ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

آیا تنوع طلبی جنسی یا میل مرد به زنهای مختلف، ذاتیست؟

آیا تنوع طلبی جنسی یا میل مردان به ارتباط جنسی با زنهای مختلف ذاتی است ؟

منابع : پایگاه رابطه - استاد بزرگ، شهید مرتضی مطهری کتاب نظام حقوق -مجله زن روز

آیا طبیعت مرد چند همسرى است؟
حتما تعجب خواهید کرد اگر بشنوید عقیده رایج روانشناسان و فیلسوفان‏اجتماعى غرب بر این است که مرد چند همسرى آفریده شده،تک همسرى بر خلاف‏طبیعت اوست.

ویل دورانت در لذات فلسفه صفحه 91 پس از آن که شرحى درباره‏آشفتگیهاى اخلاقى امروز از نظر امور جنسى می‏دهد،مى‏گوید:
«بى شک بسیارى از
آن،نتیجه علاقه‏«اصلاح ناپذیرى‏»است که به تنوع داریم وطبیعت‏به یک زن بسنده نمیکند.»

هم او می‏گوید:

«مرد ذاتا طبیعت چند همسرى دارد و فقط نیرومندترین قیود اخلاقى،میزان‏مناسبى از فقر و کار سخت و نظارت دائمى زوجه مى‏تواند تک همسرى را به اوتحمیل کند.»

در شماره 112 مجله زن روز تحت عنوان‏«آیا مرد طبیعتا خیانتکار است؟»نوشته‏است:              www.asheghi4u.blogsky.com

«پروفسور اشمید آلمانى گفته است:…در طول تاریخ،مرد همیشه خیانتکار بوده وزن دنباله‏رو خیانت.حتى در قرون وسطى نیز برابر شواهد موجود 90 درصد ازجوانان به دفعات رفیقه عوض مى‏کردند و 50 درصد از مردان زندار به همسرانشان‏خیانت مى‏ورزیدند.رابرت کینزى، محقق معروف امریکایى در گزارشش-که به‏کینزى راپورت مشهور شده-نوشته است:مردان و زنان امریکایى در بى‏وفایى وخیانت دست‏سایر ملل دنیا را از پشت‏بسته‏اند…کینزى در قسمت دیگر گزارشش‏آورده است:«زن بر خلاف مرد از تنوع‏جویى در عشق و لذت بیزار است.به همین‏دلیل بعضى اوقات از رفتار مرد سر در نمى‏آورد.ولى مرد تنوع جویى را نوعى‏ماجراجویى تلقى مى‏کند،آسان از راه بدر مى‏رود و به نظر او آنچه مهم است لذت‏جسمى است نه لذت عاطفى و روحى.تظاهر به تماس عاطفى و روحى در مرد فقطتا وقتى است که فرصتى براى درک لذت جسمى پیش نیامده است.روزى پزشک‏مشهورى به من گفت:«پولیگام‏»بودن مرد(تنوع دوستى و تعدد خواهى)و«منوگام‏»بودن زن(انحصار خواهى و یکه شناسى)یک امر بدیهى است،زیرا در مردمیلیونها سلول‏«اسپرم‏»تولید می‏شود در حالى که زن در دوران آمادگى جز یک‏تخم از تخمدان تولید نمى‏کند.صرف نظر از فرضیه کینزى،بد نیست از خودمان‏بپرسیم:آیا وفادار بودن براى مرد مشکل است؟

هانرى دومنترلان فرانسوى در پاسخ این سؤال نوشته است:وفادار بودن براى مردمشکل نیست‏بلکه غیر ممکن است.یک زن براى یک مرد آفریده شده است و یک‏مرد براى زندگى و همه زنها.مرد اگر به تاریکى مى‏پرد و به زنش خیانت مى‏کندتقصیر خودش نیست،تقصیر خلقت و طبیعت است که همه عوامل خیانت را در اوبه وجود آورده است.»

در شماره 120 همین مجله تحت عنوان‏«عشق و ازدواج به سبک فرانسوى‏» چنین می‏نویسد: «زن و شوهر فرانسوى مساله بى‏وفایى را بین خودشان حل کرده و براى آن قاعده‏و قانون و حد و حدودى قائل شده‏اند.اگر مرد از مرز این قاعده و قانون تجاوز نکندپرش به تاریکی‏اش بی‏اهمیت است.آیا اصولا یک مرد بعد از دو سال زندگی‏زناشویى می‏تواند وفادار بماند؟به طور یقین نه،زیرا این خلاف طبیعتش است.امادر مورد زنان تا اندازه‏اى تفاوت مى‏کند و خوشبختانه آنها به این تفاوت واقفند.درفرانسه اگر شوهرى مرتکب خیانت‏شود زنش احساس نارضایى نمى‏کند یاعصبانى نمی‏شود،زیرا به خودش دلدارى مى‏دهد:او فقط جسمش را با خودش‏نزد دیگرى برده نه روح و احساساتش را،روح و احساساتش مال من است.»

در چند سال پیش نظریه یک پروفسور زیست‏شناس به نام دکتر راسل لى در همین‏زمینه در روزنامه کیهان منتشر شد و مدتى مورد بحث و گفتگوى نویسندگان ایرانی ‏بود.به عقیده دکتر راسل لى قناعت مرد به یک زن خیانت‏به نسل است،نه از نظر کمیت‏بلکه از نظر کیفیت;زیرا بسنده کردن مرد به یک زن نسل او را ضعیف می‏کند.نسل درچند همسرى قوى و نیرومند می‏گردد.

به عقیده ما این توصیف از طبیعت مرد به هیچ وجه صحیح نیست.الهام بخش این‏مفکران در این عقیده اوضاع خاص محیط اجتماعى آنها بوده نه طبیعت واقعى مرد. البته ما مدعى نیستیم که زن و مرد از لحاظ زیست‏شناسى و روانشناسى وضع‏مشابهى دارند.بر عکس، معتقدیم زیست‏شناسى و روانشناسى مرد و زن متفاوت است‏ و خلقت از این تفاوت هدف داشته است،و به همین جهت نباید تساوى حقوق انسانی ‏زن و مرد را بهانه براى تشابه و یکنواختى حقوق آنها قرار داد.از نظر روحیه‏تک همسرى نیز قطعا زن و مرد روحیه‏هاى متفاوتى دارند.زن طبعا تک شوهر است; چند شوهرى بر ضد روحیه اوست.نوع تمنیات زن از شوهر با چند شوهرى سازگارنیست.اما مرد طبعا تک همسر نیست،به این معنى که چند زنى بر ضد روحیه او نیست. چند زنى با نوع تمنیاتى که مرد از وجود زن دارد ناسازگار نیست.www.asheghi4u.blogsky.com

اما ما با آن عقیده که روحیه مرد با تک همسرى ناسازگار است مخالفیم.ما منکراین نظر هستیم که می‏گوید علاقه مرد به تنوع‏«اصلاح ناپذیر»است.ما با این عقیده‏مخالفیم که وفادارى براى مرد غیر ممکن است و یک زن براى یک مرد آفریده شده ویک مرد براى همه زنها.

به عقیده ما عوامل خیانت را محیطهاى اجتماعى در مرد به وجود مى‏آورد نه‏خلقت و طبیعت.مسؤول خیانت مرد خلقت نیست،محیط اجتماعى است.عوامل‏خیانت را محیطى به وجود مى‏آورد که از یک طرف زن را تشویق مى‏کند تمام فنون‏اغوا و انحراف را براى مرد بیگانه به کار ببرد،هزار و یک نیرنگ براى از راه بیرون‏رفتن او بسازد;و از طرف دیگر به بهانه اینکه یگانه صورت قانونى ازدواج‏تک همسرى است،صدها هزار بلکه میلیونها زن آماده و نیازمند به ازدواج را از حق‏زناشویى محروم مى‏کند و آنها را براى اغواى مرد روانه اجتماع مى‏سازد.

در مشرق اسلامى پیش از آن که آداب و رسوم غربى رایج گردد 90 درصد مردان،تک همسر واقعى بودند;نه بیش از یک زن شرعى داشتند و نه با رفیقه و معشوقه ‏سرگرم بودند.زوجیت اختصاصى به مفهوم واقعى کلمه بر اکثریت قریب به اتفاق‏خانواده‏هاى اسلامى حکمفرما بود.

www.asheghi4u.blogsky.co نویسنده: استاد بزرگ، شهید مرتضی مطهری  کتاب نظام حقوق

حرف امروز سایت تنظیم خانواده :

کلاغ و طوطی هر دو سیاه و زشت آفریده شدند طوطی شکایت کرد و خداوند او را زیبا کرد ولی کلاغ گفت : هر چه از دوست رسد نیکوست وتیجه آن شد که می بینی .طوطی همیشه در قفس کلاغ همیشه آزاد  

نظرات 17 + ارسال نظر
امین چهارشنبه 16 اردیبهشت 1388 ساعت 06:08

با سلام
ضمن عرض تشکر از مطلب زیبا و مفیدتون باید بگم که کاملا درسته محیط بر روی انسان تاثیر مستقیم دارد(بخش آخر مطلب) ، ولی آیا به نظر شما انسان در محیط اجتماعی زندگی نمی کند که روزانه با افراد بیشماری در تماس هست؟
دوم اینکه آیا چند همسری در دوران صدر اسلام وجود نداشته؟
جریان زنان دائم و صیغه در اسلام چیست؟ آیا اینها مصداقی از چند همسری به شکل شرعی نیست؟

setare چهارشنبه 16 اردیبهشت 1388 ساعت 11:56

سلام
سوالی که پیش میاد.نقش خود مردهاست .کسانیکه مدعی برتری هستن انقدر عاجز وضعیف هستن در مقابل نیاز جنسیشون!!!به نظر می امد تو این مقاله دنبال توجیحی واسه خوی حیووانی مردها بودین.اگه مردی قادر به کنترل نیازش نباشه چه فرقی با حیوان داره؟نظریه های انسان جایزخطا که البته مرد هم هست وقطعا دنبال بهره ونفع خودش منبع موثقی نیست که بشه بر اساس اون حرف زد.تنها به قران میشه استناد کرد که در قران هم اجازه چند همسری رو مشروط به رعایت عدالت می دونه(ایه 3سوره نسا)ودر ادامه این سوره ایه 129اشاره میشه برقراری این عدالت غیر ممکن .همین دو ایه نشون میده مردها برخلاف چیزی که سعی دارن نشون بدن به هیچ عنوان چند همسری در طبیعتشون وجود نداره .مگر غیر از این قران بر اساس فطرت انسانهااست وچیزی جز صلاح وسعادت انسان نمی خواد.
پس بهتره به فطرتشون بر گردن وبرای لذت های انی وهوس جویی هاشون دنبال توجیح نباشن.

سالار چهارشنبه 16 اردیبهشت 1388 ساعت 21:34

با سلام و خسته نباشید.وبلاگ خوب و مفیدی دارید.ممنون.
اما را جع به این مقاله باید بگم به مردها خیلی توهین میکنه . این نویسنده های مردی که نظرشون رو اینطوری درقالب علمی!!! توجیه کردن بدون اینکه خودشون متوجه باشن که چی گفتن فقط نظر دادن.من شخصا نه آدم مذهبی و نه سنتی هستم . پس برای شخصی مثل من روابط متعدد جنسی نباید مشکلی داشته باشه ولی بقدری به خودم و انسانیتم اهمیت میدم که حاضر نیستم مثل یک حیوون سرم رو پایین بندازم و تو هر تاریکی برم. این نظریات فقط برای مردهای زیاده خواه افراطی که تعدادشون هم کم نیست شیرینه! یک توجیه برای اخلاق کثیف حیوانیشون.
وقتی مردی دوست دختر داره یا همسر داره و نتونه نیازهای خودش را با پارتنر خودش براورده کنه (درصورتیکه مشکل از پارتنر نباشه) مشکل از اونه نه اینکه بخاطر این نظریات مزخرف دنباله بهانه باشم که چون مردم باید همزمان با چند نفر باشم!!!
منکه یک مردم خیلی بهم برخورد.

فرانک چهارشنبه 16 اردیبهشت 1388 ساعت 22:21

کاملا با ستاره موافقم.

زری پنج‌شنبه 17 اردیبهشت 1388 ساعت 10:37

سلام
حتی اگه طبیعت مرد تک همسری باشه و دوست نداشته باشه دنباله رو هوسش باشه فسادی که کل دنیا رو برداشته وهرروز به یه شکل و روشی دنباله ترویج فرهنگ گاوچرونای امریکاییه معلومه خیلی از مردا و حتی زنها اهمیتی به دین و اخلاق و انسانیت ندن.باید بگیم طبیعت پاک و دست نخورده انسان در همه مسائل زندگی به دنبال زیبایی و پاکی میره.ولی وقتی شهوت و صفات حیوانی افسار آدم رو به دست بگیره چند همسری که سهله خیلی کارای دیگه هم ازش سر میزنه.

سارا پنج‌شنبه 17 اردیبهشت 1388 ساعت 10:47

سلام.
به نظر من مسخره است که بخوایم در رابطه با قبول کردن یا رد کردن این مسائل به دین و حدیث و یا حرف چهار تا مثلا روشنفکر!! که در این مقاله ازشون اسم برده مراجعه کنیم . فقط کافیه کمی فکر کنیم . متاسفانه اکثر انسانهای مذهبی فقط دنبال تقلیدن و اینکه یکی یک لقمه ی درسته در رابطه با کاری که باید انجام بدن یا نه بذاره تو دهنشون!! پس لطفا بحث دین رو وارد این مسائل نکنید. فقط فکر کنید!!
من شخصا دختر خیلی سکسی و شهوتی هستم از همون ۶ سالگی هم خود ارضائی می کردم . واقعا حس تنوع طلبی در من بقدری زیاده که بدم نمیاد رابطه های متعددی رو تجربه کنم. ولی این هیچوقت یادم نمیره که یک انسانم نه حیوان!!
اینو گفتم که دستتون بیاد بعضی از دخترها حتی شهوتشون بیشتر از مردهاست (مثل دختران روسپی) ولی این راه توجیه نیست که چون منهم ذاتا خلقتم اینطوریه دیگه.....
این چند نویسنده ای که این حرفها رو زدن اولا معلوم نیست واقعا سندش درست باشه بعدش هم احتمالا مال زمانی بودند که تعداد قبایل وحشی بیشتر از تمدن نشین ها بودن. ولی اون چیزی که واضحه اینه که در حال حاضر تعدد همسر در نسل مسلمان ازجمله اعراب (که من نمیدونم چرا بااینکه هدف اسلام این بوده که اینا را متمدن کنه هنوز نتونسته!) از تمام ملیتها و قومها بیشتره.
حقیقت چیزی نیست که بشه پنهانش کرد.

درمانگر عاشق پنج‌شنبه 17 اردیبهشت 1388 ساعت 13:08 http://semema.blogfa.com

با سلام به هم دوستان

به نظر من در صدر اسلام که دختران زنده به گور میشدند و یا زنان مورد تحقیر قرار میگرفتند قضیه چند همسری در تقابل با این مشکلات بوجود اومده البته قبل از اسلام هم چند همسری به نوع دیگری بوده
و اینکه در صدر اسلام یه دفعه همه چیز نمی تونسته تغییر بکنه و نیاز به زمان داشته تا مردها فقط بخاطر ارضای شهوت اقدام به ازدواج نکنند و مثل برده ها با زنان خود برخورد نکنند.

دوست داشتن زن که در سخنان پیامبر اکرم آمده است بخاطر همین مشکلات بوده است تا مردم اینقدر به زن به دید تحقیر ننگرند. حتی پیامبر اکرم برای اینکه کنیز رو از نگاه تحقیر آمیز مردم بیرون بیاره با یک کنیز که از سوی یکی از پادشاهان روم بود وصلت کرد با وجود مخالفت هایی که با پیامبر در این مورد کردند.

تنها عاملی که مرد رو به سمت دیگر زنان میکشه شهوت است و گرنه مرد عاشق هیچ وقت چنین عملی رو انجام نمیده.

در مورد صیغه هم که فرمودید بنظرم وقتی اکثر زنان از چند همسری بدشون میاد و متنفرند چطور ممکنه به صیغه روی بیارند؟! مگر بخاطر مشکلات مالی!
وقتی زنان خیلی روی این مسئله تاکید دارند که شوهرشون اونها رو دوست داشته باشه چطور با یک مرد بخاطر ارضای شهوت ازدواج موقت خواهند کرد؟

بنظرم زنان برای دور ساختن چنین افکاری از همسرانشان باید علاوه بر ارضای جنسی ، ارضای با عشق را هم به همسرشان عرضه کنند البته مردها هم باید اینگونه باشند و با عشق با همسرشان را ارضا کنند

شاد باشید
درمانگر عاشق

[ بدون نام ] جمعه 18 اردیبهشت 1388 ساعت 08:55

با سلام بنظر من که یک دختر ۲۱ ساله هستم اینکه تنوع طلبی تنها شامل مرد و ذات او هست کاملا اشتبه.من خودم شخصا در خودم و در دوستان اطرافم این رو نمیبینم درسته که میگن این موضوع در مرد قویتر هست اما زن هم از تنوع خوشش میاد و از تجربه جدید لذت میبره درسته که یه زن تنها خواهان یه عشق ثابت هست اما مردها هم خواهان عشق ثابت هستند اما اینکه حالا در کنارش یه زیر ابی هم برن بدشون نمیاد خب زن ها هم از زیر ابی رفتن و یه تجربه جدید بدشون نمیاد جامعه انسانی مجبور هست که به زن وصله وفاداری و صداقت و از خود گذشتگی بچسبونه چون دیواری کوتاه تر از انها ندیده اما من که به دموکراسی در هر زمینه ای معتقدم تو این زمینه هم باید رعایت بشه پس تنوع اگه قراره خوب و پسندیده باشه پس واسه ما خانم ها هم باید خوب باشهو یه تجربه جدید و متفاوت. اما اگه انسان بخواهد به هر حس جذابی که به ان تمایل داره پاسخ مثبت بده که دنیا و جامعه انسانی از بی بند وباری وفساد و بی قانونی دوامی نداره و ما هم میشیم مطیع شهوتمون و ان هست که ما رو رهبری میکنه ما باید با خودمون صادق باشیم بنظر من انسانی که در خودش نمیبینه یا دم از وفاداری نمیزنه و قول وفاداری به شخصی که با او وارد رابطه شده نمیده و دنبال شهوتش میره و حس تنوع طلبیش رو ارضاء میکنه و نه خودش و شخص دیگری رو گول نمیزنه و یا زمانی که واقعا میبینه خواهان یه عشق ثابت هست اینکه تو رابطشون تمام سعی دو طرف در جهت پیشبرد رابطشون و هر چه زیباتر شدن اون هست و خواهان زندگی مشترک هست ان وقته که واقعا باید قول بده و با کسی پیمان ببنده و نه خودش و نه شخص مقابلش متضرر نشوند پس یک موضوع عدم صداقت هست اما موضوع دیگه که من درصد بیشتر به این معتقدم نبود و عدم تعیین یک چارچوب مشخصی در زندگی به نام دین و ایمان که انسان به این موضوع ایمان داشته باشه که در هر لحظه خداوند ناظر و شاهد اعمال ما انسانها است

[ بدون نام ] جمعه 18 اردیبهشت 1388 ساعت 18:04

پس در این صورت حالا که قراره سر ما زنها از لحاظ احساسی و عاطفی و جنسی کلاه بره بهتره که از لحاظ مالی مراقب باشیم سرمون کلاه نره .

واران جمعه 18 اردیبهشت 1388 ساعت 23:06 http://www.greenware.blogsky.com

سلام
خسته نباشید
من اولین باری که به ولاگب شما اومدم سال 88 بود که از اون موقع تا به حال فقط یک بار نظر گذاشتم و این بار دومی هستش که دارم براتون نظر ارسال می کنم.
باز هم وبلاگتون عالی و فوق العاده است.
موفق باشید
واران دیبا

سلام
ممنون از شما

کاردان شنبه 19 اردیبهشت 1388 ساعت 14:26

سلام خدمت استاد گرامی آموزگار همیشه پایدار
بر حسب تصادف این وب را دیدم و خیلی خرسند شدم از این که همچنین سایتی در اختیار مردم هست تا بتوانند به نحو احسنت استفاده کنند.
روز معلم را هم به شما تبریک عرض می کنم .
آیا این جمله صحت دارد که مردان به دلیل این که از زن اول شان ارضا نمی شوند به دنبال زن دیگری می روند ؟ البته با داشتن بچه و بون هیچ مشکل روانی در زندگی . آیا عقیم بودن زن مطرح است ؟

سلام و درود
ممنون از نظر لطف شما
لطفا سوالات خود را از طریق فرم ارسال سوال مطرح نمائید

سید مهدی دوشنبه 21 اردیبهشت 1388 ساعت 11:49

با سلام به آقای مجد و سایر دوستان
اگه اون طرحی که آقای مجد قولشو دادن عملی بشه و اتاق گفتمان راه بیفتده خیلی عالیه . شاید در کمتر مقاله ای این قدر نظرات دقیق و عمیق خوندم . احتمالا به این خاطره که دست رو نقطه بسیار حساسی گذاشته . به همین دلیل نیز اغلب نظر دهندگان خانم ها بودن .
می خواستم به تمامی دوستان عرض کنم که این مقاله نوشته استاد مطهری است (چون من خودم در بار اول متوجه این موضوع نشدم و تازه بعدش این اشتباه رو کردم که استاد در موافقت با تعدد همسری سخن گفته و متعجب شدم ) و استاد ابتدا نظراتی را آورده و سپس به رد آن نظرات از دیدگاه اسلام پرداخته . همان گونه که در نظرات شاهد بودیم بعضی دوستان مانند درمانگر عشق ( که کاشکی لااقل اسم کوچکشونو می نوشتن ) نگاهی خوب به مقوله چند همسری در صدر اسلام داشتن و بعضی علل و عوامل اونو بیان کردن و ستاره خانم هم آیاتی از قرآن را شاهد آوردن با جمع بندی این مسایل به راحتی می شه فهمید که اولا چند همسری در اسلام به خاطر مسایلی بوده که شاید الآن سلب دلیل ازش شده و در این زمان با شرایط اقتصادی و فرهنگی جایگاهی نداشته باشه ( چون بعضی از دستورات صادره از ائمه برا زمان و موقعیت خاصی صادر شده و کاربرد عمومی و دائمی نداره) و ثانیا ما اجبار نداریم که هر حلالی را انجام بدیم . ما بعضی از واجبات را می تونیم به خاطر مصالحی والاتر به تاخیر انداخته یا ترک کنیم چه رسد به مستحبات یا مباهات (که ترک یا عمل به آن ها علی السویه است) این چند همسری در حال حاضر هیچ نفعی که نداره اثرات بشدت سویی هم داره . حتی اگه موافق طبیعت و آفرینش مرد باشه ( که مطمئنا نیست ) .
بذارید با هم رو راست باشیم . در این دوره زمونه با این همه فشار و استرس و ..... خدا وکیلی یه زن هم برا ما مردها زیاده و از پس اون بر نمی آییم چه رسد به چند تا. و من از خانم ها متعجبم . با این که تمامی این مسایل رو می دونن این غریزه شون اجازه سکوت و عدم عکس المعل رو بهشون نمی ده و بی خود بی جهت نگران می شن . بابا به خدا برا اون مردایی هم که خیلی ادعا دارن و ادعاشون هم درسته دست بالا یه زن کمه و دو تا خیلی زیاده . تکلیف ما بقی مردا هم روشنه .

dany دوشنبه 21 اردیبهشت 1388 ساعت 22:42

این پاراگراف آخر رو خودت باور میکنی ؟فکر کنم خوشبین ترین آدمها هم خندشون بگیره

سارش سه‌شنبه 22 اردیبهشت 1388 ساعت 12:31

آیا می توان گفت که محیط و شرایط باعث شده که مرد نیاز به تنوع زوجات داشته باشه ؟
آیا امکان داره زن اول باعث این مشکل شده باشه؟
لطفا جوابم را با کد 5631620 بدهید.
علت روانشناختی را بیان کنید؟

سلام
سوالات خود را از طریق فرم ارسال سوال مطرح نمائید.
-----------
پشتیبانی

منتقد شنبه 26 اردیبهشت 1388 ساعت 05:18

وبی که کلیک راستش ممنوع باشه
جسارت به خواننده های محترم نباشه
تقریبا به خواننده توهین میکنه
تذکر دادین که حقوقتون محفوظه . پیگرد هم داره
ممنوعیت ....؟
وب با این همه محتوا بعیده والا ...

ا یکشنبه 31 خرداد 1388 ساعت 11:39

با نظراتتون کاملا مخالفم

مرد ذاتا تنوع گراست...اینو من در خودم و همه ی دوستانم میبینم...یک سری واقعیت ها رو باید قبول کنیم. و دنبال توجیه نباشیم

ش پنج‌شنبه 15 مرداد 1388 ساعت 17:49

سلام باخانم 21ساله موافقم منم همیشه همینطورفکرمیکنم.باتشکرازمطالب خوبتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد