ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

شناخت برای ازدواج 2

شناخت برای ازدواج 2

 

ازدواج بعد از متولد شدن انسان مهمترین واقعه زندگی محسوب میشود . در عین حال ازدواج بدون انتخاب و شناختن فرد مورد نظر غیر ممکن است و به همین لحاظ تحقیق کردن و شناخت طرف مقابل از مهترین مراحل و مقدمات انتخاب همسر و ازدواج میباشد .

گروهی از جوانان جامعه ما در این زمانه خصوصیات مادی را بیشتر مورد توجه قرار میدهند و از توجه کافی به مسائل مهمتر که روح زندگی مشترک از آن نشاط میابد غافل میشوند .

همیشه برای داشتن یک زندگی سالم و پویا و پرعاطفه و آرامش بخش، تلاش کردن شایسته بنظر میرسد و بدیهیست وقتی میتوان با دقت کردن در انتخاب اولیه تا حدود زیادی در مورد آینده زندگی مطمئن شد این امر جدی تر از همیشه بنظر میرسد .

با هم بودن و در کنار هم بودن روزی اتفاق خواهد افتاد رسیدن به زیبایی و موقعیتهای مالی مناسب هم بدست آوردنیست ، اما آرامش و وجود روحیه تفاهمی که زمینه ساز آرامش است گوهری گرانبها و بسیار با ارزش است که به سادگی و با ساده انگاری بدست نمیآید .

این مساله را در زندگی افرادی که همسرانی زیبا و یا موقعیتهای مالی مناسب دارند ولی بدنبال آرامش میگردند میتوان جستجو کرد .انسان وقتی از آرامش و سلامت روحی و روانی خود دور میشود حاضر است در دورافتاده ترین جزایر متروکه با حداقل امکانات زندگی قرار بگیرد ولی آرامش داشته باشد ،این رفتار را در عکس العمل افرادی که در تنگنا دست به خودکشی میزنند بسادگی مشاهده میکنیم .

بنابر این باید دقت داشت هدف بزرگ و اصلی زندگی داشتن آرامش در کنار همسر است و رسیدن به این نقطه متعالی در زندگی مستلزم شناخت خود و طرف مقابل است .

اینکه بگوئیم زیبایی و یا پولدار بودن بالفطره خوب یا بد است یک اشتباه میباشد .

بلکه بدی موضوع جایی خودش را نشان میدهد که انسان رشد نیافته در مقابل موقعیتهای ظاهری اغوا میشود و شناخت خود و طرف مقابل را با بهانه هایی که برای خود میتراشد کنار میگذارد . و در واقع این قسمت بد موقعیتهای ظاهری و مادیست .

عواملی که باعث شکوفائی و پایندگی زندگی مشترک میشود ریشه در تفکرات فردی و تربیتهای اجتماعی و خانوادگی فرد دارد و در واقع خوشبختی در جان انسانها ریشه دارد و آنرا نمیتوان بیرون از خود جستجو کرد .

میتوان نتیجه گرفت قدمهای اساسی(مهمتر)در تشکیل زندگی مشترک مواردی مثل خود شناسی و شناختن زندگی مشترک و اهداف و انگیزه های زندگی مشترک و همچنین شناخت طرف مقابل و همگونی و سازگاری او با آرمانها و اهداف زندگی مشترک است .

در این میان اقدام به شناخت طرف مقابل بدون آگاهی کافی از مفهوم و انگیزه های زندگی مشترک و بدون شناخت صحیح از شخصیت خود وقت تلف کردن بنظر میرسد .

افرادی که عنوان میکنند در کوچه و خیابان به تحقیق پرداخته اند و در نهایت در زندگی مشترکشان شکست خورده اند باید به نحوه شناختشان شک کنند .

گذشته از شناختی که باید از خود و زندگی در فرد ایجاد شود و مقدمه شناخت طرف مقابل میباشد، شناخت طرف مقابل هم نیاز به علم و آگاهی کافی دارد که سعی میکنیم  به این مورد بپردازیم .

یکی از مهمترین مسائلی که در هنگام آشنایی بمنظور ازدواج ممکن است اتفاق بیفتد تغییرات رفتاریست که بعدها آسیبهای فراوانی به رابطه زناشوئی وارد میکند .

دختری که کمتر لبخند به لب دارد با خنده های ملیحانه در هنگام صحبت و آشنایی سعی میکند خود را در دل طرف مقابل جا کند و یا پسری که تا بحال یک خط شعر نو ننوشته ادعای شاعر بودن میکند .

اما فردای روزگار طرفین خواستار ادامه شرایطی هستند که بر اساس آن همسرشان را انتخاب کرده اند .

غیر از این رفتار تعارف گونه ما ایرانیها اصرار و تاکید بر مسائلی مثل کم بودن رابطه بین دختر و پسر تا اینکه به طرف مقابل القاء شود دختر در خانواده خود آفتاب و مهتاب ندیده است و متعاقب آن آشکارشدن روحیات و واقعیتهای زندگی گذشته دختر و پسر عواملی مخرب میباشند .

از اینجهت اشاره من به شناخت عواملی غیر از شناخت مستقیم میباشد ، در حالی که فرد موردنظر در تصور و مورد توجه و تحقیق ماست بررسی عوامل ریشه ای تربیت فرد خیلی ساده تر از شخصیت او پرده بر میدارد .

در تعالیم دینی داریم دختر را از دائی و برادرهایش میتوان شناخت و این اشاره ای بر ابزار شناخت غیر مستقیم است که بنظر میرسد کاربردی تر باشد . رفتن به کوچه ها و خیابانها شاید اگر مشکلات شخصیتی و اجتماعی در طرف مقابل وجود داشته باشد بتواند روشن کننده باشد اما در شناخت واقعی که لازم است از فرد در خانواده بدست آید کمتر موثر است .

بنابر این شایسته است شناخت بیرونی و درونی همراه هم اتفاق بیفتد .

موضوعی که در شناخت درون خانواده همسر آینده مهم میباشد این است که پی بردن به حسنهای خانوادگی هر چند باعث خوش آیند ما میشود ولی شناخت صحیح معمولا با پی بردن به عوامل آزاد دهنده و ریشه های ناسازگاری و کجروی کامل میشود .

شما زمانی میتوانید بگوئید طرفتان را خوب شناخته اید که به نکات منفی شخصیت طرف مقابلتان خوب پی برده باشید و این کار براحتی محقق نمیشود .

شاید بخاطر همین باشد که در هر کدام از راهنمائیهای انجام شده به عواملی اشاره میشود و شناخت کامل را نمیشود هرگز براحتی و قبل از زندگی مشترک کسب کرد و هدف ما از تحقیقات و اشنائیها بالابردن درصد شناختمان میباشد نه صد در صدکامل کردن آن.

اشاره ای که در این مقوله میگنجد در نظر گرفتن شرایط منفی خانواده های ناسالم میباشد ، چرا که فرزندان با روحیات ناسالم از این خانواده ها شکل میگیرند .و پیشنهاد میشود وقت کافی برای شناخت خانواده همسر آینده صرف شود که این روش وسیله ای برای شناخت غیر مستقیم خود فرد هم میباشد .

بعضی از مشخصه های خانواده ناسالم بشرح زیر است .این علائم به منزله تابلوی احتیاط است و نه ورود اکیداً ممنوع .

 

اول اینکه خانواده های ناسالم سعی در طبیعی جلوه دادن وضعیت خود میکنند و برای آن تلاش میکنند چون این کمبود زندگی آنهاست .

از بزرگترین مشخصه های خانواده های نا همگون اقدام به ظاهر سازی و مردم فریبی و تظاهر به خوب بودن است ولی این امکانات با ابزاری غیر از دروغ و فریب برایشان محقق نمیشود .

معمولا زن سالاری و یا مرد سالاری افراد خانواده را بسوی پیروی بی قید و شرط از خواسته های آنها پیش میبرد و احترامی برای عقاید افراد خانواده وجود ندارد .(طبیعیست افرادی ترسو و ضعیف النفس و یا متکبر و خودخواه در این خانواده ها رشد خواهند کرد که آینده ای مثل والدین خود خواهند داشت)

در این خانواده ها شادی کم و غصه و ناراحتی زیاد است

آرمانگرائی در اینکه خانواده ما از همه بی عیب و نقصتر است و اشاعه این تفکر که دیگران در مقابل ما ضعیفتر و ناقصتر و حقیرترند .

نبودن گذشت در مقابل اشتباهات دیگران(کینه شدید) و همیشه بر کرسی قضاوت نشستن و در مقابل بی توجهی به حقوق دیگران .

تفاخر و تعریف از خود چه به صورت جلوه دادن موقعیتهای اجتماعی و اقتصادی و یا اصل و نسب و پیشینه نشان دهنده این است که افرادی که به این شکل رفتار میکنند در درون خود دلایل کافی برای بزرگ بودن ندارند و شخصیت کوچکی دارند .

توقع زیاد از دیگران

لجبازی و یکدندگی افراطی

و . . .

 

با توجه به این شرایط خانواده ای میتواند مورد توجه شما باشد که کمتر درگیر مشکلات مذکور باشد در کنار این بررسیها، توجه به خوش آیند بودن ظاهر و موقعیت اجتماعی و مسائل مادی دیگر اگر بجا باشد بد نیست و در هر صورت همگونی و همانندیهای اعتقادی و فرهنگی و اقتصادی کمک زیادی به پا بر جایی زندگی مشترک میکند

حرف امروز

موقعی که داری واسه بدست آوردن کسی میدوی آروم بدو چون شاید یکی هم داره واسه بدست آوردن تو میدوه

 

انواع روشهای رابطه جنسی بین زوجین و مسایل شرعی پیرامون آن

 

انواع روشهای رابطه جنسی بین زوجین  و مسایل شرعی پیرامون آن

منبع : پایگاه اینترنتی تنظیم خانواده

www.asheghi4u.net

هدف از درج این مقاله آشنایی افرادیست که قصد ازدواج دارند و با اصطلاحات انواع رابطه  اشنایی ندارند و همینطور رفع برخی ابهامات از نظر مسایل شرعی و پزشکی پیرامون رابطه جنسی بین زوجین است .

انجام رابطه جنسی بر دو قسم است که شاید هر قسمت پوزیشنها و حالات مخصوص به خود را داشته که تعداد مجموع آنها بیش از 80 پوزیشن میباشد که چون درج و توضیحات در مورد پوزیشنهای هر بخش برای کاربران زیر 16 سال ممنوعیت دارد از درج آنها معذوریم. و در اینجا به سر فصلها اشاره ای کوتاه خواهیم داشت :

1) رابطه جنسی به صورت دخول HARD 3EX  : که هارد ۳کس یا عمل دخول بین زوجبین نیز خود به دوبخش تقسیم می شود

الف ) رابطه جنسی واژینال (VAGINAL 3EX) این نوع نزدیکی همان دخول از طریق واژن میباشد که نرمال ترین نوع رابطه هارد محسوب می شود. در روابط زوجین استفاده از ابزار پیشگیری از بارداری در انجام این رابطه توصیه می شود .انجام این رابطه در صورتی که با رغبت دو طرفه ( زن و شوهر ) انجام گیرد تاثیرات روحی و رواین مثبتی برای دو طرف برجا می گذارد آمیزش جنسی بین زن و شوهر نیز از نظر پیامبر اسلام و امامان بسیار پسندیده شمرده شده است.

ب ) رابطه جنسی مقعدی : ( ANAL 3EX )دخول از راه مقعد که این رابطه یک رابطه منفی میباشد و از نظر شرعی در صورت تمایل زن کراهت زیاد و درصورت عدم رضایت زن حرام است و حتی از نظر برخی علماء حرام است  و از نظر پزشکی مردود میباشد چرا که به بافتهای عصبی نواحی مقعد آسیب جدی وارد میسازد و انجام مکرر این رابطه باعث آسیب به انال یا قسمت خروجی مقعد می شود تا جایی که در دراز مدت ممکن است کنترل عمل دفع از حالت ارادی خارج شود .همچنین از نظر پزشکی و انتقال بیمارهای مقاربتی یکی از روابط پر خطر جنسی رابطه از طریق مقعد میباشد که به علت تجمع باکتریها انتقال اینگونه بیمارهای زودتر میسر می شود.

2) رابطه جنسی نرم یا بدون دخول (SOFT 3EX) رابطه جنسی از نوع سافت یا نرم رابطه جنسی که در آن عمل دخول انجام نمیگیرد و از اینرو برای زنان محسوس تر میباشد این رابطه  نیز انواع مختلفی دارد

الف ) معاشقه (LOVELY 3EX) بوسیدن ، درآغوش گرفتن،  نوازش کردن و بکار بردن حرفهای زیبا و عاشقانه نیز در این رابطه قرار دارد در این رابطه احساسات حرف اول را میزند و بار مثبت زیادی بهمراه دارد از اینرو در دوران پیش از اردواج ( نامزدی و عقد) این رابطه توصیه می شود البته در این رابطه دو طرف نباید سعی در تحریک یکدیگر داشته باشند.

ب) رابطه جنسی دهانی  ( ORAL3EX) اورال ۳کس یا ۳کس دهانی  از نظر پزشکی رد نشده هر چند توصیه هم نمیشود در این رابطه دهان نقش مهمی را ایفا می کند لیسیدن و مکیدن آلت تناسلی مردانه و زنانه  ، نکته مهم اینکه این نوع ارتباط فقط بین شرکای جنسی ثابت (زن و شوهر) توصیه می شود به علت مسایلی همچون  نظافت وپاکیزگی و عدم ابتلا به بیمارهای که از طریق رابطه جنسی انتقال می یابند در مورد انتقال این بیماریها در صورت زخم بودن نواحی اطراف دهان و یا دستگاه تناسلی و تماس این دو عضو با هم احتمال انتقال این نو ع بیماریها بعید نیست   وارد شدن منی در دهان یا مایع ترشح شده از واژن زنان در دهان از نظر شرعی حرام است همچنین از نظر پزشکی توصیه می شود از وارد شدن ترشحات خروجی از الت تناسلی مرد و زن به دهان  خوددرای شود   در این رابطه افکار روانی بر کیفیت و کمیت آن تاثیر گذار میباشد.

ج رابطه جنسی بدون دخول ( SOFT 3EX ) اما رابطه اصلی سافت ۳کس عبارت است از مجموع رفتارهایی که در آن بدون انجام عمل دخول یا همان هارد سکس زوجین ارضا می شوند

3) رابطه جنسی عضو  یا عمل محور  ( FETISH 3EX) نوع خاصی از تفکرات جنسی که معطوف به عمل خاص یا عضو خاصی از بدن شریک جنسی می شود و افرادی که از فتیش خاصی تبعیت می کنند در روابط جنسی خود بیشترین زمان را به آن اختصاص می دهند.

برخی دستورات و احادیث اسلام در باب رابطه جنسی بین زوجین :

اسلام دستور مى‏دهد همبستر شدن در پنهان صورت پذیردنه در حضور هوو ویا فرزندى که صداى آنها را مى‏شنود وپیکرشان رامى‏بیند. از امام صادق‏علیه السلام روایت شده است که فرمود: پیامبرصلى الله علیه وآله‏فرموده است: “سوگند به خدایى که جان من در ید قدرت اوست،اگر مردى با زنش در آمیزد در حالى که کودکى بیدار آن دو را مى‏بیندوصدایشان را مى‏شنود وصداى نفسهاى زن وشوهر به گوش اومى‏رسد این کودک روى رستگارى را نخواهد دید، اگر پسر باشد زناکار خواهد شد، واگر دختر باشد زانیه خواهد شد.”

اسلام کراهت دارد که مردى ایستاده مباشرت کند وآن را کاردراز گوشها مى‏داند. در حدیثى نبوى آمده است: “اى على! ایستاده‏با زنت جماع نکن که این کار دراز گوشهاست.”(۵۰۱)

نیز کراهت دارد مردى در شب مسافرت که غالباً با اضطراب‏همراه است واحتمال ضعف مى‏رود، با همسرش همبستر شود. ازپیامبرصلى الله علیه وآله رسیده است که حضرت‏صلى الله علیه وآله کراهت داشت مرد در شبى‏مباشرت کند که آهنگ سفر دارد.(۴۹۳)

نیز بلافاصله پس از خوردن غذا با شکم پر نباید همبستر شد.از امام صادق‏علیه السلام روایت است که فرمود: “سه چیز بدن را ویران‏مى‏کند وچه بسا آدمى را بکشد: با شکم پر به حمام رفتن، با شکم پربا همسر آمیزش کردن وازدواج با پیر زنان.”(۴۸۹)

شایسته نیست آدمى با شهوت زن دیگرى خود را تحریک‏کند وسپس به شهوت آن زن با همسر خویش در آمیزد، این عمل برحسب روایت رسیده از پیامبرصلى الله علیه وآله مکروه است. چه، پیامبرصلى الله علیه وآله‏مى‏فرماید: “اى على! با شهوت زن دیگرى با همسرت نزدیکى‏مکن، زیرا در این صورت من از آن بیم دارم که اگر نطفه فرزندى منعقدگردد، کودک شما نامرد وبى عقل باشد.”(۴۸۳)

وهنگام نزدیکى شایسته نیست زن را به شتاب اندازد، ونبایدتا وقتى که نیاز زن بر آورده نشده او را رها سازد. اسلام از زبان‏حضرت على‏علیه السلام این چنین به ما تعلیم مى‏دهد: “هرگاه فردى از شماآهنگ همسر خود کرد نباید او را به شتاب افکند، زیرا زنان نیزنیازهایى دارند.”(۴۸۰) حکمت این کار آن است که اگر زنى کامیاب نشودچه بسا در اندیشه مرد دیگرى افتد. امام صادق‏علیه السلام مى‏فرماید: “چه‏بسا کسى از شما با همسرش همبستر شود وزنش از او چنان جدا شودکه اگر حتى مرد زنگى را هم ببیند به او در آویزد. پس هر کسى آهنگ‏همسر خود کرد باید میان آن دو ملاعبه‏اى صورت پذیرد که این بهتراست.”(۴۸۱)

 

هم آغوشی را برای آخر شب بگذارید زیرا برای بدن مناسب ،برای فرزند دار شدن امید وارتر و فرزند عاقل تر خواهد شد .    

            " امام رضا(ع)،سفینه البحار ،همان "

حلالی لذت بخش تر از هم بستر شدن با همسر نیست ،ولی زیاده روی در این امر نارواست ،میانه روی در آمیزش به سلامت آدمی می افزاید و عمر را زیاد می کند.     

" امام صادق (ع) ،وسائل الشیعه ،ج14،ص96 "

کاربرگرامی برای خواندن ادامه احادیث به لینک زیر مراجعه کنید :

http://asheghi4u.net/archive/86-9/3.htm

حرف امروز :

وقتی چیزی جز عشق برایتان نمانده تازه در می یابید که اکنون همه چیز دارید.