ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

تبخال ناحیه تناسلی

 

تبخال ناحیه تناسلی

عفونت اعضاء تناسلى و نواحى مقعد با ویروس تبخال ساده یکى از شایعترین علل بیمارىهاى مقاربتى در کشورهاى توسعه یافته است. علائم ۴ تا ۷ روز بعد از تماس جنسى شروع مىشود که ابتدا بهصورت سوزش موضعى است. مدت کوتاهى بعد از آن تاولهاى کوچک پر از مایعى بروز مىکنند که پاره زخمى مىشوند. این زخمها دردناک هستند و پوست ختنه‌‌گاه، نوک و جسم آلت در مردان و لبهاى فرج، کلیتوریس، مهبل، و دهانه رحم در زنان ظاهر مىشوند. در مردان و زنانى که راست رودهٔ آنها نیز در معرض تماس جنسى است، تاولها ممکن است در راست روده و حوالى مقعد بروز کنند.

تاولها ۳ تا ۵ روز باقى مىمانند و بعد از آن رویه مىبندند و طى ۱۰ روز با گذاشتن اثر زخم یا بدون آن ناپدید مىشوند. هنگام عفونت، غدد لنفاوى کشالهٔ ران ممکن است متورم و دردناک شوند. علائم عمومى مثل تب و کوفتگى ممکن است با این عفونت همراه باشند. بعد از بهبودى ویروس در عقدههاى عصبى ناحیه مخفى مىشود و از آنجا ممکن است ظاهر شود و در فواصل زمانى مختلف پوست را دوباره عفونى کند. حملات عود بیمارى ممکن است توسط تب بالا، بیماری، آفتاب سوختگی، یا فشارهاى روحى برانگیخته شوند. این موارد عود ظرف ۷ تا ۹ روز برطرف مىشوند و معمولاً شدت آنها کمتر از بیمارى اولیه است.

عوارض

عوارض عفونتهاى ویروس تبخال ساده (دهانى و تناسلی) عبارتند از:

مننژیت (التهاب پردهٔ مغز) و درگیرى اعصاب محیطى (شامل یبوست، ناتوانى در دفع ادرار، و ناتوانى جنسى در مردان). اطفال، سالخوردگان، و افراد مبتلا به نقص ایمنى (افرادى که بهمدت طولانى از استروئیدها استفاده کردهاند؛ مبتلایان به ایدز؛ و غیره) بهویژه آسیبپذیر هستند. زنان حاملهٔ مبتلا به تبخال تناسلى فعال ممکن است براى جلوگیرى از عفونت نوزدان آنها با بیمارىهاى متنوع و شدید و پیشگیرى از عقبماندگى ذهنى آنها، نیاز به سزارین داشته باشند. بیماران مبتلا به التهاب پوستى حساسیتى ممکن است به شکل مهلکى از عفونت ویروس تبخال ساده (اگزماهرپتیکوم) مبتلا شوند.

درمان

در حال حاضر درمانى براى تبخال تناسلى وجود ندارد. براى درد ناشى از تبخال مسکنهائى مثل آسپیرین و استامینوفن مناسب هستند. کمپرس با سرم نمکى (یک قاشق چایخورى نمک در یک لیوان آل) تسکیندهنده اسست و به پاکیزه نگه داشن تاولها کمک مىکند. پزشک داروى آسیکلوویر را بهصورت موضعى یا خوراکى تجویز خواهد کرد. این دارو در کاهش شدت علائم در عفونتهاى اولیه و ثانویه مؤثر است و وقتى براى پیشگیرى مصرف شوود میزان عود را کاهش مىدهد. با وجود این حتى اگر این دارو در آغاز عفونتهاى اولیه مصرف شود، از عود بیمارى جلوگیرى نمىکند.

درمان با ویتامین، مواد معدنى و داروهاى رنگی، نوردرمانى و رژیمهاى خاص غذائی، همگى در درمان عفونتهاى ویروس تبخال بىتأثیر هستند. باید بهخاطر داشت که تبخال دهانى مىتواند به اعضاء تناسلى سرایت کند و باعث تبخال ناسلى شود (براى توضیح زخمهاى دهانى ناشى از ویروس تبخال به مبحث این بیمارى مراجعه کنید). بنابراین باید هنگام عفونتهاى فعال دهانى از تماس دهانى تناسلى اکیداً خوددارى کرد. هنگام عفونتهاى فعال تناسلی، باید با استفاده از کاندوم از اعضاء تناسلى محافظت کرد.

منبع پایگاه اینترنتی آفتاب

 لینک : aftab.ir

نظرات 15 + ارسال نظر
مینا سه‌شنبه 10 مهر 1386 ساعت 02:26

سلام . خدا قوت به خاطر تمام زحماتتون .طاعاتتون قبول حق.
این متن هم جالب بود مثل بقیه مطالب و مفید. خیلی دلم گرفت که شما هم از شهرکرد خاطره بدی دارین . متاسفم . التماس دعا . یا علی

سلام
متشکر و ممنون از نظر لطف شما
خب بله متاسفانه خاطره خیلی بدی دارم و هر موقع بهش فکر میکنم روحیه و عصابم میریزه بهم اما خب زندگی پر از خاطرات خوب و بده و بد بودن یک نفرو رو نمیشه به حساب همه گذاشت ببخشید من قصد ناراحت کردن شما رو نداشتم
الان باید اونجا خیلی سرد باشه شاید یکی دو هفته آینده برای کاری به شهرکرد بیام فکر کنم باید لباس گرم بپوشم .

مرسی از نظر شما
موفق باشید

[ بدون نام ] سه‌شنبه 10 مهر 1386 ساعت 02:32

سلام ...........

ممنون به خاطر مطالبتون............

می خواستم بگم اگه ممکنه یه مطلب هم درباره عفونت هایی که برای اندامهای تناسلی یه دختر پیش میاد بگذارید.............البته برای یه دختر یعنی قبل از ازدواج...............

موفق باشید

سلام
ممنون از لطف شما
درمورد نظرتون هم چشم پیگیری میکنم

مانی سه‌شنبه 10 مهر 1386 ساعت 05:00

سلام
مطلب بسیار خوبی بود
ممنون از زحمتی که کشیدید
امیدوارم حالتون بهتر شده باشه
براتون آرزوی سلامتی و موفقیت دارم
تو این ماه عزیز و به خصوص این شبها التماس دعا داریم
به امید اجابت همه ی دعاها

سلام
ممنونم محتاجیم به دعا

محمدرضا سه‌شنبه 10 مهر 1386 ساعت 10:12

رضا سه‌شنبه 10 مهر 1386 ساعت 10:14

سلام
خودخواهی شما قابل تحمل نیست
خود مطالب را از سایتهای دیگر تهیه میکنید و برای استفاده کنندگاناز انها جریمه در نظر میگیرید؟

سلام
دوست عزیز ما تمامی مقالاتی که از سایر منابع دیگه میباشد رو با کسب اجازه ودرج منبع در این سایت قرار میدهیم . خیلی از سایتها هم از ما کسب اجازه کرده یا فرم مجوز رو تکمیل کرده اند
شما هم اگر ادعایی دارید با ما ارتباط برقرار کنید تا رفع سوء تفاهم بشود. اینم به خاطر داشته باشید چون اسم من در بخری مقالات درج شده و تاریخ قرارا گیری مقالات زودتر از تاریخ قرارگیری در سایتهای دیگر است اگر سایت دیگری از مقالات من استفاده کند و خدایی نکرده اون سایت غیر اخلاقی باهش من باید پاسخگو باشم تمامی اطلاعت بنده هم در دست مراجع مربوطه میباشد . پس به من حق بدهید که محتاط باشم چرا که باید به تعهدات خود پایبند باشم.

مرضیه سه‌شنبه 10 مهر 1386 ساعت 20:01 http://www.ariyai.blogfa.com

سلام .قبل از هر چیز شهادت امیر المومنین رو به شما تسلیت میگم .
بازم مثل همیشه مطالبه مفید.مرسی.

سلام خانم مرضیه بنده هم شهادت آقا امام علی ( ع ) به شما تسلیت میگم و ممنونم از نظر لطف شما .
در ضمن من به وبلاگ شما سر میزنم یعنی کلا ۴ تا وبلاگ هست که میرسم نگاشون کنم و وبلاگ شما یکی از آن ۴ تا میباشند . ممنونم از نظر شما .

saH.....l سه‌شنبه 10 مهر 1386 ساعت 20:13

چطوری لجن ؟!
منو شناختی ؟
نه !
خیلی خوب
بزودی به همه معرفیت میکنم
آقای مجددددددددددددددد

اولا سلام
و دوما
نه تنها من بلکه همه خوانندگان با این نظری که تایپ کردید پی به شخصیت شما بردند بهتر نبود تربیت خانوادگی نداشتونو اینگونه به معرض نمایش نگذارید برام راحته که بشناسمتون و حتی شماره تلفن شما رو هم پیدا کنم اما واقعا ارزش اتلاف وقت نداره از روی آی پی شما خیلی چیزا میشه فهمید .

احسان چهارشنبه 11 مهر 1386 ساعت 09:07

سلام
آقا من یه انتقادی از این سایت شما داشتم
این آهنگی که همراه با بالا اومدن سایت شما پخش می شه دیگه چیه ؟؟؟؟ ککه حتما و الزاما ما مجبور هستیم به هش گوش بدیم( و حتی شما یه کلید برای قطع این آهنگ تو سایتتون نذاشتین!!!!!!‌‌)
بابا خوب شاید یکی مثل من در حال کار دیگه ایی با کامپوتر باشه و داره به مطلب دیگه ایی هم گوش می ده بعد با این آهنگ های شما حسابی حالش گرفته می شه
لطفا لااقل از این به بعد یه کلید برای قطع آهنگ تو سایت بذارید
مطلب بعدی
من فکر میکنم که شما مطالبتون رو ابندا تو word تایپ می کنیید و بعد اون رو توی سایت Copy , paste می کنین
و علت دیر بالا اومدن سایت شما هم یه نظر من همین است
پس لطفا جهت بهبود سایت خود تاحدلاامکان برای بهبود سایت خود از این کار خودداری کنین
التماس دعا تو این شب های قدر
موفق باشید
بای

سلام آقا احسان
ممنونم از نظر شما و دو انتقادی که مطرح کردید
در مورد موزیک چون موزیک کوتاهه و بعد از ۱۰ ثانیه مجددا از ابتدا پخش میشه اگر کسی مایل به شنیدن موزیک باشه که خب بعده ۱۰ ثانیه تمام میشه اما اینگونه بعد از اتمام مججداد میره آغزه موزیک
در مورد تایپ در word که تایپ نمی شود در frontpage تایپ میشه اما خب یکسری کد جاوا در قالب سایت میباشد که باعث دیر لود شدن وبلاگ می شود شما میتوانید بریا سهولت بیشتر به یکی از سساتهای ما مراجعه کنید.
بازم ممنون

dan ulduzu چهارشنبه 11 مهر 1386 ساعت 10:35

thanks buddy you are in credible!!!

مرضیه چهارشنبه 11 مهر 1386 ساعت 12:04 http://www.ariyai.blogfa.com

سلام .از لطف شما ممنون آقای مجد .اینم از سعادت منه که وبلاگ من جز اون ۴وبلاگیه که شما بهش سر میزنین.
منتظرم...

سلام
خواهش می کنم
مرسی از نظر لطف شما.

علی چهارشنبه 11 مهر 1386 ساعت 12:40

سلام آقای مجد
ممنون از مطالب آموزندتون.
موفق باشید..

سلام علی آقا
منم از نظر لطف شما سپاسگذارم

مهدیه چهارشنبه 11 مهر 1386 ساعت 20:51 http://hamekas-m.blogfa.com

ایول جون داداش وبت قشنکه حال کردم موفق باشی

ممنونم از نظر شما

ماهی خانوم جمعه 13 مهر 1386 ساعت 14:14 http://mahinameh.blogsky.com

سلام جناب آقای مجد
از مطلب مفیدتون ممنون و از زحماتی که میکشید و
بی حرمتی هایی که تحمل میکنید.واقعا بعضی از آدما گاهی انسان بودن رو فراموش میکنن...
به هر حال بازم ممنونیم که به خاطر ما ادامه میدید.
شاد باشید دوست بسیار عزیزم

با عرض سلام خدمت شما ( ماهی خانم )
سپاسگذارم از نظر لطف شما و حمایت حضرت عالی
همینطور از قرار گیری لینک این مجموعه در وبلاگ خود کمال قدردانی را داشته و متقابلا لینک شما در قسمت لینکهای این وبلاگ قرار گرفت
موفق و پاینده باشید.

sah.......l شنبه 14 مهر 1386 ساعت 01:02

موش کثیف
خیلی پستی

سلام دوست عزیز
خب من به این تیجه رسیدم با توجه به اینکه چند باری دشنام دادید به بنده
که شما مشکل روانی دارید خب اگر با دشنام دادن عقده های درونیتون خالی میشه چون من به دیده یه بیمار به شما نگاه میکنم و ازتون انتظار ندارم مثل یک انسان سالم برخورد کنید هر چه تو دلتون هست بریزید بیرون بلکه اینطوری درمان بشید .
من با بیماران زیادی همچون شما مواجه شدم پس راحت باشید کسی از شما انتظار نداره که مثل یک انسان سالم برخورد کنید تا انسان بودن فاصله زیادی دارید .

[ بدون نام ] شنبه 17 فروردین 1387 ساعت 08:59

آقا دمتون گرم خدا قوت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد