ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

صحت بکار بردن واژه ی دوست دارم ؟

صحت بکار بردن واژه ی دوست دارم   ؟

مقاله از علی سلطانی مجد

این پست بواسطه درخواست آقای فرزاد م میباشد که خواستند دیگران از تجربه تلخ ایشان استفاده کنند .

سلام عزیزم  خوبی خوشگلم  چرا دیروز از حرفم ناراحت شدی باور کن به جان خودت که مهمترین فرد توی زندگیم هستی و می دونی که تا حالا کسی و به اندازه تو دوست نداشتم و نخواهم داشت هر چی گفتم به خاطر خودت بود ... ما قراره زندگیمونو با هم قسمت کنیم پس نباید از دست هم برنجیم ...

جمله بالا خط اول از  نا مه یک دختر خانم 23 ساله به نامزدشه که در اواسط دوران نامزدی که بیشتر از 7 ماه طول نکشیده و از طریق ایمیل برای آقا فرستاده

 حالا بخشهایی از  آخرین نامه ای که این خانم به همون آقا داده بعد از 7 ماه

میدونم که حالت خوب نیست اما نمی خوام کسی از دستم ناراحت باشه نمیدونم چی بگم فقط خودتو بزار جای من تو هم جای من بودی اینکارو میکردی مطمئن باش ما هردومون حق انتخاب داریم .... ببین تو خودت در نظر بگیر من و تو از نظر خیلی چیزا با هم فرق داریم من نمیگم ظاهرت بده نه اما من کمی سختگیرم ... من الان احساس قبلی رو بهت ندارم ... اره تو راست میگی یکی دیگه تو زنددگی منه که خیلی دوسش دارم فکر میکنم تازه معنی دوست داشتن رو فهمیدم... در آخر واست آرزوی خوشبختی میکنم .. اگه ادعا میکنی که دوسم داری دیگه به خونمون زنگ نزن به گوشیمم زنگ نزن فراموشم کن منم فراموشت میکنم ...

دوست دارم یعنی چه ؟

ما آدما تو زندگیمون این واژه رو خیلی جاها بکار میگیریم به عنوان مثال : من تو حیونا سگ و از همه بیشتر دوست دارم چون با وفا تره - من ماشینه بنز و بیشتر دوست دارم چون با کلاستره - من فلان غذارو بیشتر دوست دارم چون خوشمزه تره - من تو دوستام فلانی رو بیشتر دوست دارم چون خیلی با معرفته - من فلانجا دوست دارم خونه بخرم چون محیطش بهتره - من بابام و بیشتر از مامانم دوست دارم چون بیشتر درکم میکنه و ...  وجه مشترک همه این دوست داشتن ها  دارا بودن دلیلیست که باعث جدا شدن بخش دوست داشتنی از سایر بخشهای هم گروه خود می شود. همین وجه تمایزه که به انتخابهای ما شکل میده  پس هر دوست داشتنی باید دلیلی داشته باشه  حالا اگر کسی به شما گفت که دوستون داره شما بیشتر از اینکه به واژه دوست داشتن فکر کنید به دلیل بکار برده شدن آن واژه در مورد خودتون باید باندیشید  که چه چیزی باعث شده که این خانم یا آقا  به شما بگوید که دوستتون داره مطمئن باشید خیلی وقتها اگر جویای دلیل شوید یا به پاسخی نمیرسید یا اینکه حرفهای خنده دار وجالبی  می شنوید 

چطور میشه وقتی یک نفر شما رو کامل نشناخته از شرایطی که دارید مطلع نیست حتی بعضی وقتها خودتم ندیده میادو به شما میگه خیلی دوست دارم . واقعا این دوست داشتن ماندگاره ؟ شاید هم ما خیلی ها رو دوست داشته باشیم که خودشون از این موضوع بی اطلاعند و هم اینکه خیلی ها هستند که ما رو دوست دارند و ما از این موضوع بی اطلاعیم اما اون کسی که ما رو کامل میشناسه و همه چیزو در مورد ما میدونه طبعیتا اگر روزی به ما بگه که دوست دارم اون دوست داشتن واقعیه . نه اینکه هر کی از راه میرسه بهش بیگیم دوست دارم بعده چند وقت مثل همین دوست عزیزی که واقعا احساساتش بازیچه همین یه واژه قرار گرفته همه چیزو فراموش کنیم و به یکی دیگه بریم بگیم دوست دارم.

مگه دوست داشتن حرف کمیه ؟ زمانی که یک نفر به دیگری می گوید که دوست دارم مسئولیتی زیادی در رابطه آنها گذاشته می شود و این واژه خیلی با ارزش تر از اونچیزیست که ما ها فکر میکنیم چرا ندیده و نشناخته اونم به تعداد دفعات زیاد این واژه را بکار میگیرید . اما تو زندگی مشترک هر دو طرف تشنه شنیدن همین واژه هستند .

حرفی با دختر خانمهایی که ...

من که با توجه به ایمیلهای که دریافت میکنم میبینم رفتارهای برخی دختر خانمها واقعا شرم آوره ، حرفهای تکراری این خانمها واژه دوست داشتن رو یا معنیشو نمیدونند و فکر میکنند باید به جای واژه سلام از آن استفاده کنند یا اینکه خودشونو نشناختند . اینگونه افراد بهتره دوست  داشتنشونو بذارن در کوزه و آبشو بخورند اگر در صحبتهام از خانمها دارم گله میکنم دلیلش ایمیلهای دریافتی از پسرانی با سنین 18 تا 25 ساله و از جمله تجربه تلخ شخصی خوده بندست  که دل به همین حرفهای پوچ دختری خوش کردند و عاقبتشون مثل همین دوست عزیزی شده که الان دچار افسردگی شده . تا کجا میخواهید ادامه بدید من میدونم بعضی خانمها اگر فلان پسرو سر کار بزارند احساس غرور می کنند . واقعا چنین عمل شرم آوری جای غرور داره ؟

حرفی با آقا پسرها

ساده نباشید به اولین حرف یه دختر توجه نکنید تا یکی اومد بهتون گفت دوست دارم دروازه های دلتون ور باز نکنید محکم باشید سعی کنید طرفتون رو بشناسید دلیلی دوست داشتنشو بپرسید قبل از ملاقات حضوری با هم تلفنی صحبت نکنید . توی چت کردن عاشق نشید شما از کجا میدنید اون کسی که اونطرف با شما چت میکنه همزمان با یکی دو نفر دیگه هم چت نمیکنه از کجا میدونید کیه زود اعتماد نکنید  نذارید که ندیده و نشناخته وابسته بشید

شرایط اجتماعی

با این اوضاع و احوالی که در زمینه روابط دختر و پسر در جامعه میبینیم و می شنویم و متاسفانه بعضیها تجربه می کنند مهمترین فاکتور قبل از دوست داشتن و وابستگی و عاشق شدن پیدا کردن روشی برای شناخت یکدیگره آقا پسر دختر خانم اگر نیت شما ازدواجه باید خانواده ها تونو در جریان بگذراید همه روابط دوستی اولش قشنگه اولش خوبه پر از حرفهای زیبا و خلاصه رویائیست. اما دلیل بر این نیست که آخرشم به همین خوبی باشه که معمولا اکثر مواقع یک نفر بازنده می شود . هر رابطه باید حد و مرزی  داشته باشه  اگر واقعا دو نفر همدیگرو دوست داشته باشند به معنای واقعی هیچ جای نگرانی نیست اگرم یکی از دو طرف کمی تردید و نگرانی داشته باشه بهتره تا مطمئن نشده بیش از حد پیشروی نکنه و طرفشم از این موضوع مطلع کنه مطمئن باشید هر رفتاری که در قبال شخصی دیگر انجام بدهید چه خوب چه بد روزی با سودش باید پس بدید پس فکر اونروزم بکنید .

 همیشه در دوستیهایتون یه جایی برای جدائی بزارید و در دعواهاتون  هم یه جایی برای بازگشت .

سعی کردم خودمونی براتون بنویسم تا بهتر با نوشته هام ارتباط برقرار کنید .

موفق باشید.

با تشکر از شما علی سلطانی مجد

مقاله از علی سلطانی مجد

 

 

 

نظرات 13 + ارسال نظر
ونوس یکشنبه 25 شهریور 1386 ساعت 00:31

سلام آقای مجد.خوشحالم که حالتون بهتر شده.حرفاتون واقعا درسته.ما جوونا خیلی چیزارو شوخی میگیریم.که بعضی از این موارد ضربه های بدی بهمون میزنه.
ولی یه چیز خیلی جالبه و خنده دار.قدیما به دخترا توصیه میشد مواظب باشن تا دلشون به بازی گرفته نشه.ولی حالا این اخطار به آقایون داده میشه.به نظر شما جالب نیست؟من که کلی خندیدم به این موضوع.
موفق و سلامت باشید.

سلام ممنونم از نظر شما
بله شاید قدیما پیدا کردن پسر خوب سخت بود اما امروز نه تنها این مشکل حل نشده بلکه مشکل بزرگتری پیدا شده و آن پیدا کردن دختره خوبه که متاسفانه زیاد جامعه در این مورد وضعیت مناسبی نداره و امروز پسرها باید مواظب باشند . و ساده نباشند .
موفق باشید.

نیما یکشنبه 25 شهریور 1386 ساعت 00:33 http://nimaband.blogsky.com

سلام وبتون مفیده و جالب
تونستی یه سرم به وبه من بزن

سلام متشکرم از نظر لطف شما چشم حتما سر میزنم

مانی یکشنبه 25 شهریور 1386 ساعت 01:32

سلام
عالی بود
از هر دست بدی از همون دست میگیری و اینکه در نهایت هر کسی نون دل خودشو می خوره
همه باید مواظب باشن چه دخترا چه پسرا همه جا همه مدلش هست حساب هیچ کس و هم نمیشه با کسه دیگه قاطی کرد پس اگه یکی دلتونو شکست نمیشه طلافیه دل شکستتونو سر کس دیگه در بیارید شاید این از قبیله ی اونا نباشه
موفق باشید
التماس دعا

سلام ممنونم از نظر شما به هر حال هر کسی نظری داره و محترمه
اما فرمایشات شما درسته که همه رو نباید به یک چشم دید اما کفه ترازو چیزه دیگری رو نشان می دهد .

ستاره یکشنبه 25 شهریور 1386 ساعت 12:10

سلام
مرسی از مقاله قشنگت علی جان به خصوص که نوشته خودته. نباید به این جور دوست دارم های بی پایه ی مخرب دل ببندیم نباید اجازه بدیم احساسمون بازیچه هر مرد و نامردی قرار بگیره و در آخر ..... مث همیشه با نظرت موافقم اما ....
فکر نمیکنی زیادی طرف پسرا هستی ؟؟؟ یا این جوری بگم یکمی بیطرف تر باشی بهتر نیس ....
بازم مرسی از زحماتت .

سلام
ممنونم از نظر لطف شما
خب من همیشه سعی می کنم بی طرف باشم اما باور کنید بر اساس تعداد ایمیلهای دریافتی برخی مقالات رو درج می کنم این دست من نیست که تعداد آقایاونی که سر کار بودن بیشتر از خانمها ست شما به خودتون نگاه نکنید دخترها خیلی عوض شدند بیش از حدی که تصورش بشه کرد و این خیلی بده چرا که اگر پسری مشکلی داشته باشه زیاد نمیتونه نقش بازی کنه اما خانمها بازیگران قابل و زیرکی هستند .

آیدا دوشنبه 26 شهریور 1386 ساعت 06:57 http://aida.blogfa.com

چرا؟!.....حس می کنم کم کم داره همه چیز بهتر می شه!نمی شه؟دیگه کسی مثل قدیم دنبال سر کار گذاشتن نیست!هست؟شاید چون من برخوردم کمتر شده این رو می گم.....

خوش به حا لشما چه دنیایا خوبی دارید تو دنیای ما که هر روز بدتر از روزه قبلش میشه.

کیمیا سه‌شنبه 27 شهریور 1386 ساعت 18:18

سلام .خوبین شما؟نماز روزتون قبول..مطلب فوق العاده ای بود واقعا متاسفم برای ایندسته از آدماوقتی قسمت بعدی نامه رو خوندم ازخودم خجالت کشیدم حق باشماست جناب مجد دنیامون خیلی بدشده رفته رفته بدترهم میشه من خودم بااینکه یه دخترم ولی حرف شماروتایید میکنم که پیداکردن دخترخوب خیلی مشکله.متاسفم برای همه وبرای خودم که نمیتونم برای حل این مشکل قدمی بردارم ولی بهتون تبریک میگم باز شما بامطرح کردن این مسئله قدمی درراه حل این مشکل برداشتید.
موفق باشید.یاعلی!

سلام
ممنونم از لطف شما خانم کیمیا
وقتی شما که خودتون یک دختر هتید اینارو میگید فقط می تونم سکوت کنم . موفق باشید.

احسان سه‌شنبه 27 شهریور 1386 ساعت 23:23

سلام

منم خیلی خوشحال شدم که دیدم مقاله رو خودتون نوشتید آقای مجد به قول معروف جانا سخن از زبان ما میگویی بله واقعا نمی دونم چی بگم آدم به خودشم دیگه نمیتونه اعتماد کنه کلی غصه اینو میخورم که واقعا زندگی من چی میشه با این جامعه آشفته

سلام
ممنونم دوست عزیز خیلی ها مشکل شما رو دارند در این مورد تنها نیستید . البته بر عکسشم متاسفانه هست کلا جامعه اوضاش ریخته بهم کاری به زن بودن یا مرد بودن نداره.

sargardan چهارشنبه 28 شهریور 1386 ساعت 00:29

سلام
ممنون از اطلاعاتی که با مقاله هاتون در اختیار بقیه می گذارید. البته این مقالتون کملا یک طرفه بود. خوب انتظاری هم نمی رفت. نویسندش مرد هست دیگه. ولی همیشه دخترها آسیب پذیرتر و ساده تر هستن. پسرها فوقش یه کم وقتشون تلف میشه وگرنه از لحاظ عاطفی ۲ روزه یادشون میره.

سلام ممنونم از نظر شما
خب اینکه من مرد هستم درست اما مطالب من اصلا یکطرفه نبود متاسفانه عین واقعیت بوده بر اساس ایمیلهای دریافتی از کاربران اینطورا هم که میفرمائید نیست بعضی خانمها اصلا نمیدوندد احساس چیه چه برسه به اینکه ...
در هر صورت ممنونم از نظرتون موفق باشید.

محمد علی پنج‌شنبه 29 شهریور 1386 ساعت 07:42

واقا که از هر جهت این مقاله مفید بود و بی طرف هم بود.
اما واقعا اون نامه حال منو دگرگون کرد.

مرسی از درج نظر شما .

امیر دوشنبه 16 مهر 1386 ساعت 07:00 http://entezare-abi.blogfa.com

سلام

واقعا دستتون درد نکه.
خیلی حال کردم .
حرف دل من رو زدین.
واقعا دنیای بدی شده.
خدا همه رو کمک کنه تا با همسر مناسبشون ازدواج کنند.

التماس دعا

سلام و ممنون از نظر لطف و دعای خیر شما . موفق باشید

z دوشنبه 30 مهر 1386 ساعت 15:19

سلام .خوبین؟توصیه هاتون رو باید واقعآجدی بگیریم.منتهی علت خیلی از ناهنجاریها وآشفتگی هاتوی جامعه عدم شناخت جنس مخالفه.دخترو پسر برای هم دیگه مثل دو موجود اسرار امیز هستن. در واقع اونا میخوان با این حرفها ودوست شدن ها هم دیگه رو بشناسن.با این که بارها توی مدارس به دخترها در مورد رفتاروطرز لباس پوشیدنشون تذکر می دن ولی اونا توجه نمی کنن .
واقعآدخترها نمی دونن با حرفها وحرکاتشون چطوری ذهن و دل یه پسر تسخیر می کنن.اما متاسفانه وقتی این قضیه رو می فهمم تازه انگار انرژی میگیرن واز این قدرتشون سوء استفاده می کنن.به هر حال اموزش تنها راه حل مشکله...
ممنون از تلاش های شما برای اگاه کردن جوونها.سلامت باشید.

سلام
ممنونم از وقتی که به خاطر درج نظرتون اختصاص دادید. تا حدودی موافقم اما دلربایی و خودنمایی در وجود همه دختران وجود داره و درصدی از آن دست خودشون نیست .
ممنونم از نظر شما

موسی دوشنبه 10 دی 1386 ساعت 12:51 http://www.joinerywood.blogfa.com

سلام
اقای دکتر مجد از اینکه اطلاعات مفید و گرانمایه خود را در اختیار ما گذاشتید و ما را در این مسائل راهنمائی میکنید تا در کنار همسرانمان زندگی شیرینی داشته باشیم از شما کمال تشکر را دارم .

ماریا یکشنبه 7 بهمن 1386 ساعت 23:29

سلام.
شما مردا چقدر جالبین!یعنی حق به جانب بودنتون جالبتون کرده!آقای محترم من چقدر از کسی که باهاش بودم دوست دارم رو شنیده اشم خوبه؟خدارو شکر خودتون تجربه دارین!ولی میدونید آخرش چی شد؟چی گفت؟دوست ندارم!!!
این جمله مخصوص شماهاس که واسه به دست اوردن یه دختر میگیدُوقتی خسته شدین اونو نفی میکنید وخیلی راحت به یکی دیگه میگید!
این دختر خانمها هستن که نباید همچین حرفی رو از شما بپذیرن!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد