ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

تغییر آلت تناسلی مردان در طول زندگی


تغییر آلت تناسلی مردان در طول زندگی

 

همان طور که می دانیم قدرت جنسی مردها ، با افزایش سن ، کاهش می یابد . همچنان که سطوح هورمون تستو سترون پایین می آید ، توانایی جنسی رو به افول می نهد  ، یعنی نعوظ و حفظ آن دشوارتر می گردد . افزایش سن علاوه بر آن ، بر مقدار و کیفیت تولید اسپرم نیز تاثیر می گذارد . در کل توانایی جنسی مردان بین 40 تا 70 سالگی ، از 60%  اولیه به 30% میزان دوره جوانی افت می کند.

از سویی افزایش سن بر نحوه ادرار مردان نیز تاثیر منفی می گذارد طوریکه به دلیل ضعف عضلات مثانه یا بزرگی پروستات و سایر دلایل ، خروج ادرار ضعیفتر و آرامتر می گردد . این تغییرات به همین موارد ختم نمی شود ، بلکه با عبور سن مردان از 30 سالگی ، آلت آنها نیز دچار تغییرات می گردد که در زیر شرح می دهیم :

- ظاهر آلت ، دو تغییر عمده دارد : سر آلت رنگ براق و یک دست  خود را ازدست  می دهد که نتیجه کاهش جریان خون در آن ناحیه است و دیگر اینکه موی ناحیه زهار شروع به ریزش می نهد .

- اندازه آلت ؛ با افزایش چربی در ناحیه شکم و زیر شکم ، طول آلت کوتاهتر به نظر می رسد . در افراد خیلی چاق ، آلت کلاً در میان توده چربی و گوشت گم می شود . در کنار این کوتاه شدگی معمولی متناسب با افزایش سن هم قرار دارد که قطر آن معمولاً حدود 1 تا 2 سانتیمتر نسبت به دوره جوانی است . یک دلیل این کاهش  به تصلب شرایین آلت در اثر وجود چربی ها برمی گردد که منجر به کاهش جریان خون به داخل حفره های آلت و انبساط آن می گردد و دلیل دیگر آن کاهش خاصیت کشانی حفره های آلت است . در این دوره ، انداره بیضه ها هم رفته رفته کوچک می شود و قطر آنها حدوداً از 3 به 2 سانتیمتر کاهش می یابد .

- در افراد میانسال به بالا آلت از شق و رقی در حالت نعوظ خارج شده و به صورت قوسی در می آید . نتیجتاً نعوظ  و دخول ممکن است همراه با درد باشد .

- حساسیت ، مطالعات نشان می دهد که سر آلت رفته رفته حساسیت اولیه خود را از دست می دهد که این امر رسیدن به اوج لذت و یا نعوظ کامل را دشوار می سازد .

- با وجود همه این تغییرات ، محققان معتقدند که خوشبختانه میل و رضایت جنسی مردان افت شدیدی پیدا نمی کند یعنی اگر مسئله اصلی را در رابطه زناشوئی ارضای طرف مقابل هم بدانیم این امر به اندازه آلت و یا اوج آمادگی فیزیکی بستگی ندارد ، بلکه به تجربه و شناخت بیشتر وابسته است که آنهم نزد این میانسالان فراوان یافت می شود!

دکتر انتظاری- مجله پزشکی مادر
منبع: سایت مجله پزشکی مادر

گرداوری شده توسط پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد