ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

خانم های مجرد حتما بخوانند اثبات توقعات بالا



 

خانم های مجرد حتما بخوانند ( اثبات توقعات غیر معقولانه ) 

مقاله از : علی سلطانی مجد

اخیرا مقاله ای با مضمون  توقعات بالای دختران  و خانواده انها  باعث کم شدن امار ازدواج می شود در سایت درج شد که خب همانطور که انتظار میرفت خانمها شروع به اعتراض کردن  با توجه به اینکه بعد از درج مقاله مذکور تعداد زیادی ایمیل  انتقاد آمیز از خانمها دریافت کردیم همینطور متاسفانه برخی ها هم که فحاشی کردن به بنده و جنس مذکر که البته نظراتشون را تائید نکردیم چرا که  فحاشی جزء نظرات  محسوب نمی شود من و همکارانم برآن شدیم  برخی  دلایل مبنی بر تایید مقاله مورد نظر را منتشر کنیم .

اولا ما در این سایت تفکیک جنسیتی نداریم دوستانی که از ابتدا همراه ما بودند شاهد هستند در طول این 4 یا 5 سال فعالیت این وبلاگ و سایتهای ما تفکیک جنسیت نداشتیم اگر چه تعداد مقالاتی که به حمایت خانم ها بوده و برای امنیت انها بوده بیش از اقایان است .اما اعتراضی از جانب اقایان نداشتیم .

حدود دو سال از راه اندازی آزمون سنجش آمادگی ازدواج در سایت تنظیم خانواده می گذرد که البته فرم سوالات آن نسبت به اوایل تغییر کرده است .  بد نیست مقایسه کنیم انتظارات دخترانی که در این ازمون شرکت کره اند را با شرایطی که پسرها ی شرکت کننده در این آزمون داشته اند .

اولین اختلاف و انتظار بی مورد دختران :

در امد اکثر پسران شرکت کننده در این ازمون که متوسط سنشان بین 28 سال الی 40 سال بوده  حداقل 220000 تومان و حداکثر 2400000 تومان بوده است .  و حدود 80 درصدشان هم فاقد مسکن بوده اند . یعنی بخشی از درامد خود را باید برای پرداخت  اجاره کنار می گذاشتند .

 گذشته از این  فقط حدود 6 درصد شرکت کننده ها درامدشان بالای 1 میلیون تومان بوده.البته متوسط درامد و هزینه ها در نقاط مختلف کشور ما متفاوت است

درامد اکثر پسران شرکت کننده در این آزمون که متوسط سن انها بین 22 الی 28 سال بوده است  حداقل 150000 تومان و حداکثر 400000 تومان که بخش اعظم شرکت کننده ها در این دوره سنی  جویای شغل یا در حین تحصیل بوده اند .

 یکی از  انتظارات خانم هایی که در این آزمون شرکت کرده اند :

یکی از سوالاتی که از خانمها در این آزمون پرسیده می شود :  انتظار دارید همسر اینده شما چه مقدار دارمد ماهانه داشته باشد  ؟  که بیش از 70 درصد خانم های شرکت کننده انتظار درامد بین 800000 تومان تا 3000000 تومان را داشته اند .

و اما سوال بعدی که از خانمها پرسیده شده این است که انتظار دریافت چه مقدار وجه از همسرتان بعنوان حق ماهیانه جهت هزینه امور شخصی خود دارید ؟  که بیش از 75 درصد  انتظار دریافت وجه بین 300000 الی 1500000 تومان داشته اند .

این فقط یکی از انتظارات خانم ها بود ه است  که البته هر چه سنشان کمتر بوده انتظارشان هم بیشتر بوده که سن انها با انتظارات مادی انها نسبت عکس داشته است .

برخی انتظارات  دیگر خانم ها  و خانواده  آنها که خارج از این آزمون در بحث مشاوره انلاین و مشاوره ازدواج به آن برخورد کردیم عبارتند از :

بر پایی مجلس عروسی با تشریفات کامل

مهریه به تاریخ تولد

دارا بودن مسکن مستقل داماد

دارا بودن اتومبیل شخصی داماد

داشتن مدرک بالا

و...

خودتان قضاوت کنید اگر برادر  خودتان بخواهد ازدواج کند یا پسرتان ایا همه شرایط بالارا در سن زیر 35 سال به صورت یکجا دارا میباشد ؟ فکر میکنید چند درصد اقایان چنین شرایطی دارند ؟ و پاسخ این سوال را بدهید که چی بدست می آورند ؟ آرامش ؟ عشق ؟ کسی که دوستشون داره ؟  کسی که نیازهاشون وتامین میکنه ؟ کسی که به آنها امید میده ؟ کسی که باعث پیشفرتشون میشه ؟ کسی که ...   کمی که بررسی کنید یکی از عمده ترین دلایل کاهش ازدواج و بالا رفتن سن دختران مجرد را میباید ، تصور نکنید که این به سود دختران است به هیچ وجه بلکه بیشتر به نفع آقایان است که زمانی که 40 سال دارند میتوانند با فردی که چندین سال از خود کوچکتر هست ازدواج کنند چون معیارهای مادی دختران در سنین 20 تا 25 سال با شرایط فعلی انها مطابقت می کند . 

 

 

نظرات 19 + ارسال نظر
ز.ی شنبه 10 بهمن 1388 ساعت 07:59

با سلام
ضمن عرض تبریک به دلیل سایت مفیدتون که بزرگترین خدمتش آگاهی دادن به جامعه ایرانیست. با هر دو مقاله به عنوان یک خانم تحصیل کرده کاملاً موافقم و نمی توان بر روی واقعیات جامعه کنونی چشم پوشی کرد و به سادگی عبور کرد.. من یک خانم تحصیل کرده در رشته مهندسی هستم که بعد از مدتها خوب و بد کردن در مورد ازدواج و برخورد با آدمهایی از همه تیپ جامعه، بین یک مرد فوق لیسانس و دیپلمه، با در نظر گرفتن منطقی جوانب مختلف مرد دیپلمه را برای ازدواج انتخاب کردم و با این اعتقاد که آدمها می توانند به همه آنچه که دوست دارند، دست یابند به انتخابم ایمان کامل دارم و با گذشت سه ماه از ازدواجم شکرگزاری من از خداوند بزرگ به خاطر بهترین انتخابش برای من بیشتر می شه. به خانمهای مجرد توصیه می کنم معیارهای خود رو متعادلتر کنند چون هیچ چیز در زندگی مهمتر از آرامش و حرکت به سوی تعالی نیست.

با سلام
ممنون از نظر شما
اقدام شما قابل تحسین است چرا که اکثر خانم ها تصور میکنند هر که مدرک تحصیلی بالایی داشت حتما فهم بیشتری دارد دارا بودن سواد ربطی به مدرک ندارد یک ادم میتواند با سواد باشد اما مدارک عالی نداشته باشد و بالعکس هستند افرادی با مدارک دکتری که اصلا سواد و شخصیت فردی مناسبی ندارند .

برای سرکار و همسرتان ارزوی موفقیت داریم .
----------------
تنظیم خانواده

رضا شنبه 10 بهمن 1388 ساعت 10:17

با سلام
باید بگم که من بیش از 2 سال است که سایت شما رو دنبال میکنمو مقاله هاتون رو میخونم.
این مقاله باعث شد که برای اولین بار نظرم رو بیان کنم
مقاله تون واقعا دست گذاشته روی حساس تری نقطه مشکلات جوانان که متاسفانه این موضوع یک فرهنگ هم شده که میشه به جرات گفت سر مانشا فساد بین جوانان همین فرهنگ غلطه.
واقعا ما کی می خواهیم به خودمون بیایم.
اگر تاریخ اسلام رو خوب مطالعه کنیم می بینیم که علی (ع) با چه شرایط مالی به خواستگاری دخت پیامبر میرن، می فهمیم مهمترین عامل برای زندگی خوب ثروت نیست بلکه این عامل رو باید در جای دیگه چستجو کنیم.
خوشبختانه در فرهنگ غنی اسلامی ما مثال های از این قبیل زیاده """"""""" ولی کو گوش شنوا"""""""""

سلام
ممنون از همراهی شما و ممنون از نظری که ارائه کردید
--------------
تنظیم خانواده

سید مهدی شنبه 10 بهمن 1388 ساعت 10:47

به نام خدا
سلام
آمار تامل برانگیزیه . ولی چه فایده . متاسفانه اگه دختر خانم ها هم بخوان کوتاه بیان خانواده هاشون نمی ذارن . این چشم و هم چشمی بلای جامعه ما شده و از درون داره جامعه ما رو از هم می پاشونه . خدا رحم مان کنه که ما خودمان به هم رحم نمی کنیم .

[ بدون نام ] شنبه 10 بهمن 1388 ساعت 13:55

سلام
درسته،من خورم به یه کارمند با درامد دویست سیصدی موافق بودم ولی خونواده .......

آیسان شنبه 10 بهمن 1388 ساعت 16:09

با سلام

با آرزوی موفقیت برای شما جناب آقای مجد که در راه آموزش

و آگاهی مردم جامعه تمام تلاش خود را می کنید و در راه

پیشرفت فرهنگ جامعه قدم برمیدارید . هیچ کاری بهتر از این

نیست که انسان در راه تعالی جامعه سعی و تلاش کند و از

عمر گرانبهای خود در این مسیر و برای موفقیت آن استفاده

کند . آقای مجد من به شخصه با خواندن این مقاله و مقاله

قبلی شما که در این مورد در سایت منتشر کرده بودید . کاملا

با گفته های شما موافقم . چون من با چند خواستگار مختلف

مواجه شدم که از نظر مالی در موقعیت خوبی بودند ولی با

چند جلسه معاشرت متوجه شدم که این افراد یا مشکل

اخلاقی داشتند . یکی از آنها هم که سنش بالا بود حدود ۳۶

سال و به موقعیت مالی و شغلی خوبی رسیده بود و لی من

احساس کردم اولا در زمان مجردی به اندازه کافی رابطه های

مختلف را تجربه کرده و هم دیگر به دلیل سنش دیگر آن

شادابی جوانی را ندارد یا اگر هم داشته باشد بیشتر از چند

سال نیست و بعد از اینکه فرزند من جوان شد او پیر است و

نمی تواند ان رابطه درست را با فرزندش برقرار کند . ولی هم

اکنون حدود ۵ ماه است که با یک آقای ۲۵ ساله ازدواج کردم با

اینکه موقعیت مالی بالایی ندارد ولی بسیار مهربان و با ایمان

است که از همه برای من ایمان همسرم بود ببخشید زیاد

شد . متشکرم از شخص شما آقای مجد و همکاران شما

سلام ممنون از نظر شما و قتی که جهت تایپ آن اختصاص دادید .
مهم همینه که ادم احساس خوشبختی کنه و خوشبختی به موقعیت اجتماعی و مال نیست بلکه اینها فقط جزء کوچکی از خوشبختی را شامل می شوند.
موفق و سربلند باشید

خانم یکشنبه 11 بهمن 1388 ساعت 11:39

سلام

آقای مجد خود شما در بسیاری از مقالاتتون گفتین که دو نفر که می خوان باهم ازدواج کنن باید از هر لحاظ به هم بخوردند چه اعتقادی چه فرهنگی و چه تحصیلات
ولی در این مقاله میگین که مهم نیست که تحصیلات به هم بخوره، من هم قبول دارم که تحصیلات برای کسی فهم وشعور نمیاره، ولی فرض کنید یک خانمی که رشته ی فنی خونده مثلا دکترای مکانیک این همه سال زحمت کشیده درس خونده و باید از علمش استفاده کنه به نظر شما یک مردی که دیپلمه قبول میکنه ویا براش این مسئله حل شده که خانمش توی محیط های که تقریبا مردونست(محیط های فنی)
کار کنه! مسلما نه! خیلی ها که تحصیل کردن و رشته های غیر فنی خوندن قبول نمیکنن!
بعد خانمی که این همه تحصیل کرده بشینه توی خونه! این از لحاظ اقتصادی هم به ضرر مملکته ! خوب یه خانمی که به این مرحله رسیده هم دولت و هم خانواده کلی براش هزینه کردن! حتی در علم اقتصاد کسی که کار داره ولی کارش مرتبط به رشتش نیست میگن دارای اشتغال کاذب است چه برسه به این که بیکار هم بشینه!(هر چند که اوضاع کاری هم خوب نیست وکار هم گیر نمیاد ولی ما فرض میکنیم که خانم شاغل باشه) طبق آمار خودتون آکثریت مطابق قانون کار حقوق میگیرن یعنی 260000تومان در ماه، خب خانم هم سر کار نره!
شما بگید آیا یه فرد مجرد هم با این حقوق میتونه توی تهران زندگی کنه؟؟؟ پست ترین جای تهران یه اتاق کرایه کنید بیشتر از این مبلغ (حقوق) باید کرایه بدید! پس خوراک و پوشاک چی میشه ، هزینه ی رفت وآمد چی میشه ، اتوبوس ها هم الان پولی شده! اتفاقا ماهایی که پسر داریم ،برادر داریم بیشتر این مشکلات رو درک میکنیم، چون دیدیم پسری که واقعا احساس مسولیت داره نمی تونه ازدواج کنه! هر چند اگه بخواد میتونه چون خیلی از دخترها هستند که وقتی عاشق یه پس باشن هیچی نمیخوان(متاسفانه) ولی خیلی ازین پسرهای با مسئولیت میگن دست یه دختر رو بگیریم بیاریم بدبختی بکشه!
من خودم دختر پسری رو میشناسم که نه سال نامزد بودن و عاشق هم، دختره قید عروسی و طلا و همه چی رو هم زد و حتی حلقه ی نامزدیش هم یه رینگ ساده و خیلی سبک بود ولی پسره توی 9 سال نتونست یه اتاق هم کرایه کنه چون حقوقش تازه شده 300000تومان!بابای پسره هم خودش مستاجر بود و نمیتونست کمک کنه! جالبه بدونید که این دختر خانم تک دختر بود و توی ناز ونعمت بزرگ شده بود البته از نظر سطح مالی در اون حد نبودن که پدر دختر ه بتونه کمک کنه! خلاصه بعد از نه سال که دختره خیلی از موقعیت هاش رو برای ازدواج از دست داد! نامزدی بهم خورد و شما نمیدونید که این دختر چقدر ضربه خورد!
این موضوع ربطی به دخترها نداره، چون درآمدها پایینه و هزینه ها سر سماور! خود پسرهایی که واقعن مسئولیت پذیر هستن تن به ازدواج نمیدن! چون حقوقهاشون خیلی پایین تر از قیمت کرایه یه اتاق هستش!
شما توی این مقاله یک طرف رو میبینید!
در ضمن از دید من چه مهریه 10000000سکه باشه چه یک دونه اگه زن تقاضای طلاق کنه انقدر میبرنش میارنش که حتی حاضره همه چی رو ببخشه فقط طلاقش رو بگیره!

من خانمی رو میشناسم که شوهرش معتاده ، خود قانونگذارها که همگی مرد هستن میگن وقتی مرد معتاده ،زن میتونه طلاق بگیره وبچه هم مال زن هستش چون پدر صلاحیت نداره! این خانم یکسال وکیل گرفته مهریه هم نمیخواد فقط پسرش رو که12 سالش هست رو میخواد خود بچه هم توی دادگاه گفته که من هیچ وقت حاضر نیستم با یه پدر معتاد زندگی کنم چون تمام خرج ومخارجم رو پدر بزرگم(پدر مادرش) داره میده و مادرم به من محبت داره و من مامانم رو میخوام! ولی بعد از یکسال هنوز نتونسته طلاق بگیره! این خانم خانه داره! مهریه هم که قرار نیست بگیره! خب به نظر شما درآمدش از کجا تامین بشه!
خیلی ها رو ما دیدیم که با یه شاخه نبات و هیچی شروع کردن ولی بعد از یکی دو سال که فشار بهشون اومد که پول اجاره خونه رو هم نداشتن بدن ، اختلاف شروع شد و با زجر دارن زندگی میکنن! و انقدر فشار زندگی بهشون اومده که نه تنها از عشق اولیه خبری نیست بلکه روزی صد بار خودشون رو سرزنش میکنن!
شما نفست از جای گرم بلند میشه
با این حقوق های پایین یه پسر تنها هم به سختی زندگی میکنه!

سلام و درود

اولا تشکر میکنم از زحمتی که بابات تایپ نظر متحمل شدید . من نظر شما را کامل خواندم با بخشی از نظر شما موفقم و با بخشی مخالف.

اولا در مورد اینکه فرمودید یک فرد دیپلمه شاید راضی نشه همسرش که مدرک عالیه داره از مدرکش استفاده کنه و هم برای خودش و هم جامعه و اقتصاد خانواده مفید باشه اولا به شخصه افرادی را میشناسم که با داشتن مدرک دیپلم وحتی پایین تر از ان یک مشوق بودند برای همسرشان برای ادامه تحصیل و حتی خودشان برای همسرشان کار پیدا کردند و به سختی هم مخارج تحصیل انها را فراهم اوردند علتشم اینه که من باز متذکر میشم سواد به مدرک تحصیلی نیست فردی که با سواد باشه مسلما طرز فکر بسته ای راجع به تحصیلات همسر و یا اشتغال وی نداره خصوصا که الان این یک شرط ضمن عقد شده و در عقدنامه درج میشه .

یکی از دلایلی که برخی از مردان مخالف ادامه تحصیل همسرشون بودند این بوده که ادعا می کردند اگر همسرشان ادامه تحصیل بدهند یا درامدشان بالا تر رود ظرفیت بالا بودن رو ندارند و دیگر به شرایط فعلی راضی نمی شوند اتفاقا برخی از این اقایان حق دارند در بررسی دسته ای از خیانتها ی خانم ها به اقایان و درخواستهای طلاق خانم ها این مسئله دیده شده .
در مورد موارد دیگری که اشاره فرمودید باید عرض کنم من در مقامی نیستم که خط و نشون برای کسی یا افرادی بکشم و یا بگم فلان کار غلطه یا فلان کار درسته من و همکارانم صرفا واقعیتهای جامعه را اطلاع رسانی میکنیم و دلایل انها را بررس یمیکنیم و به اطلاع عموم میرسانیم نه من نه هیچ کس دیگه حق اینو نداریم که بگیم برید فلان کار ور بکنید فلان کارو نکنید فلان توقع رو داشته باشید فلان توقع را نداشته باشید ما فقط راه و چاه را تفکیک میکنیم انتخاب با دیگران است .
و در اخر فرمودید که صدای من از جای گرم بلند میشه من متوجه این منظور شما نشدم که تعبیر شما از گرما و صدای من چیست اما اگر به این منظور بوده که من درامد مناسب یا در شرایط ارمانی زندگی میکنم بر میگرده به تعریف شما از رفاه و شرایط عالی که شاید تعریف شما با تعریف من تفاوت کنه اما به هر حال من شرایط اکثریت افراد جامعه رو در نظر میگرم و صرفا تفاوت خواسته های دختران با شرایط پسران را عنوان کردم و دلالیلی به منظور اثباتشم مطرح کردم و ربطی به این نداره که صدای من از جای گرم یا سرد بلند میشه اصلا من مطرح نیستم قضاوتی صورت نگرفته شرایط جامعه و ان چیزی که همه با ان روبرو هستند مطرح شده و این حقیر هم جزئی از همین جامعه است .

ز.ی یکشنبه 11 بهمن 1388 ساعت 15:29

با سلام.
شما چرا فکر می کنید که یک مرد دیپلمه نمی تونه که درک کنه همسرش در یک محیط مردونه کار کنه؟ ما صنایع زیادی داریم که پرسنل تولیدیشون مختلطه، آیا همه این پرسنل تولیدی، مهندسین هستند که فهم مختلط بودن رو داشته باشن؟ مگه غیر از اینه که محیط کارگریه؟ در ضمن برای همه افراد جامعه نمی شه یه نسخه واحد برای ازدواجشون پیچید. اگه یه فردی می خواد ازدواج بکنه باید اون بلوغ لازم رو در خودش ببینه که چه نسخه ای مناسب اونه، اگر هم بلوغ لازم رو نداره بهتره که فعلاً ازدواج نکنه. وقتش رسیده که این بتها رو توی جامعه بشکنیم و اجازه بدیم دختر خانمها راحت انتخاب کنند و از انتخابشون حمایت کنند و به خاطر حرف این و اون و حالا مردم چی می گن دچار تردید نشن.. ضمناً دختر و پسر شرایطشون رو موقع خواستگاری مطرح می کنند و می تونن تصمیم بگیرن. ممکنه اون خانم دکترای مکانیک با یه مرد دکتر و پولدار ازدواج کنه که بدلیل استطاعت مالی بهش اجازه نده بره سر کار پس بنابراین باز هم باید گفت نتیجه زحمات اون خانم هدر رفته. قرار نیست شرایط زندگی آدمها همیشه یه جور بمونه قراره وقتی ازدواج کردیم به هم کمک کنیم که به اون چیزایی که تا حالا نرسیدیم تا جایی که می تونیم تلاش کنیم و برسیم.

درمانگر عاشق یکشنبه 11 بهمن 1388 ساعت 19:34 http://semema.blogfa.com

پیامبر (ص) : ازدواج کنید تا روزی تان بیشتر شود


با سلام و تشکر از درج واقعیات جامعه توسط جناب مجد

در پاسخ به خانمی که رشته های فنی رو بعنوان شغل زن مثال زدند باید عرض کنم، چرا زنان وارد شغلی شوند که حتی محیط شغلی آنها، آنان را نمپذیرد؟!
نه تنها در ایران! حتی در انگلیس طبق گزارشی از سایت بی بی سی، دختران فارغ التحصیل از دانشگاهها بیکارند. چون محیط شغلی که بیشتر مردان را تشکیل میدهد با کار در کنار زنان مشکل دارند یا نمیخواهند از آنها تبعیت کنند!
البته من با اشتغال زنان در شغلهایی که با آن تناسب دارند مشکل ندارم. تحصیلات زنان غیر از کاربرد در محیط شغلی، در زندگی و تربیت فرزندان خیلی میتواند موثر باشد.

در ضمن بجای شما و دیگر خانمهای تحصیلکرده، مردان تحصیلکرده ای هستند که نگذارند اقتصاد کشور متضرر شود!

بنظر بنده با طرح مسکن مهر و دیگر امکانات مانند صندوق مهر امام رضا و کانون ازدواج آسان و... میتوان در چند سال اول زندگی، با حداقل امکانات زندگی کرد نه اینکه از همان اول همه چیز مهیا باشد! البته امیدوارم شرایطی فراهم بشه بیکاری و تورم کاهش پیدا کنه و دختر خانمها هم با توجه به واقعیات جامعه ازدواج کنند

موفق باشید



مهدی دوشنبه 12 بهمن 1388 ساعت 00:31

با سلام خدمت آقای مجد و همکارانتون و عرض خسته نباشید. مقالتون مستدل و با پشتوانه منطقی کافی بود.از این بابت بهتون تبریک میگم ولی
توجه شما و باقی دوستان رو به یک سوال جلب می کنم:
چی شد که ما امروز به این وضع رسیدیم؟
اغلب خانمهای محترم بازدید کننده از سایت حتی با اکراه به این مساله اذعان دارند که توقعاتشون بالاست ولی هیچکس نمیپرسه این معلول ما علتش چیه؟
بهتر نیست راجع به این هم مقاله مستقلی کار بشه؟
بهتر نیست راجع به جریان ضد فرهنگ ازدواجی که تو تبلیغات میان برنامه و سریال های رنگ و وارنگ صدا و سیما بهش پرداخته میشه هم اشاره ای بشه؟
بهتر نیست به فرهنگ مصرف گرایی و مدگرایی افراطی و دست اندرکارانی که روز به روز تنور اینها رو شعله ور تر میکنه اشاره ای بشه؟
اینکه میفرمایید توقعات با سن دختران رابطه معکوس داره نمیتونه زنگ خطری باشه که نه خانواده و نه جامعه نه تنها دختران بلکه پسران این جامعه رو هم بر ازدواج آماده نمیکنه؟
اینکه تهران و تهرانی رو به عنوان الگوی ایده آل شهر و شهروندی تو جامعه دارن جا میندازن و سنتهای محلی و بومی رو به فراموشی میره تاثیرگذار نیست؟
اینکه دانشگاه آزاد اسلامی؟! داره فرهنگ مدرک گرایی و هزار و یک مساله دیگه رو تو جامعه نشر میده تاثیر گذار نبوده؟
آیا غرور کاذبی که همه مون بهش دچاریم و خودمونو برترین و بافرهنگ ترین و با ادب ترین و با شعور ترین و هزار تا ترین دیگه تو جهان میدونیم باعث نمیشه ضعفهای اجتماعی و فرهنگیمونو نبینیم و اگر دیدیم هم به رو خودمون نیاریم؟

آقای مجد زبان حقیر قاصر از تشکر از زحماتی که برای اطلاع رسانی میکیشد فقط اجرتون رو از خدا میخوام که قطعا پیشش ماجور هستید و میبخشید که سرتون رو درد آوردم.
بازهم ممنون

با سلام و سپاس از نظر شما .
وقتی از صدا و سیما پرسیده میشه چرا این وضع زندگی ها رو نمایش میدهید در جواب میگویند چون این فیلمها در خارج از کشور هم پخش میشه . یعنی سیاست صدا وسیما صرفا حفظ ظاهره البته سریالهای پخش شده از صدا و سیما فاقد ارزش محتوایی و بار آموزشی میباشد و اکثر سریالها ی به اصطلاح خانوادگی آنها قابل پیشبینی هستند . بعنوان مثال گفته شده در ساخت فیلمها به امر ازدواج نیز پرداخته شود یعنی در هر سریالی باید یک ازدواج وجود داشته باشد که ابلته از همان قسمت اول سریال مشخص می شود که قرار است کدام یک از بازیگرها در فیلم با یکدیگر ازدواج کنند . همواره در اکثر فیلم ها با سنت شکنی روبه رو هستیم بعنوان مثال مجموعه ای که دو ماه پیش یک شب درمیان پخش می شد و خواستگارهای زیادی به یک امارت رفت و امد می کردند هیچ یک از مراسم خواستگاری نمایش داده شده در این مجموعه مطابق با واقعیت نبوده و اصلا با فرهنگ حاکم بر جامعه همخوانی نداشت . و من متاسفم که سازندگان این مجموعه ها در مورد مردم ما چی فکر کرده اند به جای انکه از مسایل روز جامعه فیلم بسازند و واقعیتهای جامعه را نشان دهند صرفا تجمل گرایی و دیالوگهای فاقد ارزش محتوایی بکار میبرند . چند درصد مردم ما در همچین امارتهایی زندگی می کنند ؟ اگر قرار است که برای افرادی که در این امارتها یا خانه ها زندگی می کنند فیلم بسازید بهتر است بدانند که اصلا این افراد تلویزیون ایران را مشاهده نمی کنند . اگر هم برای عموم میسازید که فرهنگ بکار گرفته شده در فیلمها ، اتومبیل هایی که سوار می شوند منازلی که نشان داده می شود غذاهایی که خورده می شود و کلا تمام رفتارها مطابق با جو عام زندگی مردم نیست و جای تاسف دارد . اما کو گوش شنوا

حسین دوشنبه 12 بهمن 1388 ساعت 01:26

با سلام من هم با نظر شما موافقم من موقع خواستگاری گفتم که شغل من بصورت پاره وقته که قبول کردن ولی الان که بیکار شدم به من گیر میدن که تو بیکاری یا مدرک تو از من پایین تره؟!

دریا دوشنبه 12 بهمن 1388 ساعت 09:26

با سلام و خسته نباشید باید خدمتتون عرض کنم همیشه دخترا مقصر نیستن من خودم شاغلم و در امدم بالای یک ملیون میشه ولی ایندفعه اقایون وقتی درامد منو با درامد پایین خودشون میسنجن غقب میکشن در حالیکه من مشکلی با درامد پایینشون ندارم اونا با من مشکل دارن اگه بخوام دروغ بگم که درامدم کمه باید بنای زندگیروبا دروغ بذارم اگه راست بگم که اینطوری میشه من از پسرا نه خونه میخوام نه ماشین فقط یه زندگیه ساده ولی اونا میگن تو نمیتونی اینطوری زندگی کنی باور کنین چند وقتیه میخوام ماشین بخرم ولی بخاطر همین مسائل اونم نمیخرم واقعا دیگه برام مشکل شده

سلام
این بر میگرده به برخی از رفتارهای هم جنسان شما که درامد بالا و شرایط زندگی خود را بر سر همسر اینده خود می کوبند .
اما یه طرف قضیه هم به این بر میگرده که شما در زندگی هر اعتراضی بکنید طرفتان اینطور برداشت میکند که چون از وی بالاتر هستید و دارمد بالا تری دارید وی را تحقیر میکنید که این هم برداشت غلط برخی از اقایان است.
و برداشت غلط جامعه ما اینه که نمیدانیم ازدواج یعنی یکی شدن
ممنون از نظر شما .

حمید پنج‌شنبه 15 بهمن 1388 ساعت 08:11

با درود و احترام خدمت شما دوست عزیز که خوندن این مقاله پیش از هر چیز مبین منطق بی طرفانه شما و درک حقیقیتون از جامعه امروزیه.روی صحبتم با همه آقایون و خانوم هاییه که این مقاله رو خوندن.
ببینید بدون شک این یک حقیقته که بدون پول زندگی کردن یا همون فقر،یکی از ویران کننده ترین مسایل نه تنها در خانواده ها که در اجتماع است.اما یه مسیله ای وجود داره.من 23 سالمه و فوق دیپلم مکانیکم.الانم دارم برای کارشناسی زبان می خونم و دانشجوام تو دوتا شرکت هم به سختی کار می کنم و درامد ماهیانم به زور به650000تومن میرسه.خودتون بگید با ماهی 650000حقوق کدوم زندگی رو میشه اداره کرد؟پس من جوون تنها زندگی کردن رو تحمل می کنم ولی دیگه یه دختر جوون و شاید بچه ای که خواهد امد رو بدبخت نمی کنم و مجرد می مونم.و این وضع همچنان ادامه دارد...و در چنین شرایطی اگر فرد ازدواج هم بکنه این وظیفه پسر و دختره که با اقتضای شرایط اقتصادی و با درک همدیگه مشکل دومی به نام جنگ اعصاب ناشی از زیاده خواهی رو به هم تحمیل نکنند.که متاسفانه باید اعتراف کنم این جنگ اعصاب و روحیه چشم و هم چشمی بیشتر در دخترهاست تا پسرها.بابا پسرها خودشون خودبه خود زیر فشار اختلاف طبقاتی جامعه هستند جون مادرتون شماها دیگه سنگین ترش نکنید خودخواه نباشیییید.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 15 بهمن 1388 ساعت 11:57

سلام
خسته نباشید. چون واقعا سایت مفیدی دارید.فقط ۱ سوال دارم:
چرا جواب سوال من را ندادید؟؟
حدود ۱ ماه پیش درباره ی ریزش موهام درباره ی مصرف قرص ال دی به همراه زدن آمپول استروژن و پروژسترون پرسیدم.
من مجردم و ۲۳ سالمه.

سلام دوست گرامی قسمت نظرات صرفا بریا درج نظر پیشنهاد و انتقاد میباشد .
و شما سوال خود را باید از طریق فرم ارسال سوال مطرح کنید تا از این طریق به دست واحد پاسخگویی و گروه مشاوره و پزشکی سایت ارجاع داده بشود .

طرفدار جمعه 16 بهمن 1388 ساعت 11:15

سلام
رفتم جوابمو خوندم.ولی من که قرص های ال دی رو روی سرم زدم.اونارو خوردم. هفته ی پیش که رفتم دکتر پوست و مو ایشون گفتند بعضی زنها در اثر مصرف این قرص ها ریزش مو پیدا می کنند.ایشون گفتند وقتی اثرش از بین بره وضعیت موهامم مثل سابق می شه.
بعضی زنها حالت تهوع می گیرند. بعضی ها هم ریزش مو...
ولی اثر اون آمپول ها بیشتر از قرص های ال دی است.

ایمان جمعه 23 بهمن 1388 ساعت 22:39

این مسئله بر میگرده به نوع رفتار اجتماع ما در قرن حاضر واقعیته کاریش هم نمیشه کرد کسی تو تهران نمیتونه با کمتر از ماهی 1500000 تومان زندگی کند چون علاوه بر هزینه مسکن مشکلات دیگری مثل قراردادی بودن استخدامها هم میتواند اثر گذار باشد
من که مردم اما اگه زن بودم با یه کارمند قراردادی با حقوق 350000 تومان و اینکه بخواد خونه اجاره کنه ازدواج نمیکردم چون زندگی خودم اینده خودم رو به خاطر یه نفر از بین نمیبردم
حقوق 350000 تومان وقتی خوبه که یه جوان یه سقف همیشگی برای خودش داشته باشه نه اینکه همش دنبال خونه برای اجاره باشه طرفای قنات کوثر

مشتی پنج‌شنبه 29 بهمن 1388 ساعت 22:40

البته به من ربطی نداره ، ولی همه افراد فامیل ما ، چه اوناییکه اول ازدواج گدا بودن و هیچی نداشتن و چه اوتایی که تامین بودن یا بقیه تامینشون کردن ، الآن زندگی راحتی دارن بدون هیچ مشکلی . تنها مشکل اونا بچه هاشونن(مثل من) .تو فامیل ما مهریه یا توقعات زن و شوهر هیچ تاثیری نداشته . مهم این بوده که طرفین تونستن بعد از ازدواج هم دیگه رو راضی نگهدارن .

فاطمه پنج‌شنبه 9 اردیبهشت 1389 ساعت 16:05 http://www.s-fati-s.blogfa.com

سلام
ممنون از زحمتی که برای نوشتن مقاله متحمل شدید
باید به عرضتون برسونم که والا من نمیدونم شما از چنتا دختر سوال پرسیدید و فکر کردید که این نظر اکثریته!
من با دریا جون خیلی تفاهم دارم تو این زمینه
خودم یه خواستگار دارم منتها قدم جلو نمیذاره
میگه تا یه حقوق بالای ۱۰۰۰۰۰۰نداشته باشم نمیام جلو
من میخوام خوشبختت کنم و بینیاز نسبت به همه چیزو همه کس
در صورتی که من فقط از ازدواج و زندگی با اون آرامشو عشق و محبت میخوام
روزیه ما به اندازه در زمین وجود داره و خدا مارو گرسنه نمیذاره
پول زیادی آدمارو گمراه میکنه و نسبت به هم سرد میکنه
یا خرج مریضی میشه
به خدا ما مونثا از مردا فقط آرامشو محبت و صداقت و وفاداری میخوایم که اگر اینا رو داشته باشن
انگار که ماهی یه ملیارد و یا بیشتر دارن واسه خانمشون هزینه میکنن
دخترانی که بعد از ازدواج انتظارات بیجا از همسرشون دارن
خودخواهن و معنی یکی شدن و ازدواج رو در حقیقت نمیدونن
وکمبودهای خونه ی پدر رو میخوان خونه شوهر جبران کنن!
من خودم یه دخترم
تحصیلاتم مهندسی برق ولی اون هنوز دانشجو
میگه من بای فوق قبول شم تا تورو بگیرم
خب غرور بسیار بیخود و کاذب آقایون مشکل ما نیست که
میخوان کم نیارن
خرجو زندگی سختو بهونه میکنن
در صورتی که ازدواج خودش برکت میاره

ایمان دوشنبه 27 اردیبهشت 1389 ساعت 12:43 http://iman.behzad@yahoo.com

من که تمایل دارم با پول خودم خوش باشم تا اینکه بخوام یه عمر تاش بی ثمر برای یه لقمه نون برای زن و بچه حدر بدم!!!

[ بدون نام ] چهارشنبه 17 آذر 1389 ساعت 12:30

سلام من دختری هستم رییس یک شرکتی البته سنم زیاد بالا نیست . هرکسی به خواستگاریم میاد پدرم میگه کلید ماشین ساختمان ومغازه ومدرک لیسانس و... داشته باشید بیچاره ها هم فرار میکنن خب با این حال من وضعیت مالی خوبی دارم امامن فقط شخصی میخوام فرهنگ و ادب خانوادگی داشته باشه وکمی هم مالی . بالاخره من چطور به پدرم بگم: شما وقتی میخواستی با مامان ازدواج کنی این همه شرایط روداشتی /خجالت میکشم لطفا مرا راهنمایی کنید .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد