد که خوشبختانه هم موفق بوده است.

ولی بحث ما این است که مشکلا تی از این د ست را چگونه باید توجیه کرد؟

ما می دانیم که در کشور ما اقوام مختلفی زندگی می کنند و هر شهر و هر قومی فرهنگ و رسوم خاص خود را دارند و اطلاع نداشتن از رسوم د یگران جرم محسوب نمی شود! و اگر برای کسی رسوم خانواد گی اش خیلی مهم است بهتر است آنها را به طرف مقابل بگوید و در اصل کار اطلاع رسانی را قبل از هرامری انجام دهد تا شخص  مقابل هم مطلع شود و نباید عدم اطلاع از خواسته هایمان را به حساب توهین و یا بی توجهی قلمداد کنیم . اگر کسی از خواسته های ما اطلاع داشت و توجه نکرد آن وقت باید قضاوت کرد البته در آن شرایط هم باید صحبت های شخص مقابل را  شنید و به قول معروف یک طرفه به قاضی نرویم.

البته من خانواده هایی را دیده ام که خیلی سنتی برخورد می کنند و هنوز احترام و عشق را در گرو این مسائل می دانند . حتی خانواده هایی هستند همانطور که قبلا" گفتم تا نوک د ماغشان را می بینند و بیشتر از آن وسعت دید و یا آگاهی را ندارند. مثلا" خانواده ای را دید م که وقتی داماد برای عروس کاد و آورد قبل از هر چیز رفتند و نمونه آن را قیمت کرد ند تا بر اساس قیمت آن عشق را سبک وسنگین کنند. و یا دیده ام که دامادی برای روز زن برای نامزد خود یک کیف کادو داد و با اعتراض خانواده عروس مواجه شد که چرا طلا نیاورده است! و واقعا" برای من جای تعجب داشت که چطور آد م باید رویش بشود که بتواند نوع هد یه را هم معین کند. البته به نظر من از افراد کوته فکر هیچ توقعی را نمی توان داشت و حتی می توان پیش بینی بد تر از اینها را هم نمود .

 

تنها راه حل به نظر من این است همانطور که در مباحث پیش از ازدواج گفتم در انتخاب همسر آینده خود د قت لازم را انجام دهید و با توجه به میزان فهم و شعور و فرهنگ شخص و خانواده اش اقدام کنید. و سعی کنید قبل از هر چیز از موارد مهمی چون فهم و شعور فرد مقابل آگاهی پیدا کنید. و اگر کسی چشم بسته اقدام کرد و بعد هم با مشکلا تی از نوع آن چه که عنوان شد مواجه شد می توان گفت خودش مقصر است که شناخت لا زم و کافی را کسب نکرده است.

لذا با کمی درایت می توان از بسیاری مشکلا ت د ور ماند. و از طرفی سعی کنید اگر از د و خانواده با د و فرهنگ مختلف هستید در ابتدا آگاهی های لا زم و طرز تفکر خود را برای یکد یگر مشخص کنید. و اگر فکر می کنید می توانید با آن نوع از فرهنگ کنار بیایید اقدامات بعدی را انجام دهید. 

نکته مهمی را که می توانم برای همه توصیه کنم این است که سعی کنید قبل از ازدواج چشمان خود را کاملا" باز کنید و همه مسائل را د قیق ببینید ولی بعد از ازدواج چشمان خود را به روی بسیاری از مسائل ببند ید و خیلی چیزها را نادیده بگیرید. و گذ شت را پیشه خود کنید.

ولی متاسفانه افرادی هستند که قبل از ازدواج چشمان خود را می بندند وبعد از ازدواج چشمان خود را باز می کنند. واین دسته از افراد هستند که د چار مشکل می شوند. به نظر من د وران آشنایی قبل از ازدواج و یا د وران نامزدی زمانی است که شخص باید چشمان خود را کاملا" باز کند و کوچکترین نکته ای را نا د یده نگیرد زیرا زمان – زمان شناختن است و دوره حساس و سرنوشت سازی است وزمانی است که باید عقل حکم کند بعد از این دوره می توان به امور دیگری چون عشق ورزید ن و غیره پرداخت.

 

اگر در دوران نامزدی عیب یا ایرادی را در همسر خود د ید ید و توانستید آن را ناد یده بگیرید پس باید د ر آینده هم این اغماض را داشته باشید . مثلا" اگر نوعی خساست را در همسر خود د ید ید و توانستید در دوران نامزدی باآن کنار بیایید و ناراحت نشد ید و به قول معروف به خاطر احساسات عاشقانه از آن صرف نظر کرد ید باید قبول کنید که اگر د ر ده سال آینده هم چنین عملی را د ید ید باید صرف نظر کنید و ناراحت نشوید. یعنی اگر گذ شت کرد ید باید تا آخر هم گذ شت کنید و اگر نمی توانید گذ شت داشته باشید پس در همان ابتدا هم خود رابا گذ شت نشان ندهید. واگر قرار است در آینده و پس از ازدواج همه نکات منفی را مهم جلوه دهید پس بهتر است در دوران قبل از ازدواج هم عقاید و نظرات خود را با صراحت بیان کنید و اگر از رفتاری می رنجید آن را در همان زمان روشن کنید. زیرا دیده شده است افراد- بسیاری از مسائل را در دوران نامزدی   د یده اند ولی توجه نکرده اند و به قول خود شان فکر کرده اند در آینده مسائل خود بخود حل می شود ویا بر اساس احساسات مشکلا ت را ناد یده گرفته اند ولی بعد از ازدواج میزان گذ شتشان کاهش یافته و احساسات را کنار گذاشته اند و تازه شروع کرده اند به د ید ن مسائل از د ید عقلا نی آن . در حالی که این کار مختص زمان نامزدی است نه پس از ازدواج.

باز هم تاکید می کنم اگر قصد دارید ازدواج موفقی داشته باشید سعی کنید در د وره نامزدی شناخت لا زم و کافی را بد ست بیاورید و همانطور که گفتم چشمان خود را کاملا" باز کنید و حتی اگر شده چشمان دیگری را هم قرض بگیرید و همه مسائل را زیر ذره بین قرار دهید و احساسی برخورد نکنید. که اگر با توجه به این موارد – ا نتخابی داشته باشید بدانید موفق خواهید بود و فرصت های زیادی را در بقیه عمر برای احساسات و عشق ورزید ن خواهید داشت

 

منبع پایگاه ایران سهراب (ارسال شده بوسیله : mahmoud در مورخه : شنبه، 8 مهر ماه ، 1385)

نظرات 9 + ارسال نظر
مجیر چهارشنبه 10 مرداد 1386 ساعت 06:43 http://www.hamed09.blogfa.com

در آداب زناشویی!

در اکثر کتب زناشویی چگونگی آمیزش را بطوری بیان نموده است که موجب

حیرت و انحراف اخلاق می گردد.



سخنی با ناشران چنین کتابی داریم که آیا بعضی از چگونگی آمیزش را شما نام بردید آیا سندی دارید که مرتبت باشد که این

آیا آن زوج تازه به میدان آمده که میل دارد این عمل مبارک را انجام دهد اگر مطالب کتاب شما را

در مورد چگونگی انجام دادن آن عمل را بخواند و طبق گفته شما این کار را انجام دهد شما چه

قولی به اینها می دهید که فرزند این دو زوج اهل انسانیت و شکل ظاهر او مطابق جنسیت او باشد!



آیا فکر نمودید که زوج جوان چون در اوایل یک شور و لذتی در میان آن ها است با مطالب شما انس گرفته و طبق آن اعمالی که گفتید منحرف می گردند!!



آیا فرزندی که از اینها صادر می شود چند درصد تایید می نمایید که چهره اش مطابق جنسیت او باشد!!



چند درصد تایید می نمایید که: پسر باشد اما حرکات دخترانه نداشته باشد!!



چند درصد تایید می نمایید که: دارای صورتی باشد که همه از

دیدن چنین صورتی لذت ببرند!!



چند درصد تایید می نمایید که: انجام دادن این عمل هیچ گونه آثارغیر طبیعی در بر نداشته باشد!!



چند درصد تایید می نمایید که: بهترین نزدیکی آن است که همسر در زیر و شوهر در رو ی آن قرار بگیرد!!



چند درصد تایید می نمایید که: این عمل مطابق نظام طبیعت است!!؟



پس اگر مطابق نظام احسن طبیعت این عمل را انجام می دهید پس چرا این حقیر در هیچ جانوری این طور نزدیکی را

نمی بینم{موجود نر در زیر و ماده در رویش}



دوستانی گفته بودند ما مجردیم و نمی توانیم این مطالب را بخوانیم!!



این حقیر در پاسخ به این دوستان عرضه می دارم:



همین کسانی که در حال از مباحث آداب زناشویی به حدی دوری می نمایند و می گویند به وقتش می خوانیم وقت زیاد است همین این هایند که فردا در زندگی این چنین مشکلاتی

برای شان پیش می آید !!

می دانم وقت زیاد است اما شما بایستی این اسرار نظام عالم را فرا بگیرید!

هرکسی چه مومنین چه غیر مومنین خلاف این آداب بخواهد عمل نماید نتیجه این عمل نادرست چیزی جز:



فرزند ناقص،کور،لال،گنگ،مخنث،شش انگشتی

نمی شود!!!فافهم



عزیزان بهترین عمل در زناشویی که موجب حفظ صورت و آن مقام انسانی می گردد آن عمل است که زوجه همیشه در هر شرایطی باید در زیر زوج قرار گیرد!!



طیبعت معلم بشر است هیچ سند و دلیلی نداریم بگوییم نه همیشه زن باید روی مرد قرار گیرد!



این کلام نادرست و موجب حماقت آن فرزند می گردد!!



در بین حیوانات اهلی خود شاهد این جریان بوده اید که هیچ وقت خروس در تحت آن مرغ این عمل را انجام نمی دهد!!

در گنجشکان هم ندیده اید!!

در گاو و گوسفند ندیده اید!

در مگس که شبانه روز می بینیم ندیده اید!!

در مرغان و پرندگان صحرایی ندیده اید!!



چرا جوان باید از این علوم طبیعت درس نگیرد!

چرا جوان باید از فیلم و عکس آنچنانی درس بگیرد!!



برادر و خواهر ارجمندم آن چرا در متن این فیلم ها خوابیده است به ظاهر آموزش است



این صور قبیحه چیزی جز لذت در حقیقت نفس ما نمی کارد!!



بنای ازدواج اگر به انشاء آن صورت انسانی ختم نگردد موجب دوری از خداوند می شود!



درست است جوان نیاز به آموزش این چنین مسائلی دارد اما حق ندارد آموزش را از طریق این افراد به روان خود منتقل نماید!!



آن علمی که وارد روان می گردد انسان ساز است!!

خواه این علم زناشویی باشد خواه طبیعی!



هر جوانی باید این آداب را قبل از ازدواجش یاد بگیرد نگوید چون من مجردم نیازی ندارم!



نه این حرف خلاف نظام طبیعت است!

چرا چون آن کس که به ما امر نمود که نماز بخوانید همان کس هم به ما امر نمود که ازدواج کنید!!



چون گفت ازدواج نمایید باز گفت اگر خواستی ازدواج نمایید این طور نزدیکی بکن این طور نکن!



در حین عمل زناشویی حرف نزن،ذهنت را هر جایی نبر وووو



سروران من دنیا را انحرافی گرفته است که مشکل است دوباره ساخته گردد!



فیلم فلان .... را می بیند تحریک می شود! عزیزان به جان خودم به جان خودم قسم این افراد که دنبال نشر و ساختن این طور فیلمهایی را دارند فقط و فقط بفکر ارضای آن قوه هستند!



بفکر روح و روان ما نیستند!

بفکر قوه خیال ما نیستند که فردا و فرداها اگر به جایی از علم و اسرار آن علم رسیدیم آن افکار و صور باطله

ما را ول نمی کنند!! فافهم ای عزیزجان



سروران من از شما عاجزانه خواهشمندم که اگر در پی ازدواج هستی یا نیستی قبل از وارد شدن به جنت زناشویی اسرار و علومی که باید بدانید را فرا بگیرد.



آن هم از اهل دل و راهش نه از فیلم و کتابهای منحرف !!


مجیر چهارشنبه 10 مرداد 1386 ساعت 06:45 http://www.hamed09.blogfa.com

در آداب ازدواج



خداوند تبارک و تعالی دارای دو کتاب است؛ یکی کتاب تدوین و
دیگری تکوین حق؛ قرآن کریم کتاب تدوین حق

است؛ و نظام عالم هستی تکوین حق؛ و انسان چون موجود
اشرف است خود را بایستی با این دو کتاب تطبیق دهد تا او
هم به کمال خود نائل آید و آن طور بشود که خالق او می خواهد.
چرا در کشور اسلامی ایران و کشورهای اروپایی وقتی جوانی
ازدواج می کند، نوزادی که از این دو زوج جوان متولد می شود، ناقص الخلقه است؟

در عالم یکی عاقبت به خیر می شود و دیگری جهنمی، یکی
جناب ابن سینا علیه الرحمة می شود و دیگری ابن زیاد؟

حضرت سیدالشهدا علیه السلام از مادری متولد می شود
که دارای رحمی است و یزید از مادری متولد می شود که
او هم دارای رحمی است، همان غذایی که مادر حسین (ع)
می خورد همان غذا هم مادر یزید . پس در واقع چیزی که حسین
را حسین کرده است و یزید را یزید عمل نمودن و عمل نکردن دستورات
الهی است، آیا خداوندی که دارای چنین کتابی است آیا ممکن است
نوزادی خلق کند که ناقص باشد؛ آیا لازمه عدلش این است که او باید
کسانی را خلق کند که ناقص و دارای چهره هایی که در خور یک موجود نیست باشند ؟

در مقام خدای عالم نیست که در مواردی خلقت او خوب باشد و
در مواقعی ناقص، و حال در کتاب خود، خویش را به (احسن الخالقین) معرفی نموده است.

مجیر چهارشنبه 10 مرداد 1386 ساعت 06:45 http://www.hamed09.blogfa.com

انتشار خبر تولد نوزادان ناقص الخلقه در حاشیه خلیج فارس مخصوصاً در بندر ماهشهر واکنش برخی مسئولان را در پی داشت.


دکتر حاتمی کیا رئیس شبکه بهداشت این شهر آمارهای عجیبی از تولد کودکان ناقص الخلقه از جمله تولد ۲۷۰ تا ۳۷۰ کودک بدون سر در مدت ۶ ماه ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب دکتر محمدباقر نبوی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در این باره گفت: صنایع پتروشیمی از جیوه به عنوان کاتالیزور استفاده می کنند و در آلاینده هایی که به رودخانه و دریا ریخته می شود، این جیوه وجود دارد و ماهیان نیز از آن استفاده می کنند. به همین علت، وجود عنصر جیوه در آبزیان بخصوص ماهی تأیید می شود.




مجیر در جواب به این خبر گفت:

mojir _h: یکی از علتهای آن آب و آلودگی جویست

در شهر ما که نه دریا و نه آبی است چرا شاهد

این همه آمار نوزادان ناقص می شویم !!!!

مانی چهارشنبه 10 مرداد 1386 ساعت 16:52

سلام
ممنون از مقاله ی خوبتون
موفق باشید

سلام
خواهش میکنم
موفق باشید

کیمیا چهارشنبه 10 مرداد 1386 ساعت 18:14

سلام جناب مجد.
به موضوع فوق العاده مهمی اشاره فرمودید علاوه براینکه عدم آشنایی به رسم ورسوم طرف مقابل باعث برداشتهای اشتباه میشود متاسفانه من به چشم خودم دیده ام که بعضی از خانواده ها از این مسئله تفاوت رسوم وفرهنگها سواستفاده کرده وخواسته های خودشون رو به اسم رسومات خوانوادگی به طرف مقابل تحمیل میکنند.
منونم از توجه جنابعالی . براتون آرزوی موفقیت روزافزون دارم.

سلام بر شما
ممنون و سپاسگذارم از نظر شما این هم نظریست و قابل احترام موفق باشید.

dan ulduzu چهارشنبه 10 مرداد 1386 ساعت 19:21

buddy,you are so optimist that you only get my favor not else or you were skimming my comment so quickly that you entirely overlook the whole message I mean you,re exellent in s e x ual but your other

writings are mascuine,anti-women&classical

thanks veryyyyyyyyyyyy much


tanx for your opinion but we look inthe subject with out eny prejeduce and we try to improv the media.
good luck

ف چهارشنبه 10 مرداد 1386 ساعت 23:04

سلام

تقریبا خوب بودند یعنی موضوع خوب هست اما نمی دونم....
چه جوری بگم
موضوعات خوبی هستند برای آموزش، ولی نوشته هاتون متناسب نیستند
یعنی مثل این مجلات خانوادگی شده
واگرنه، به نظر موضوعات خوبی هستند اما به نظر من می شه قشنگتر هم روی اینها کار کرد
البته وصد البته دست شما درد نکنه وخسته نباشید اما شما که دارید زحمت می کشید می شه جالب تر هم نوشت
به نظرم یه جور کلیشه شده


به هر حال ممنون و خسته نباشید.





زندگی رو همونطور که هست ببینید نه اون که دوست دارید باشه.


سلام
دوست عزیز مرسی از وفتی که بریا درج نظر گذاشتید سعی می کنم نوع بیان خودم رو تغییر بدم اما مقالاتی که به دیت من میرسه یا از منابع دیگه گلچین میکنم رو نمی تونم دستکاری کنم
موفق باشید.

ونوس پنج‌شنبه 11 مرداد 1386 ساعت 00:14

سلـــــــــــام
خیلی وقته تلفنمون قطع بود.دلم تنگ شده بود.همه پستارو میخونم بعد نظر اصلیرو میگم.
موفق باشید.

سلام
خوب خوشحالم که تلفن شما وصل شد و ممنونم از اینکه به ما سر میزنید . موفق باشید منتظر نظرات شما هستیم.

era پنج‌شنبه 18 مرداد 1386 ساعت 16:17 http://mmnejad.blogsky.com

باسلام
ضمن عرض خسته نباشید و ملب جالب ، بنظر بنده مهم دو نفر و یا بعبارتی دختر و پسر هستند . اینها همه بهانه است و دلیلی برای رد یا قبولی درخواست نمیکند .

سلام مرسی شما هم خسته نباشید . در مورد نظر حضرت عالی به هر حال اینم یه نظره و قابل احترام مرسی از بابات درج نظر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد